لاراول چیست و برای چه مواردی استفاده می‌شود

طراحی اپلیکیشن

یک پشته فناوری به خوبی انتخاب شده تضمین می‌کند که برنامه شما به نرم افزار قدرتمند و سازنده تبدیل می‌شود. زبان‌ها و فریمورک‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام برای نوع پروژه خود بهترین کار را دارند.

اگر قصد ایجاد یک برنامه وب را دارید، چه یک وب سایت ساده یک صفحه‌ای یا یک شبکه اجتماعی کامل، لاراول گزینه مناسبی برای شماست. بسیاری از توسعه دهندگان وب لاراول را در پشته‌های فناوری خود قرار می‌دهند، زیرا به آنها اجازه می دهد تا پشتیبان های قوی و موثری برای راه حل های وب خود بسازند.

در این مقاله، چرایی استفاده از فریم ورک لاراول، توسعه دهندگان وب را با لاراول چه چیزی می توانند بسازند و چه زمانی لاراول را برای پروژه توسعه نرم افزار خود انتخاب کنید، بررسی خواهیم کرد.

شرکت برنامه نویسی وب نگاه در توسعه بیش از 3500 طراحی اپلیکیشن موبایل تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

 

لاراول چیست؟

لاراول یک چارچوب بک‌اند مبتنی بر PHP و منبع باز است که برای ساخت طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی وب سفارشی استفاده می‌شود. این یک چارچوب کاملاً سمت سرور است که داده ها را با کمک طراحی Model-View-Controller (MVC) مدیریت می کند که معماری Back-end برنامه را به بخش های منطقی تقسیم می کند.

این فریم ورک اکثر کارهای یکنواخت مانند قالب‌بندی HTML، احراز هویت ساختمان، مسیریابی و سایر فعالیت‌ها را بر عهده می‌گیرد. به این ترتیب، فرآیند توسعه وب را چندین بار بدون به خطر انداختن کیفیت برنامه های لاراول کاهش داده و تسریع می کند.

لاراول برای چه مواردی استفاده می شود؟

بیش از 7000 شرکت وجود دارد که از لاراول برای برنامه های کاربردی وب خود استفاده می کنند و بیش از 170000 سایت بر روی این چارچوب اجرا می شوند. مشهورترین شرکت هایی که از خدمات لاراول برای ساخت برنامه های تحت وب خود استفاده می کنند عبارتند از 9GAG، Pfizer، BBC، Freedom Financial Network، Bank of Texas، GitLab، Wattpad، PayZip، ScreenCloud و بسیاری دیگر.

مشاغلی که از لاراول برای برنامه های کاربردی وب خود استفاده می کنند از صنایع مختلفی مانند فناوری اطلاعات، امور مالی، مسافرت، سرگرمی، خرده فروشی و غیره می آیند. با این چارچوب چند منظوره بک‌اند می‌توانند بسازند:

صفحات وب استاتیک و پویا؛
برنامه های کاربردی تک صفحه ای (SPA) و برنامه های کاربردی چند صفحه ای (MPA)؛
وب سایت های تجارت الکترونیک؛
برنامه های کاربردی در سطح سازمانی؛
برنامه های وب پورتال، مانند انجمن ها، پورتال های شغلی، اخبار و موارد دیگر؛
سیستم های مدیریت محتوا؛
سایت های شبکه های اجتماعی و دیگران

چرا لاراول اینقدر محبوب است

لاراول بیش از 10 سال است که در بین توسعه دهندگان وب محبوب بوده است و همچنان یکی از ترجیح داده شده ترین فریم ورک های سمت سرور در PHP است. طبق نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow، 51.4 درصد از پاسخ دهندگان ترجیح می دهند از لاراول برای ساخت برنامه های وب خود استفاده کنند. در همان زمان، JetBrains ادعا می کند که لاراول در بین سه فریمورک محبوب PHP با نیمی از توسعه دهندگان PHP از آن استفاده می کند.

چه چیزی توسعه دهندگان PHP را در لاراول اینقدر جذب می کند؟ بیایید نگاهی دقیق تر به ویژگی های برجسته آن داشته باشیم.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

معماری MVC

الگوی معماری Model-View-Controller (MVC) قوانین اساسی و واضحی را در مورد چگونگی ساخت برنامه های کاربردی وب موثر ارائه می دهد. الگوی معماری نظم را در یک کد بی‌ساختار به ارمغان می‌آورد و آن را در یک معماری خوش‌ساختار سازمان‌دهی می‌کند. این امر ایجاد برنامه های کاربردی وب کوچک و بزرگ را تسهیل می کند و آن را راحت و فوق العاده سریع می کند.

علاوه بر این، MVC فایل های یک برنامه وب را در فهرست های منطقی گروه بندی می کند و پیدا کردن آن را برای توسعه دهندگان وب در هنگام کار بر روی پروژه های بزرگ بسیار آسان تر می کند.

موتور قالب تیغه

موتور قالب Laravel’s Blade به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا با داده های متنی در برنامه های وب کار کنند. برای این کار، بسیاری از عملیات مانند اتصال مدل‌های داده، پردازش کد برنامه در قالب‌های منبع، هدایت خروجی به یک فایل متنی یا جریان خاص را انجام می‌دهد.

قالب Blade به توسعه دهندگان وب کمک می کند تا به سرعت داده ها را با چیدمان های آن بدون هیچ تاثیری بر عملکرد یا سرعت برنامه وب پردازش کنند.

Artisan CLI

رابط خط فرمان لاراول (CLI) توسعه برنامه وب را تسهیل می کند و آن را ساده تر و آسان تر می کند. با استفاده از این ابزار، توسعه دهندگان وب می توانند به سرعت داده ها را انتقال دهند، پایگاه های داده را مدیریت کنند، کدهای اصلی، کنترلرها، مدل ها و سایر بخش های برنامه ساخته شده را ایجاد کنند.

