چگونه اپلیکیشن های رایگان در سال 2023 درآمد کسب می کنند؟

طراحی اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن رایگان

معرفی

از آنجایی که بازار اپلیکیشن‌های رایگان همیشه از اپلیکیشن‌های پولی (از نظر سود و تعداد دانلود) بیشتر بوده است، اکثر مردم اغلب یک سوال رایج می‌پرسند که برنامه‌ها چقدر درآمد دارند.

کسب درامد عالی از اپلیکیشن از پرداخت درون برنامه ایی

این مقاله برای کارآفرینانی است که می‌خواهند بیاموزند – چگونه یک طراحی اپلیکیشن موبایل ایجاد و کسب درآمد کنند یا با اپلیکیشن‌ها درآمدی غیرفعال به دست آورند تا با انتشار اپلیکیشن‌های رایگان در بازار اپلیکیشن‌های موبایل، درآمدی غیر فعال داشته باشند.

به گفته Techcrunch، قبل از اینکه به این سوال در مورد نحوه درآمدزایی اپلیکیشن‌های رایگان پاسخ دهیم، اولین چیزی که باید بدانید این است که رونق اپلیکیشن‌ها به پایان نرسیده است (و نخواهد شد).

اگرچه درصد درآمد اپلیکیشن های پرداختی از 75.9 درصد به 37.8 درصد کاهش یافته است، بازار اپلیکیشن های موبایل هنوز میلیاردها دلار ارزش دارد.

آمار دانلود برنامه های رایگان و پولی

در واقع، در اینجا نمودار جالبی وجود دارد که تفاوت بین تعداد دانلود اپلیکیشن پولی در مقابل دانلود رایگان اپلیکیشن را نشان می دهد:

کارشناسان همچنین پیش بینی می کنند که بین سال های 2016-2020، درآمد جهانی اپلیکیشن ها دو برابر خواهد شد!

بنابراین اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید با اپلیکیشن‌های موبایلی که در مقایسه با اپلیکیشن‌های پولی رایگان هستند درآمد کسب کنید، در اشتباه نیستید. واقعیت این است که طبق گوگل پلی، 98 درصد از درآمد جهانی از برنامه های رایگان به دست می آید. بنابراین، باید در مورد چگونگی کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن ها بیشتر فکر کنید.
Techcrunch همچنین می گوید که بیش از 90 درصد از برنامه های موجود در بازار در حال حاضر رایگان هستند. و انتظار می رود درآمد حاصل از برنامه هایی که برای دانلود هزینه دریافت می کنند (برنامه های کاربردی پولی) در سال های آینده کاهش یابد.

اکنون اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه از برنامه خود بدون تبلیغات کسب درآمد کنید یا برنامه ها چگونه درآمدزایی می کنند، به جای درستی آمده اید.

ما قبلاً با بسیاری از کارآفرینان در طول سال‌های سفر خود کار کرده‌ایم و به آنها کمک کرده‌ایم ایده‌های خود را به بهترین برنامه‌های درآمدزا تبدیل کنند.

در واقع، مشتریان ما تخصص ما در توسعه برنامه های عکس و ویدیو را تحسین می کنند. و به همین دلیل، ما توانسته‌ایم برنامه‌هایی بسازیم که برای شما درآمد ایجاد می‌کنند و می‌توانند درآمد خوبی برای مشتریان خود ایجاد کنند، اما همچنین در فهرست برترین برنامه‌های فیلم عکس‌ها رتبه‌بندی شده‌اند.

گزینه های کسب درآمد از اپلیکیشن‌ رایگان

به گفته Statista، اینها محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها بودند که توسط ناشران برتر اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شدند.

آمارهای اخیر دیگری که توسط مشاوران برنامه ما تحقیق شده است، به وضوح دامنه برد-برد را برای برنامه های رایگان نشان می دهد. طبق گزارش Statista، توزیع برنامه‌های رایگان یا پولی در فروشگاه اپل و فروشگاه Google Play از دسامبر 2019 به شرح زیر بر اساس کاربران ذکر شده است.

 اپلیکیشن های رایگان

پس از مشاهده این آمار فروشگاه های برنامه، اگر در مورد تفاوت عمده بین نسخه پولی و رایگان برنامه فکر می کنید. در اینجا، ما یک موضوع را برای شما محدود کرده ایم.

خوب، بنابراین می توانید به وضوح ببینید که راه های مختلفی برای کسب درآمد از طریق توسعه یک برنامه کاربردی وجود دارد، اما بهترین گزینه ها در اینجا کدامند؟

چگونه مردم از این راه ها از اپلیکیشن های رایگان کسب درآمد می کنند؟

به طور خلاصه، شما می توانید از این استراتژی درآمدزایی رایگان برنامه از لیست 11 استراتژی استفاده کنید: تبلیغات، اشتراک، فروش کالا، خریدهای درون برنامه ای، حمایت مالی، بازاریابی ارجاعی، جمع آوری و فروش داده ها، فروش رایگان Freemium، خرید فیزیکی، هزینه تراکنش و تامین مالی جمعی اگر نمی‌دانید اپلیکیشن‌ها چگونه کسب درآمد می‌کنند یا می‌خواهید بدانید چگونه از اپلیکیشن‌ها درآمد کسب کنید، بیایید بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های درآمدی نحوه کسب درآمد از اپلیکیشن‌های رایگان را بررسی کنیم.

