فریمورک VueJS چیست

طراحی اپلیکیشن موبایل

نحوه ایجاد یک اپلیکیشن موبایل با VueJSvuejs-mobile-development

فن‌آوری‌های موبایل و وب در چارچوب‌های JS فراوان هستند که می‌توانند فرآیند توسعه را تسهیل و سرعت بخشند. برخی از نمونه‌های فریمورک‌های معروف React Native، Flutter، Ionic و غیره هستند. Vue.js در این زمینه محبوبیت پیدا کرده است و توسعه‌دهندگان بیشتری تمایل دارند آن را برای پروژه‌های خود انتخاب کنند. در این مقاله، توسعه اپلیکیشن موبایل با کمک Vue.js و NativeScript را بررسی خواهیم کرد.

شرکت برنامه نویسی ما در توسعه و طراحی اپلیکیشن iOS و اندروید تجربه درخشانی دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایل هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

بررسی اجمالی

Vue یک چارچوب توسعه وب است که برای ساخت SPA و UI ایجاد شده است. چارچوب Vue از ساختار نحوی HTML-گرا استفاده می کند و از اجزای فایل تکی پشتیبانی می کند. شروع کار با آن حتی برای توسعه دهندگان تازه کار آسان است.

چارچوب Vue.js توسط جامعه بزرگی از کاربران پشتیبانی می‌شود که فعالانه در بهبود چارچوب مشارکت دارند. مزیت قابل توجه Vue این است که یک فریمورک کارآمد است و نه تنها قادر به توسعه وب است، بلکه می تواند به ایجاد برنامه های کاربردی تلفن همراه بسیار کاربردی نیز کمک کند.

ویژگی های Vue.js

آسان برای یادگیری

توسعه دهندگانی که اصول اولیه HTML، CSS و JS را می دانند، می توانند با Vue.js همراه شوند. این ویژگی Vue.js یادگیری و استفاده فوری از آن را آسان می کند. انواع ابزارهای توسعه مفید Vuejs، چارچوب را بسیار کاربرپسندتر از سایر چارچوب های مبتنی بر جاوا اسکریپت می کند.

مستندات کامل

با توجه به وجود مجموعه جامع اسناد رسمی در مورد توسعه و دقت و وضوح آن، مبتدیان می توانند چارچوب Vue.js را به راحتی یاد بگیرند. اسناد موجود Vue دارای ساختار و مختصر عالی در ترکیب با پوشش جامع هر موضوع مهم است.

عملکرد با عملکرد بالا

اسکریپت‌نویسی سبک به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌نویسی مبتنی بر Vue.js را با سرعت و کارایی بالا انجام دهند و برای تیم‌هایی که ضرب‌الاجل‌های سخت‌گیری دارند جذاب‌تر می‌شود.

طبیعت منبع باز

چارچوب Vue از مجوز منبع باز استفاده می کند، بنابراین برای همه مهندسان نرم افزار بدون پرداخت هزینه در دسترس است. صرف نظر از شرکتی که در آن کار می کنند، برنامه نویسان می توانند از این ابزار توسعه کاملاً با هزینه صفر استفاده کنند.

ویژگی های محاسبه شده

این ویژگی چارچوب Vue.JS به مهندسان اجازه می دهد تا ویژگی هایی را تولید کنند که می تواند دستخوش تغییرات و دستکاری ها شود. متعاقبا، داده‌های موجود در مؤلفه‌های Vue را می‌توان برای استفاده در آینده به وضوح نمایش داد. علاوه بر این، امکان استفاده از این ویژگی برای محاسبه و نمایش مقادیر در مدل سازی داده ها وجود دارد.

قالب ها

قالب های HTML-گرا می توانند DOM و داده های نمونه را متصل کنند. علاوه بر این، مهندسان نرم افزار Vue.js می توانند از کامپوننت ها با توابع رندر استفاده کنند.

ابزار مفید

چارچوب Vue.js تعدادی ابزار مفید مانند CLI، گزینه‌های مسیریابی و ابزارهای توسعه را ارائه می‌دهد که توسعه روان و کارآمد را تسهیل می‌کنند.

طراحی اپلیکیشن

 

نحوه طراحی اپلیکیشن موبایل با استفاده از Vue.js

Vue.js به مهندسان نرم افزار اجازه می دهد تا بر اساس دانش HTML، CSS و JS، برنامه های اندروید و iOS با کیفیت بالا را در یک کد واحد ایجاد کنند. این نه تنها یک چارچوب وب است، بلکه می تواند برای توسعه برنامه های تلفن همراه بومی نیز استفاده شود.

Vue.js به خوبی با ویژگی هایی مانند رندر شرطی، رندر لیست و مدیریت وضعیت عرضه شده است. توسعه برنامه‌های کاربردی موبایل با NativeScript-Vue امکان‌پذیر است – افزونه‌ای که به مهندسان نرم‌افزار اجازه می‌دهد برنامه‌های موبایل کارآمد را با Vue توسعه دهند.

 

شرکت نرم افزاری وب نگاه به عنوان یکی از شرکت های نرم افزاری با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه برنامه نویسی، فعالیت خود را به صورت تخصصی در برنامه نویسی و ارایه‌ی راهکارهای نرم افزاری مبتنی بر وب متمرکز نمود. جهت اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل و مشاوره رایگان با ما تماس حاصل نمایید.

 

NativeScript چیست

NativeScript یک چارچوب تلفن همراه مبتنی بر JS است که برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه بومی ایجاد شده است که با کمک JS قادر به عملکرد بر روی دستگاه‌های مختلف تلفن همراه در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS هستند. این یک جایگزین عالی برای چارچوب Vue Native در نظر گرفته می‌شود که در نوامبر ۲۰۲۱ منسوخ شد. موارد زیر ویژگی‌های فنی اصلی آن است که می‌تواند به شما در ارتقای فرآیند توسعه برنامه تلفن همراه کمک کند.

NativeScript اتصال دو طرفه داده را پیاده سازی می کند، که به سرعت تمام تبدیل های داده را به خروجی منتقل می کند، که نوشتن منطق اضافی را غیر ضروری می کند. هر تغییری فوراً در مدل ها نمایش داده می شود، بنابراین زمان رندر برای اجزای رابط کاربری تغییر یافته کاهش می یابد.

به لطف قابلیت استفاده مجدد قطعات، زمان صرف شده برای توسعه کاهش می یابد. برای انجام توسعه در تعدادی از پلتفرم ها، اجزا را می توان تنظیم کرد. این باعث صرفه جویی در زمان شما می شود که شما مجبور به ایجاد قالب و طراحی هستید و به مهندسان زمان بیشتری برای پیاده سازی منطق تجاری موثر می دهد. یکی دیگر از ویژگی های مفید این چارچوب، اکوسیستم فراوان آن است که به طور مداوم در پتانسیل رشد می کند.

مزایا و معایب NativeScript

طرفداران
ساختار نحوی عالی
برنامه نویسان نرم افزار NativeScript را به دلیل وضوح و مختصر بودن آن تحسین می کنند، زیرا فرصتی را برای تولید کدهای خوانا ارائه می دهد. فریم ورک می تواند دستورات واحد را به روش های مختلف بیان کند.

هدف این چارچوب JS افزودن پویایی و سادگی بیشتر به کدنویسی است، بنابراین درک آن آسان‌تر می‌شود. به طور مشابه، هدف Vue.js کارآمد بودن بدون دشواری غیر ضروری است. یکی دیگر از ویژگی های Vue.js، لکونیسم آن است که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به نوشتن کد طولانی، یک برنامه قوی ایجاد کنند.

متن باز
به عنوان یک راه حل منبع باز، استفاده از آن کاملا رایگان است. استفاده از راه حل های منبع باز نسبت به راه حل های اختصاصی مزایای دیگری نیز دارد. بسیار تطبیق پذیر و چابک است – وقتی ویژگی مورد نیاز شما وجود ندارد، می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. علاوه بر این، سرعت بیشتر توسعه را تسهیل می کند.

مزیت های دیگر افزایش هزینه و فرصت برای شروع کوچک و سپس گسترش پروژه است. همچنین امنیت بیشتری را ارائه می دهد، زیرا برنامه نویسان می توانند خودشان مشکلات را شناسایی و برطرف کنند.

پلتفرم-آگنوستیک

پس از ایجاد کد، می توان آن را در تمام پلتفرم ها اجرا کرد. این یک مزیت بزرگ نسبت به سایر گزینه‌های فریمورک مانند React Native است، جایی که شما باید کد مخصوص پلتفرم را ایجاد کنید.

آسان برای یادگیری

NativeScript چارچوبی است که به متخصصان نرم افزار اجازه می دهد تا به سرعت در توسعه موبایل غرق شوند. حتی توسعه دهندگان مبتدی نیز می توانند به سرعت با کمک چارچوب NativeScript شروع به کدنویسی کنند.

اسناد جامع

NativeScript اسناد و مطالب آموزشی فراوانی را ارائه می دهد. مهندسان نرم افزار می توانند یاد بگیرند که چگونه به راحتی برنامه ها را با کمک NativeScript ایجاد کنند.

این مطالب مهم‌ترین مسائلی را که ممکن است یک توسعه‌دهنده در طول فرآیند کدنویسی با آن مواجه شود را پوشش می‌دهد و توضیحات و توضیحاتی را ارائه می‌کند که هم برای برنامه‌نویسان مبتدی و هم برای متخصصان مفید است. هنگامی که با Vue.js سر و کار دارید، مهندسان با تجربه ممکن است برایشان جالب باشد که به اسناد مراجعه کنند و با جزئیات بیشتری بیاموزند که این چارچوب به خودی خود چگونه کار می کند.

تست QA

NativeScript به تیم‌ها اجازه می‌دهد از گردش‌های آزمایشی خود استفاده کنند که در نتیجه تأثیر مثبتی بر کیفیت محصول دارد.

افزونه ها و قالب ها

عملکرد فریم ورک را می توان با انواع مختلفی از افزونه ها و قالب ها افزایش داد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از Nativescript-Vue، که یک ادغام NativeScript و Vue است، و Nativescript-Loading-Indicator، که یک پلاگین برای نمایش نشانگر بارگذاری همپوشانی است.

جامعه فعال کاربران

NativeScript جامعه بزرگی از طرفداران وفادار را به دست آورد. آنها به بهبود و ارتقاء چارچوب کمک می کنند، به طور فعال بهبودها را معرفی می کنند و مشکلات گزارش شده توسط کاربران را رفع می کنند.

ابزارهای بومی

مجموعه ابزار قوی این فریم ورک، امکان تجسم داده های عالی را با ابزارهای UI بومی، پشتیبانی از کتابخانه های iOS و اندروید بومی و دسترسی به کل API بومی فراهم می کند.

انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

فناوری NativeScript به شدت با نیازهای هر پروژه سازگار است. بسته به ویژگی‌های پروژه، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه را سفارشی کنند و در صورت نیاز آن را با توجه به نیاز مشتری مقیاس کنند.

منفی

عدم وجود اطلاعات کامل

برخی از توسعه دهندگان شکایت دارند که اطلاعات دقیقی در اسناد NativeScript به دلیل سن نسبتا کم آن وجود ندارد.

دانش پیش زمینه مورد نیاز است
برای دسترسی به سخت‌افزار دستگاه و برخی دیگر از قابلیت‌های خاص پلتفرم، دانش API بومی Android و iOS مورد نیاز است.

رابط های کاربری پولی

برخی از مؤلفه‌های رابط کاربری را می‌توان فقط به صورت پولی دریافت کرد.

عدم وجود HTML و DOM

بدون این ابزارها در سیستم، دانش ابزارهای UI اضافی مورد نیاز است.

برنامه های بزرگتر

برنامه های ساخته شده با NativeScript می توانند ظاهر و احساس بومی داشته باشند، اما اندازه آنها به طور قابل توجهی بزرگتر است.

ساخت اپلیکیشن با استفاده از NativeScript

NativeScript یک چارچوب جاوا اسکریپت است که برای ایجاد کدنویسی Vue.js در برنامه های تلفن همراه ایجاد شده است. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های کاربردی را در سیستم عامل اندروید و iOS بسازند.

امروزه مهندسان نرم افزار می توانند برنامه های کاربردی مبتنی بر NativeScript قوی ایجاد کنند که دارای رابط کاربری جذاب با ظاهر و احساس بومی هستند. این چارچوب به ایجاد برنامه های کاربردی و سبک با کمک API و یک مجموعه ابزار غنی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن SRS (سند مشخصات مورد نیاز نرم افزار)

نتیجه

در این مقاله، ویژگی‌های اصلی Vue.js و استفاده از آن در توسعه برنامه‌های کاربردی موبایل را برجسته کردیم. با کمک NativeScript، توسعه‌دهندگان Vue می‌توانند اپلیکیشن‌های موبایلی انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر ایجاد کنند که می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف با همان کد مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که بسیاری از چارچوب‌های توسعه موبایل دیگر وجود دارد، NativeScript یک انتخاب عالی است، زیرا اسناد کامل، ابزار توسعه غنی را ارائه می‌دهد و یادگیری و استفاده آسان است.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!