معرفی بهترین زبان‌های برنامه نویسی

بهترین زبان برنامه نویسی

برنامه نویسی یا programming یکی از شغل‌هایی است که برخی به آن علاقه بسیاری دارند و برخی به دلیل سخت بودن آن به سمت آن نمی‌روند. البته در جوامع امروزی جوانان بر خلاف گذشته علاقه بسیار بیشتری به این حوزه نشان می‌دهند. دلایل مختلفی هم برای آن وجود دارد مانند درآمد نسبتا مناسب و امکان کار در منزل و یا هر جایی و در آمد نسبتا مناسب و …. اگر شما جزو افرادی هستید که به برنامه نویسی علاقه دارید در ادامه شرکت نرم افزاری وب نگاه بهترین زبان‌های برنامه نویسی را معرفی کرده‌ایم؛

بهترین زبان‌های برنامه نویسی

Python
پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌هاست که جز زبان‌های ساده برای یادگیری به حساب می‌آید. پایتون یک زبان سطح بالا و شی گرا و رایگان به حساب می‌اید از این رو حتی نوجوانان هم کار دشواری برای یادگیری آن ندارند. امروزه پایتون به شدت در حال گسترش است و طرفداران آن روز به روز در حال افزایش است. دلیلش هم واضح است. پایتون در حوزه هوش مصنوعی و ماشنی لرنینگ و علم داده و آمار به شدت کاربردی و این حوزه ها امروزه از جذاب ترین و کاربردی ترین حوزه ها به حساب می آیند.  حقوق این زبان برای افرادی که آن را فرا گرفته‌اند و نحوه کارکرد آن را بلدند در امریکا حدود 120 دلار در سال می‌باشد.

جاوا و کاتلین
 زبان جاوا تا سال 2019 از برترین زبان ها بوده است. اما با ورود کاتلین به نظر می آید نظرات را به خود جلب کرده است. با اینکه زبان برنامه نویسی جاوا یکی از بهترین زبان هاست اما در حال حاضر شرکت‌های بزرگی همچون گوگل روی زبان کاتلین سرمایه گذاری کرده اند. بنابراین یکی از زبان های ترند زبان کاتلین است که این اواخر رشد بسیار خوبی داشته است. بهتراست بگوییم که شرکت های بزرگی مانند Pinterest و trello ساختار اپلیکیشن های خود را از جاوا به کاتلین منتقل کرده اند.
زبان جاوا زبان سختی نیست و مانند C++ میباشد. زبان جاوا یکی از بهترین زبان ها برای برنامه نویسی اندروید میباشد و گوگل از آن پشتیبانی می کند. اما اگر بخواهیم بین جاوا و کاتلین مقایسه ای انجام دهیم، کاتلین زبان مدرنی است که به تازگی برخی آن را جایگزین جاوا میدانند و بسیار ساده تر از جاوا می باشد.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Java Script)

این زبان یکی از محبوب ترین زبان های دنیاست. بر طبق نظرسنجی های اخیر حدود 67 درصد از برنامه نویسان از این زبان استفاده می کنند. زبان جاوا اسکریپت جز 5 زبان پر کاربرد دنیاست. نقش جاوا اسکریپت ایجاد تعادل در صفحات وب می باشد؛ در واقع جاوا اسکریپت نحوه عملکرد صفحات را کنترل میکند .این زبان یکی از زبان های مورد استفاده شرکت هایی همچون گوگل، فیسبوک، نت فلیکس و … می باشد. جاوا اسکریپت زبانی است که به سرعت پیشرفت کرده است. این زبان قابل اجرا در سمت کاربر (frond-end) و قابل دید می‌باشد.

زبان برنامه نویسی سی شارپ (C#)

سی شارپ نیز از دیگر زبان هایی است که محبوبیت بسیاری در بین برنامه نویسان دارند. در ایران نیز بسیاری از این زبان استفاده می‌کنند. این زبان علاوه بر ایران در کشورهای بسیار دیگری کاربرد زیادی دارند. از مزایای این زبان میتوان به ساده بودن و قدرت زیاد آن اشاره کرد. شرکت‌های بسیار بزرگ مانند مایکروسافت از این زبان پشتیبانی می‌کند.

