سئو کلاه خاکستری (gray hat seo)

سئو کلاه خاکستری

مقدمه

در وهله اول، برای این‌که در دنیای مجازی دیده و شنیده شوید، به سئو نیاز دارید. برای آموزش سئو و فعالیت در این حوزه نیاز دارید تا اطلاعات خود را درباره تکنیک‌های سئو سایت افزایش دهید. در این مبحث قصد داریم تا درباره سئو کلاه خاکستری صحبت کنیم. اگر مطالب سایت وب نگاه را درباره سئو کلاه سفید و تکنیک‌های سئو کلاه سیاه مطالعه کرده باشید، باید بگویم SEO Grey Hat  به یک سری تکنیک‌هایی گفته می‌شود که بین این دو قرار گرفته است و نیمی از هر دو در آن وجود دارد.
 SEO Grey Hat به تکنیک‌هایی از سئو گفته می‌شود که با توسط گوگل غیرقانونی شمرده شده اما مورد جریمه واقع نمی‌شود. مگر اینکه در مواردی گوگل برخی از روش‌های سئو کلاه خاکستری را شناسایی و آن‌ها را مورد جریمه قرار دهید. در ادامه شما را با تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری آشنا خواهیم نمود.

سئو کاه خاکستری چیست؟

همان‌طور که آگاهید، سئو کلاه سیاه شامل تقلب‌هایی در مورد گوگل است و سئو کلاه سفید، ترفندهایی در چارچوب گوگل. از همین نام‌گذاری می‌توان دریافت که سئو کلاه خاکستری چیزی مابین این دو است که یعنی در آن، بعضی از قوانین گوگل رعایت می‌شوند و برخی دیگر رعایت نمی‌شوند. ترفندهای سئو کلاه خاکستری در واقع گوگل را به طرزی که متوجه نشود، دور می‌زنند و به همین جهت، بیشتر توسط سئوکاران حرفه‌ای استفاده می‌گردند. چنان‌چه افراد غیرحرفه‌ای و مبتدی به سراغ آن بروند، نخواهند توانست از مجازات گوگل فرار کنند.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

اهمیت Grey Hat SEO

برای اینکه سایت شما مورد جریمه گوگل قرار نگیرد باید اطلاعات خود را در مورد  SEO Grey Hat افزایش داده و طبق یک استراتژی دقیق، سایت خود را بهینه سازی کنید.

عدم درک صحیح از روش SEO Grey Hat ممکن است سایت شما را مورد جریمه سنگین گوگل قرار دهد و ترافیک بسیاری را که داشتید از دست بدهید. زمانی تکنیک سئو کلاه خاکستری با موفقیت انجام می‌شود که در ابتدا دانش خود را در مورد این روش افزایش دهید سپس متناسب با حوزه کسب و کار خود یک استراتژی هوشمندانه پیاده سازی کنید.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

دامنه های منقضی شده

دامنه‌های منقضی شده مرتبط با حوزه کسب و کار خود را خریداری کنید و از آن‌ها به چند صفحه از سایت خود لینک دهید. توجه داشته باشید هاست خریداری شده این دامنه‌ها باید متفاوت باشد. هم چنین دامنه‌ها را با اسامی و مشخصات مختلف ثبت کنید.

طراحی مجدد سایت

بسیار تاکید شده است که با طراحی مجدد سایت می‌توانید در سئو سایت موفق‌تر باشید زیرا با طراحی مجدد به گوگل می‌فهمانیم که کدها تغییر کرده است و حتی با تغییر ظاهر و شکل بصری وب‌سایت نیز در این زمینه کاربرد دارند و سئوکاران خاکستری با انجام این اعمال در واقع وانمود می‌کنند که هر چند وقت یک بار سایت را به‌روزرسانی می‌کنند. تکنیک تغییر شکل ظاهری در سئو کلاه خاکستری برای سایت‌های تک‌صفحه‌ای و کارخانه‌های تک‌محصولی عمل موثری خواهد بود.

کامنت گذاری

در کامنت گذاری‌ها نیز می‌توانید از سایت‌های خوب و با کیفیت لینک بگیرید و رتبه سایت را بهبود ببخشید.

سئو کلاه خاکستریلینک از شبکه های اجتماعی دیگر

این کار کار اخلاقی محسوب نمی‌شود اما اگر با اکانت‌های متفاوت بتوانید از شبکه‌های اجتماعی لینک بگیرید می‌توانید در رتبه سایت خود موفق‌تر عمل کنید.

لینک‌های charity

در این نوع لینک‌ها چند خیریه را انتخاب نموده و مبلغی را با عنوان کمک مالی به آن‌ها پرداخت می‌کنید. سپس مطلبی راجع به آن خیریه در سایت خود می‌نویسید و به سایت‌ها لینک می‌دهید و در نهایت از آن‌ها می‌خواهید که به شما بک‌لینک بدهند.

استفاده از دکمه اشتراک‌گذاری

این تکنیک مهم، در سئو کلاه سفید نیز مشاهده می‌شود. با قرار دادن دکمه اشتراک‌گذاری مطالب در پلتفرم‌های مختلف و همچنین امکاناتی مانند قابلیت لایک کردن، از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری است که با سئو کلاه سفید مشترک می‌باشد.

اخاذی کردن از سایت‌های رقیب

این تکنیک از سئو کلاه خاکستری شامل ایجاد کردن صفحه‌ای برای تبلیغ رقبا برای مدتی و پس از بازدید گرفتن، تقاضای مبلغی در قبال تبلیغ آن‌ها می‌باشد. این تکنیک گاها جزئی از سئو کلاه سیاه هم محسوب می‌گردد. نوعی سوء استفاده از این روش بدین صورت است که شما در یک دامنه جداگانه به رقبای خود لینک بدهید و پس از آن، به گوگل گزارش دهید که سایت‌های رقیب لینک خریده‌اند. 

خریداری لینک در مجلات آنلاین

مجلات آنلاین این قابلیت را در اختیار کاربران می‌گذارند که با پرداخت مبلغی، لینک‌های تبلیغاتی را نبینند اما کماکان افراد زیادی آن‌ها را تماشا می‌کنند. سئوکاران به جای خرید تعداد زیادی بک‌لینک، تعداد کمی بک‌لینک از سایت‌های معروف و معتبر خریداری می‌نمایند.

تولید اخبار

کم پیش می‌آید که سایت‌های خبری به منابع واقعی و موثق اشاره کنند. پس می‌توان به آسانی با کمی تغییر در خبر، آن را در سایت خود منتشر کرده و از بازدیدهای خبری نیز بهره‌مند گشت.

بهره‌گیری از برخی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

با احتیاط و استفاده حداقلی از تکنیک‌های ئو کلاه سیاه، می‌توان از آن‌ها سود جست و یا امتیاز منفی رقبا را افزایش داد. برخی از آن‌ها عبارتند از: تبلیغ محتوای غیرمجاز یا کپی‌های غیرمجاز، گوگل بولینگ یا همان اجرای تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای رقبایتان و گزارش کردن آن‌ها، عفونی کردن سایت که یعنی ایجاد افت رتبه و در معرض هک قرار دادن سایت‌هایی با امنیت پایین، حرف‌های نامربوط زدن در کامنت سایت‌های رقبا، و کلیک‌های تقلبی.

دستکاری کلمات گلیدی

در این روش از سئو کلاه خاکستری شما کلمات کلیدی را دستکاری می‌نمایید تا موتورهای جستجو را فریب دهید و آن‌ها گمان کنند که دو کلمه باهم مرتبط هستند و از این طریق محتوای موردنظر خود را بیشتر انتشار دهید.

زنجیره لینک

در این مورد، چندین سایت به صورت زنجیروار به هم مرتبطند و کاربر را به سمت هم هدایت می‌کنند.

جمع‌بندی

با به‌کارگیری درست تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری که در آن استفاده حداقلی از روش‌های غیرقانونی سئو کلاه سیاه باشد تا دچار جریمه‌های گوگل نشویم و همزمان هوشمندانه رتبه و بازدیدهای سایت خود را افزایش دهیم، می‌توانیم کسب و کار و یا محتوای خود را به موفقیت و محبوبیت بالایی برسانیم و با گسترش حوزه کاری خود، پیشرفت فوق‌العاده‌ای کسب کنیم. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را سئو کلاه خاکستری آشنا کنیم.