راه‌های افرایش بازدید واقعی سایت

ترافیک ارگانیک سایت

ترافیک ارگانیک سایت یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید سایت و همچنین موثر در سئو سایت می‌باشد. در ادامه با راه‌های افزایش ترافیک بیشتر آشنا خواهیم شد.

ترافیک ارگانیک سایت چیست؟

ترافیک ارگانیک راهی است که بدون خرج کردن پول برای تبلیغات سایت جهت بازدید بیشتر سایت استفاده می‌شود.

به طور مثال زمانی که کاربری در گوگل چیزی را سرچ می‌کند و وارد یکی از سایت‌های نتایج گوگل می‌شود، این جر ترافیک ارگانیک محسوب می‌شود. البته برای این کار باید توجه بیشتری به سئو و بهینه سازی وب سایت خود داشته باشید. 

تفاوت ترافیک خریداری شده و ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک به صورت رایگان توسط خود کاربران انجام می‌شود ولی ترافیک خریداری شده در صورتی که هزینه شود بازدید سایت بالا خواهد رفت. در صورتی که جر نتایج برتر باشید ماندگاری شما بیشتر از ترافیک خریداری شده است زیرا اگر نخواهید ترافیک پولی خریداری کنید سریعا ترافیک سایت پایین می‌آید. در واقع اگر شما به گوگل پولی پرداخت کنید و به اصطلاح از گوگل ادز و یا اسپانسر استفاده کنید به ازای برخی کوئری ها و برخی سرچ ها گوگل شما رو در رتبه های بالاتر ( البته نه در همه شرایط و باید  نکاتی را رعایت کنید) نشان میدهد. ولی در ترفیک ارگانیک = شما به طور طبیعی در اثر برخی از فعالیت های خود در رتبه های بالایی هستید و نیازی به پرداخت پول نیست.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

روش های گرفتن ترافیک ارگانیک

سئو: در این روش سایت به صورت رایگان، بر اساس قوانین گوگل جر نتایج برتر گوگل نمایش داده می‌شود و به همین ترتیب ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند. البته این طور تصور نشود سئو سایت کاملا رایگان است. منظور این است شما به طور مستقیم به موتور جستجوگر گوگل هزینه ای پرداخت نمیکنید و بلکه بر روی سایت خود سرمایه گذاری می کنید. 

ادز: در این روش از طریق تبلیغات پولی گوگل، سایت بر اساس مقدار پولی که هزینه می‌کنید در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود و بازدید سایت بالا می‌رود. با کمک این روش زودتر می‌توانید به نتیجه مورد نظر راه  پیدا کنید اما بابت هر کلیک باید هزینه پرداخت کنید.

اهمیت ترافیک ارگانیک سایت

امروزه بیشتر کاربران از ترافیک‌های ارگانیک و پولی خبردار هستند و در صورتی که نتایج گوگل را دارای برچسب تبلیغ ببینند ممکن است به آن زیاد اعتماد نداشته باشند .

بنابراین ترافیک ارگانیک برای کاربران اهمیت بسیار بیشتری دارد و از آنجایی که کاربران به نتایج برتر طبیعی در گوگل اعتماد بیشتری دارند، اغلب اوقات وارد سایت‌هایی می‌شوند که به صورت طبیعی بالا آمده‌اند.

نحوه بررسی ترافیک ارگانیک در ابزارهای سئو

بررسی ترافیک ارگانیک در گوگل آنالیتیکس:

در صورتی که بخواهید ترافیک ارگانیک را بررسی کند به مسیر ACQUISITION> ALL TRAFFIC> CHANNELS  بروید.

بررسی ترافیک ارگانیک در سرچ کنسول:

وارد مسیر PERFORMANCE> SEARCH شوید در اینجا می‌توانید کلمان کلیدی که بیشترین بازدید را برای شما داشته‌اند را مشاهده کنید.

بخش های مختلف گوگل آنالیتیکس برای بررسی ترافیک ها

Direct Traffic: در صورتی که کاربری آدرس سایت شما را مستقیما وارد گوگل کند و وارد شود این ترافیک دایرکت محسوب می‌شود.