بهترین زبان های برنامه نویسیسوئیفت

اگر به محصولات اپل و به توسعه برنامه‌های کاربردی موبایل علاقه‌مند هستید، زبان برنامه نویسی سوئیفت گزینه بسیار خوبی برای شروع است. این زبان اولین بار توسط اپل در سال ۲۰۱۴ اعلام شد، سویفت یک زبان برنامه‌نویسی نسبتا جدید است که برای توسعه کاربری iOS و macOS به کار برده می‌شود. سویفت برای اجرا بهینه سازی شده‌ است تا با واقعیت‌های مربوط به توسعه iOS مدرن مطابقت داشته باشد. اگر بخخواهیم به چند مورد از بهترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی اشاره کنیم می توان از chattogram و swift monkey و Quick و … نام برد. 

زبان R

زبان برننامه نویسی آر یکی از زبان هایی است که مانند پایتون در حوزه داده و آمار بسیار کاربردی است. می توان گفت کاربردی ترین زبان در علم ریاضی همین زبان R است. این زبان شی گرا به حساب می اید و کتابخانه های کامل و جامعی برای گرافیک تعاملی دارد. فریم ورک Rcrawler , DT از محبوب ترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی آر به حساب می آیند.

سی پلاس پلاس (C++)

زبان c++ توسط بی‌یارنه استراس تروپ در سال 1984 ایجاد شد که در بردارنده کتابخانه و کامپایلرهای بسیاری است و به دلیل مشابه بودن با زبان‌هایی مانند c، جاوا، c# یادگیری آن آسان‌تر است اما این را یادآوری کنیم که این زبان برای آن‌هایی که می‌خواهند به تازگی یادگیری آن را شروع کنند سخت است. زیرا ساختار پیچیده‌ای دارد و این زبان دارای سیستم شی‌گرایی ضعیفی است.

پی اچ پی (PHP)

این زبان در سال 1994 توسط راسموس لردوف ایجاد شد. این زبان به دلیل اجرای آسان، شی گرایی بودن و دارای سیستم اتوماتیکی است که برای تست برنامه در دسترس می‌باشد، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. اما نقاط ضعفی هم دارد که شامل مشکل داشتن در خطایابی به دلیل نداشتن ابزار خطایاب، امنیت کافی نداشتن، زیرا زبانی متن باز است، و سرعت کمتر در توسعه وبسایت‌ها

Scala

اگر به زبان جاوا آشنا هستید این یک زبان برنامه‌نویسی کلاسیک می‌باشد. Scala بهترین ویژگی‌های جاوا را ترکیب می‌کند. Scala به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی تابعی به مهندسین اجازه می‌دهد تا کیفیت کد خود را بالا ببرند تا شبیه ریاضی محض باشد. Scala اجازه برنامه‌ریزی همزمان را می‌دهد، یعنی اجازه می‌دهد روندهای پیچیده به صورت موازی اجرا شوند. علاوه بر این، این یک زبان به شدت تایپ شده‌است، یعنی مهندسان می‌توانند انواع داده خود را سفارشی سازند.

روبی

روبی زبان برنامه‌نویسی دیگری است که معمولا برای توسعه وب استفاده می‌شود. به طور خاص، آن به عنوان اساس روبی محبوب در چارچوب برنامه کاربردی وب ریلز به کار می‌رود. برنامه نویسان تازه کار اغلب به سمت روبی جذب می‌شوند زیرا این شهرت به داشتن رابط کاربری ساده و راحت آن است و داشتن community جامع. علاوه بر جامعه فعال و سینتکس مستقیم آن، روبی زبان خوبی برای بلند کردن ارتباط خود با شرکت‌های بزرگ فن‌آوری پیشرفته است. در تویی‌تر، Airbnb، بلومبرگ، Shopify، و تعداد بیشماری از شرکت‌های برنامه نویسی نوپا همگی وب سایت‌های خود را با استفاده از روبی در نقطه‌ای ساخته شده‌اند.