۱۱ مدل از محبوب‌ترین مدل‌های درآمد برای نحوه درآمدزایی اپلیکیشن‌های رایگان
تفاوت بین برنامه های رایگان و برنامه های پولی

1. تبلیغات

وقتی صحبت از اپلیکیشن‌های رایگان به میان می‌آید، احتمالاً رایج‌ترین و ساده‌ترین روش اجراست. و همچنین از طریق یک شبکه تبلیغاتی شخص ثالث انجام می شود.

طبق آخرین گزارش و مطالعه Statista، در اینجا جزئیات مربوط به هزینه های تبلیغات موبایلی در سال 2019 و پیش بینی شده در سال 2020 آمده است.

سال 2019: 190 میلیارد دلار آمریکا
پیش بینی شده در سال 2020: 280 میلیارد دلار

هر زمان که این سوال پیش می آید:

چگونه از برنامه های رایگان تلفن همراه درآمد کسب کنیم؟

اولین فکر شما این است که از تبلیغات برای کسب درآمد از برنامه ها و کسب درآمد استفاده کنید و هیچ اشکالی در آن وجود ندارد. صاحب برنامه فقط باید تبلیغات را در برنامه تلفن همراه خود نمایش دهد یا بازاریابی وابسته را انتخاب کند و از شبکه های تبلیغاتی شخص ثالث پول دریافت کند. علاوه بر این، تبلیغات بهترین راه برای کسب درآمد از برنامه ها در نظر گرفته می شود. به عنوان صاحب برنامه، فقط باید تبلیغات خود را در برنامه تلفن همراه به نمایش بگذارید، از این رو می توانید به راحتی از شبکه ها و تبلیغات شخص ثالث پول دریافت کنید.

اکثراً زمانی که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند یا روی آن ضربه می‌زند به صاحبان برنامه پرداخت می‌شود یا زمانی که کاربر برنامه را از طریق تبلیغات نصب می‌کند، صاحب برنامه پولی دریافت می‌کند.

شما می توانید هر بار که یک تبلیغ نمایش داده می شود (به ازای هر بار نمایش)، به ازای هر کلیک روی تبلیغ، و زمانی که کاربر برنامه تبلیغ شده را نصب می کند، پول دریافت کنید. به عنوان یک برنامه نسخه رایگان، شما همچنین می توانید کمپین های تبلیغاتی را برای ایجاد درآمد تبلیغاتی برای یک دوره زمانی خاص اجرا کنید.

عمدتاً 4 نوع تبلیغات نمایشی وجود دارد که توسط ارائه دهندگان برنامه برای کسب درآمد نمایش داده می شود. اما، به عنوان مالک برنامه، باید نظارت کنید که آیا کاربران هدف این تبلیغات را سرگرم‌کننده می‌دانند یا آنها را مسدود می‌کنند.

تبلیغات بینابینی:

این نوع تبلیغات اپلیکیشن، پاپ آپ های تمام صفحه است که در بازه های زمانی مشخصی نمایش داده می شوند. کاربران می توانند این آگهی را با دکمه بستن در گوشه بالا سمت چپ یا راست ببندند.

به عنوان مثال، زمانی که کاربر ویرایش یک عکس را تمام کرده و آن را در گالری ذخیره می کند، می تواند یک تبلیغ نمایش داده شود.

این روش توسط Gaana استفاده می شود که نمونه ای عالی از کسب درآمد از اپلیکیشن است. این برنامه با ادغام چنین تاکتیک های تبلیغاتی بدون هیچ هزینه تبلیغاتی توانسته تجربه اپلیکیشن خود را ارتقا دهد.

تبلیغات بنری:

این تبلیغات نمایشی در اندازه های مختلف و در قسمت های بالا یا پایین صفحه برنامه نمایش داده می شوند. آنها اغلب کوچک و کمتر مانع هستند که به کاربران کمک می کند آزادانه از برنامه استفاده کنند.

 

 

تبلیغات ویدیویی درون برنامه ای:

وقتی در مورد یکپارچه سازی تبلیغات درون برنامه ای صحبت می کنیم، این موثرترین مدل تبلیغاتی است. کاربران آنلاین آنها را در ازای امتیاز، زندگی یا کالاهای مجازی تماشا می کنند. از طریق چنین مدل تبلیغاتی، کسب درآمد آسان است، به عنوان یک تبلیغ‌کننده می‌توانید پیام‌های برند را به‌طور مؤثر منتقل کنید.

بزرگترین مزیت استفاده از این کمپین تبلیغاتی نرخ ماندگاری بالا است، زیرا کاربران برای تماشای این تبلیغات جایزه دریافت می کنند. بهترین برنامه‌های پردرآمد را دارد و برای بازار برنامه‌های بازی، گیمر چیزهای رایگان را دوست دارد، هزینه مؤثر در هر میلی‌متر با این نوع تبلیغات بیشتر از هر نوع تبلیغات دیگری است.