مهمتر از همه، Artisan تمام فعالیت های تکراری کدنویسی را بر عهده می گیرد و توسعه دهندگان وب را از کار دستی یکنواخت رها می کند. با Laravel’s CLI، توسعه دهندگان وب همچنین می توانند فایل های MVC ایجاد کرده و دستورات خود را صادر کنند و فرآیند توسعه وب را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنند.

ORM فصیح

ORM Eloquent کار توسعه دهندگان وب با پایگاه داده را کاهش می دهد. این به ایجاد و حفظ تعامل ساده بین معماری یک برنامه وب و پایگاه داده آن کمک می کند. برای این کار، ORM به جای کد SQL پیچیده، از یک سینتکس PHP رسا استفاده می کند، که باعث صرفه جویی در زمان توسعه دهندگان وب می شود.

تست واحد با PHPUnit

لاراول PHPUnit را در اختیار توسعه دهندگان وب قرار می دهد – یک چارچوب آزمایشی برای اجرای تست های واحد. PHPUnit شامل دو دایرکتوری اصلی تست – Feature و Unit است. با تست‌های واحد، PHPUnit تست‌هایی را بر روی تکه‌های کد کوچک انجام می‌دهد، در حالی که تست‌های ویژگی، پایگاه‌های کد طولانی‌تری را مدیریت می‌کنند که می‌تواند شامل چندین شی باشد.

PHPUnit تضمین می کند که برنامه های تحت وب مبتنی بر لاراول به خوبی تست شده و به درستی کار می کنند. با توسعه دهندگان وب PHPUnit به طور قابل توجهی تعداد اشکالات موجود در برنامه ساخته شده را به حداقل می رساند و در زمان جستجو و رفع آنها صرفه جویی می کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه اپلیکیشن های موبایلی چند پلتفرمی بسازیم 

 

برنامه های برتر ساخته شده با لاراول توسط SCAND

طیف گسترده ای از نمونه های مبتنی بر لاراول وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. با این حال، ما می خواهیم 5 برنامه برتر لاراول را که توسط توسعه دهندگان وب SCAND ساخته شده اند را معرفی کنیم.

سیستم مدیریت تدارکات این سیستم یک برنامه کاربردی چند منظوره است که توسط تیم SCAND توسعه یافته است. این برنامه تعداد قابل توجهی از وظایف را از ردیابی مشتری و تامین کننده گرفته تا مدیریت تدارکات و تولید گزارش انجام می دهد. این راه حل در سطح سازمانی به یک چارچوب قوی نیاز داشت که بتواند به چندین پایگاه داده متصل شود، اسناد داخلی را پردازش و مدیریت کند و به راحتی با نیازهای مشتریان مقیاس شود. به همین دلیل است که برای این کار سخت، تیم توسعه وب لاراول را انتخاب کرد.

راه حل Healthcare SaaS برای انتقال تست های آزمایشگاهی. این راه حل پیچیده در سطح سازمانی شامل توسعه برنامه های بومی iOS و Android و یک پنل وب برای مدیریت است. تیم SCAND مجبور شد چندین برنامه را به یک اکوسیستم منسجم و با عملکرد روان متصل کند. برای ساختن معماری سمت کلاینت پنل وب خود، این تیم چارچوب لاراول را در پشته فناوری خود قرار دادند. در نتیجه، پزشکان و کلینیک‌ها می‌توانند آزمایش‌های پزشکی را مستقیماً از ابزارهای هوشمند خود از آزمایشگاه‌ها سفارش دهند.
تولید قرارداد قانونی خودکار این راه حل مستلزم ایجاد قراردادهای قانونی بر اساس پاسخ های کاربر با قابلیت های ویرایش و سفارشی سازی ساده بود. تیم SCAND از چارچوب لاراول برای انجام کارهای پردازشی جدی در برنامه و ایجاد قراردادهایی که متناسب با نیازهای مشتری باشد، استفاده کرد.
نرم افزار ساینیج دیجیتال برای تبلیغات. تیم SCAND باید نرم‌افزاری را توسعه می‌داد که بتواند تبلیغات را روی صفحه‌های مختلف مانند بیلبوردها، تلویزیون‌های دیجیتال، پایانه‌های پرداخت و غیره قرار دهد. برای این کار، تیم از چارچوب MVC خود بر اساس PHP و Laravel استفاده کرد که نشان دهنده یک راه حل سبک وزن PHP-MVC بود. این اجازه ساخت یک سیستم با پردازش داده‌های سمت سرور را داد. در عین حال، سیستم می‌تواند بدون اتصال به اینترنت با استفاده از فایل‌های دانلود شده قبلی از سرور کار کند.

خط پایین در لاراول

لاراول یک چارچوب قدرتمند است که امکان ساخت برنامه‌های کاربردی وب با هر پیچیدگی و هدفی از وب سایت‌های ساده یک صفحه ای تا راه حل های سطح سازمانی را فراهم می کند. این چارچوب دارای مجموعه‌ای از ابزارهای برجسته است که اکثر وظایف توسعه وب را ساده و خودکار می‌کند و در زمان و تلاش توسعه دهندگان وب صرفه جویی می‌کند.

اگر به دنبال ایجاد یک برنامه وب پایدار و موثر برای تجارت خود هستید، تیمی از توسعه دهندگان لاراول همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با استفاده از لاراول، توسعه دهندگان وب می‌توانند در کمترین زمان و با حداقل هزینه، اپلیکیشن‌های وب برجسته و جذابی را برای کسب و کار شما بسازند.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!