وقتی شخصی با وارد کردن آدرس اینترنتی در یک مرورگر، مستقیماً به وب سایت شما مراجعه می‌کند، این کار در Google Analytics به عنوان ترافیک مستقیم ثبت می‌شود.

Paid Search: ترافیکی که خریداری شود در اینجا نمایش داده میشود.

Referral Traffic: زمانی که شخصی از طریقی لینک وارد سایت شما شود می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید.

Social: ترافیک به دست آمده از طریق شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

Display: ترافیک خریداری شده برای وب سایت‌های خودتان را می‌توانید ببینید.

Email: در صورتی که بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید و با استفاده از گوگل آنالیتیکس آن را مدیریت می‌کنید می‌توانید تعداد کلیک‌هایی که از طریق ایمیل وارد سایت شده‌اند را مشاهده کنید.

افزایش ترافیک سایتراه های افزایش ترافیک ارگانیک سایت

همانطور که گفته شد از بهترین راه‌های ترافیک ارگانیک استفاده از روش های سئو کلاه سفید است که ماندگاری بالایی دارد و هیچ ریسکی در آن وجود ندارد.

حالا راه های پیاده کردن سئو کلاه سفید چیست ؟

محتوای با کیفیت و مفید 

همیشه در تولید محتوا دقت کنید و نهایت وقت خود را بگذارید تا بتوانید بهترین نتایج را ببینید.

سعی کنید ک محتوایی را تولید کنید که به هیچ وجه کپی نباشد و همچنین برای کاربر مفید واقع شود.

یعنی ببینید کاربر به دنبال چه محتوایی می‌گردد سپس به تولید آن اقدام کنید.

قبل از اینکه محتوایی تولید کنید با استفاده از ابزارهای سئو کلمات کلیدی که را بررسی کنید.

 قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان مقاله

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک مقاله عنوان آن است. این قسمت نه تنها برای کاربر بلکه برای ربات‌های گوگل نیز دارای اهمیت می‌باشد. زیرا آنها باید بدانند که مقاله در مورد چیست. همیشه عنوان مقاله خود را مطابق با کلمات کلیدی انتخاب کنید و سعی کنید محتوای مرتبط با آن تولید کنید.

عنوان سئو مناسب

از دیگر قسمت‌های مهم مقاله عنوان سئو آن می‌باشد که باید با کلمه کلیدی هماهنگ باشد. در صورتی که عنوان جذابی را انتخاب کنید کاربران بیشتری را می‌توانید به سمت سایت خود جذب کنید.

لینک گرفتن از سایت های دیگر

برای لینک گرفتن یا سئو خارجی راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین قوانین بک لینک استفاده از سایت‌های مرتبط می‌باشد.

بهبود سئو در موبایل

اخیرا گوگل به موبایل فرندلی اهمیت زیادی می‌دهد و در صورتی سئو کاران به mobile friendly اهمیت دهند و آن را بر اساس نیاز کاربران بسازند می‌توانند شانس بیشتری در نمایش صفحه اول گوگل داشته باشند.

استفاده از ویژگی های اسنیپت

استفاده از ویژگی‌های اسنیپت می‌تواند در جذب کاربران و افزایش ترافیک ارگانیک سایت بسیار موثر واقع شوند. اینسپت‌ها می‌توانند به صورت سوال، عکس، جدول و … نمایش داده شوند.

تصاویر جذاب

یکی از راه های ورود کاربر به سایت شما از بخش image سرپ است. اگر شما از تصاویر مناسب و جذاب استفاده کنید احتمالا اینکه کاربر وارد وب سایت شما شود به شدت افزایش می یابد

url مناسب

سعی کنید از یک نامک و یا url مفهومی و قابل درک و فهم استفاده کنید تا احتمال بازدید کاربران از سایت شما افزایش یابد. سعی کنید حتما کیورد مد نظرتان را در نامک صفحه خود قرار دهید چون یک نکته مثبت برای صفحه شما است.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *