استفاده از چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی در توسعه برنامه‌های وب

حذف شرط: طراحی اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن

فناوری های نوظهور کامپیوتری بیشتر مشتری محور می شوند. توسعه دهندگان آنها را تعاملی تر و مکالمه تر می کنند. یکی از گرایش های اخیر استفاده از چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی در توسعه اپلیکیشن های وب است. آنها نحوه مرور و تعامل مشتریان با برنامه های وب را تغییر می دهند. به جای پیمایش گام به گام وب سایت، کاربران می توانند سؤالات جستجوی خود را در یک مکالمه دوستانه با یک ربات چت برآورده کنند. و فناوری هوش مصنوعی (AI) تجربه آنها را شخصی‌تر و روان‌تر می‌کند.

بسیاری از راه‌حل‌های برنامه‌های وب که با هوش مصنوعی و چت‌بات‌های هوشمند قدرت می‌گیرند، روش‌های جستجو، پشتیبانی از میز کمک و پیمایش برنامه‌ها را بهبود می‌بخشند، و آنها را خسته‌کننده‌تر، مدیریت ساده‌تر و سفارشی‌تر می‌کنند. همه اینها به جذب و حفظ مشتریان بیشتر، افزایش محبوبیت شرکت ها و افزایش درآمد آنها کمک می‌کند.

 

شرکت نرم افزاری وب نگاه در توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

۰۹۳۳۹۰۱۷۸۰۹

 

چرا توسعه دهندگان و طراحان باید به دوران ربات ها اهمیت دهند؟

کسب‌وکارهای بیشتری تصمیم می‌گیرند ربات‌های چت را در برنامه خود بگنجانند. به گفته شرکت تحقیقاتی گراند ویو، بازار جهانی چت بات تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۲۵ میلیارد دلار با CAGR در ۲۴.۳ درصد در مقایسه با ۱۹۰.۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ خواهد رسید. این رشد قابل توجه با نوآوری های مستمر در فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای توسعه چت بات توضیح داده شده است. .

شرکت‌های معروفی مانند گوگل، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، آمازون و فیس‌بوک قبلاً تعدادی پلتفرم توسعه چت‌بات منبع باز، ابزارهای ساخت و چارچوب‌ها را معرفی کرده‌اند. بنابراین، آنها ارزش گنجاندن در پشته فناوری توسعه دهندگان وب را دارند.

بیایید نگاهی به محبوب ترین چارچوب ها و پلتفرم‌ها برای ساخت ربات های چت بیندازیم:

Dialogflow

Dialogflow نشان دهنده یک پلت فرم مکالمه است که توسط Google پشتیبانی می شود. این امکان ساخت ربات‌های چت و برنامه‌های صوتی را برای محبوب‌ترین دستیارهای دیجیتال مجازی مانند Google Actions و Alexa آمازون فراهم می‌کند.

در این پلتفرم، توسعه دهندگان وب می توانند راه حل های صوتی و متنی را بر روی بیش از ۲۰ زبان طبیعی بسازند که از Facebook Messenger، Slack، Skype، Telegram، Twitter، Viber و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند.

Dialogflow به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد تا چت ربات های همه کانالی بسازند که می توانند با استفاده از REST API در برنامه های وب ادغام شوند.

Microsoft Bot Framework

Microsoft Bot Framework به توسعه دهندگان وب کمک می کند تا ربات های چت برای برنامه های وب بسازند و آنها را با Skype، Microsoft Teams، Facebook Messenger، Slack و سایرین ادغام کنند. این چارچوب دارای ۲ عنصر کلیدی است که امکان ساخت ربات‌های گفتگوی سریع و ساده را فراهم می‌کند – Bot Builder SDK و Bot Connectors.

Bot Builder SDK به توسعه ویژگی های اصلی چت بات در C#، Javascript، Java و Python کمک می کند. و Bot Connector اجازه می دهد تا ربات چت را به چندین کانال پیام رسانی مانند تلگرام، اسلک و غیره متصل کنید. همچنین، Bot Builder SDK شامل ویژگی‌های اشکال‌زدایی و تجسم مکالمه است. آنها به توسعه دهندگان وب کمک می کنند تا چت ربات های موثر و با کیفیتی بسازند.

آمازون لکس

آمازون لکس پلتفرم دیگری برای ساخت رابط های مکالمه ای است که در قالب های متنی و صوتی موجود است. آمازون لکس فناوری هایی را در اختیار توسعه دهندگان وب قرار می دهد که برای یادگیری عمیق پیاده سازی شده در آمازون الکسا استفاده می شوند.

سرویس آمازون ساخت راه حل هایی را با تشخیص گفتار با کیفیت بالا و درک زبان طبیعی تسهیل می کند. علاوه بر این، مقیاس این پلت فرم آسان است و راه‌حل‌های آن را می‌توان مستقیماً از کنسول آمازون لکس در هر پلتفرم پیام‌رسانی مانند Facebook Messenger، Kik، Slack و غیره مستقر کرد.

 

حذف شرط: طراحی اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن

چگونه ربات ها تعاملات وب را تغییر می دهند

برای اینکه بفهمیم چت‌بات‌ها چگونه تعامل وب را تغییر می‌دهند، ابتدا وضعیت فعلی آن‌ها را تحلیل می‌کنیم. معمولاً کاربران درخواست‌های خود را در گوگل وارد می‌کنند، انبوهی از نتایج جستجو را دریافت می‌کنند، آن‌ها را مرور می‌کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می‌کنند. این روش می تواند زمان بر و یکنواخت باشد.

چت‌بات‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا از بسیاری از مراحل ذکر شده در بالا اجتناب کنند، زیرا همه عناصر ناوبری با یک مکالمه معمولی جایگزین می‌شوند. کاربران معمولاً این مکالمات را با یک درخواست شروع می کنند و سپس یک ربات چت شروع به پرسیدن سؤال می کند تا نتیجه جستجو را مشخص کند. این نوع تحقیقات بیشتر انسانی و کاربرپسند است.

چت بات ها به طور گسترده در موارد زیر استفاده می شوند:

تجارت الکترونیک، کمک به کاربران در جستجوی محصولات مورد نیاز؛
پشتیبانی میز کمک برای ارائه پاسخ به کاربران در مورد مسائل نوظهور؛
بانکداری برای پرداخت قبوض، بررسی موجودی کارت و موارد دیگر؛
سرگرمی برای درگیر کردن مشتریان در مکالمات روزمره، مانند فیلم ها و بحث های آب و هوا؛
نظرسنجی برای جمع آوری بازخورد مشتریان؛
مراقبت های بهداشتی زمانی که کاربران به پاسخ های سریع در مورد نحوه رفتار در شرایط اضطراری نیاز دارند.
آموزش زمانی که چت ربات ها درباره موضوعات مختلف سؤال می پرسند یا حقایق را به اشتراک می گذارند و موارد دیگر.

اکنون دیگر نیازی به جابجایی بین صفحات وب یا استفاده از فیلترها برای مرتب سازی داده ها نیست. چت‌بات‌ها می‌توانند خدمات مختلفی را که در بالا ذکر شده در یک پنجره، تنها با پرسیدن چند سوال، ارائه دهند.

علاوه بر این، کاربران برای استفاده از ربات‌های گفتگوی مختلف نیازی به دانلود هیچ برنامه خاصی ندارند. همه آنها را می توان در یک برنامه مانند Telegram یا Kik جمع آوری کرد که دارای طیف گسترده ای از ربات ها برای جستجو و ارتباط کاربران هستند. تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که یک نام تجاری، خدمات یا یک شرکت را جستجو کنند و طوری شروع به چت کنند که گویی با دوستان خود در یک اپلیکیشن پیام رسان صحبت می‌کنند.

هوش مصنوعی در توسعه وب

هوش مصنوعی (AI) مهمترین گرایش در دنیای دیجیتال است. مبنایی برای توسعه برجسته‌ترین فناوری‌های دیجیتال مانند اینترنت اشیا، یادگیری ماشین، پردازش داده‌های بزرگ، دستیاران مجازی و ربات‌های گفتگو فراهم می‌کند. ظهور هوش مصنوعی به این فناوری‌ها کمک می‌کند تا به سرعت تکامل پیدا کنند و توسعه‌دهندگان وب می‌توانند به طور مؤثر آن‌ها را در حوزه‌های مختلف پیاده‌سازی کنند.

هوش مصنوعی به سرعت تجاری شده است. گوگل و فیس بوک در حال حاضر توسعه و ارائه قابلیت های آماده پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین را به توسعه دهندگان وب آغاز کرده اند.

توسعه دهندگان وب نیازی به مطالعه زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی ندارند، در عوض می توانند از Python، Ruby، Java، .NET، Node استفاده کنند. js، C++، Javascript، CSS، زبان‌های HTML برای تقویت محصولات خود با هوش مصنوعی.

چرا هوش مصنوعی را در توسعه وب پیاده سازی کنیم؟

هوش مصنوعی زیربنای جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های دیجیتال است و می‌توان آن را به طرق مختلف برای راه‌حل‌های وب مورد استفاده قرار داد. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید هوش مصنوعی را برای توسعه برنامه وب خود پیاده سازی کنید.

دستیارهای دیجیتال و چت بات ها

هوش مصنوعی همراه با یادگیری ماشینی، ربات‌های مبتنی بر صدا و متن را قادر می‌سازد تا یاد بگیرند. به این معنی که در طول زمان پس از تعاملات متعدد با مشتریان، آنها می توانند همان مشکل را به روش های مختلف حل کنند و بهتر با درخواست های کاربر سازگار شوند.

سئوی بهبود یافته

هوش مصنوعی می تواند حجم زیادی از داده ها را پردازش کند و بهترین تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در اختیار مهندسان وب قرار دهد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می تواند توسعه دهندگان وب را در مورد مسائل مربوط به معماری وب سایت آگاه کند، اصلاحاتی را در محتوای وب و ایده هایی در مورد چگونگی بهبود وضعیت فعلی پیشنهاد دهد.

تست اتوماسیون

با الگوریتم‌های هوش مصنوعی، توسعه‌دهندگان وب می‌توانند آزمایش‌های روتین را خودکار کرده و به‌طور خودکار آنها را اجرا کنند تا مطمئن شوند که یک برنامه وب به درستی کار می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده را زمانی انجام دهد که یک برنامه توسعه‌دهندگان وب را در مورد مشکلات نرم‌افزاری احتمالی مطلع کند.

اینها تنها چند نمونه رایج از نحوه پیاده سازی هوش مصنوعی در توسعه وب هستند.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای امنیتی React.js: تهدیدها، آسیب‌پذیری‌ها و راه‌های رفع آنها

 

آینده چت بات ها و هوش مصنوعی در توسعه برنامه های وب

هوش مصنوعی بر توسعه بسیاری از روندهای فناوری، از جمله ربات‌های گفتگوی متنی و دستیارهای دیجیتال صوتی تاثیر می‌گذارد. جدیدترین پلتفرم گفت و گو با ربات چت جی پی تی CHATGPT است که بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. همه در یک تغییر شکل داده اند که چگونه ما به عنوان مشتریان با وب تعامل داریم. اکنون، ما نیازی به پیمایش در انبوهی از نتایج جستجو نداریم، از سیستم‌های فیلتر استفاده نمی‌کنیم، چت‌بات‌ها این کار را در یک مکالمه روان برای ما انجام می‌دهند.

علاوه بر ربات‌های چت، هوش مصنوعی می‌تواند برای توسعه برنامه‌های وب از راه‌های بسیار دیگری مانند بهبود سئو، سیستم‌های جستجوی شخصی و موارد دیگر مفید باشد. همه این راه حل ها همراه با ربات های گفتگو، برنامه های وب را محاوره ای تر، شخصی تر و از نظر فکری قدرتمندتر می کند.

با این حال، برای پیاده سازی موثر هوش مصنوعی و چت بات ها در برنامه های وب، توسعه دهندگان وب باید یاد بگیرند که چگونه از مفاهیم هوش مصنوعی به درستی استفاده کنند. بنابراین، هنگام جستجوی شرکتی برای ساخت برنامه وب خود، باید متخصصان بسیار ماهر در این زمینه را در نظر بگیرید.