اکنون، هر مدل کسب درآمد از اپلیکیشن دارای مزایا و معایبی است، همانطور که فیلسوف بزرگ زمانی گفت که همه چیز دو جنبه خوب و بد دارد، بیایید نگاهی به اصل این استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن بیندازیم.

2. اشتراک ها

به این فکر می کنید که چگونه یک اپلیکیشن پول در می آورد؟ استفاده از استراتژی اشتراک، بهترین و مفیدترین استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن است. ناشران برنامه می توانند انتخاب کنند که محتوای رایگان را برای مدت زمان محدودی در برنامه های خود ارائه دهند و سپس هزینه اشتراکی را از کاربران دریافت کنند که به آنها امکان می دهد بدون هیچ محدودیتی به محتوای کامل دسترسی داشته باشند.

روش رایج و رایجی که توسط اکثر ناشران برنامه رایگان استفاده می شود، ارائه یک دوره آزمایشی رایگان و سپس دریافت هزینه اشتراک از کسانی است که مایل به ادامه دسترسی به محتوای برنامه هستند.

این نوع استراتژی اغلب برای سرویس های ابری، پخش صدا و تصویر و سرویس های اخبار آنلاین استفاده می شود.

برای سهولت ادغام این مدل درآمدی، اپل توجه بیشتری دارد و تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد مدل های اشتراک برنامه ایجاد می کند. در مدل حاضر، اپل تقسیم درآمد 70/30 فعلی خود را برای اولین سال اشتراک حفظ خواهد کرد. پس از یک سال، سهم درآمد 85/15 جدید به طور خودکار اجرا می شود.

این قالب جدید برای تشویق ناشران اپلیکیشن به فروش برنامه های خود با هزینه های مکرر به جای هزینه یکباره ساخته شده است. اما با وجود این، طبق Sweet Pricing، تنها 5 درصد از موفق ترین برنامه ها از مدل درآمد اشتراک یا توسعه برنامه های تلفن همراه مبتنی بر اشتراک استفاده می کنند.

قبل از پایان دادن به این مدل کسب و کار، اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب این استراتژی بیندازیم.

3. فروش کالا

یکی دیگر از رویکردهای نوآورانه، فروش کالا در برنامه های تلفن همراه رایگان است.

بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک نسخه های رایگانی را برای فروش کالاهای فیزیکی مانند اسباب بازی، پیراهن، کفش و غیره می سازند. این محصولات فیزیکی را می توان مستقیماً به برنامه یا از طریق بازاریابی ایمیلی فروخت.

برای تشویق ناشران اپلیکیشن به استفاده از این استراتژی، آمازون سرویسی به نام Merch توسط آمازون راه اندازی کرده است که به ناشران اجازه می دهد آثار هنری خود را ایجاد کنند، آن را در پلتفرم خود آپلود کنند و محصولات خود را تبلیغ کنند. این یک استراتژی برد-برد برای دارندگان و کاربران برنامه است.

برای آسان‌تر کردن کارها، آمازون حتی پرداخت‌ها و تحویل اقلام را انجام می‌دهد.

اکنون، نگاهی به این مزایا و معایب بیندازید که به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب این مدل کسب درآمد کمک می‌کند تا ایده اپلیکیشن رایگان خود را دریافت کنید.

4. خریدهای درون برنامه ای

مدل خرید برنامه مستقیماً از داخل برنامه های رایگان تلفن همراه ساخته می شود و معمولاً یک فرآیند کاملاً ساده است. آنها معمولاً برای دسترسی به محتویات یا ویژگی های خاص مانند پاور آپ ها، سطوح محدود کننده یا ویژگی های اضافی استفاده می شوند.

خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به ویژگی های قدرتمند و پیشرفته توزیع می شوند تا امکان تعامل بسیار سریعتر و قدرتمندتر با کاربر فراهم شود.

به عبارت ساده، در مدل خرید اپلیکیشن، امکان فروش انواع اقلام مجازی به صورت مستقیم از اپلیکیشن را فراهم می کند. بهترین برنامه های بازی رایگان مانند کلش آف کلنز، انگری بردز، تجربه کاربری خود را با ارائه خریدهای درون برنامه ای به کاربران افزایش داده اند.

به گفته فوربس، اپلیکیشن هایی که خریدهای درون برنامه ای دارند، بیشترین درآمد را برای ناشران خود ایجاد می کنند. همچنین انتظار می‌رود این استراتژی کسب درآمد در سال‌های آتی غالب شود.

به طور کلی، این مدل توسط ناشران بازی استفاده می شود، بیشتر به دلیل پول دیجیتال. در واقع، نیمی از بازی ها بیش از یک ارز بازی مانند سنگ های قیمتی، سکه و طلا ارائه می دهند. چنین خریدهای درون برنامه ای نقش عمده ای در دانلود برنامه ایفا می کنند.

به طور کلی، این یک مدل جالب برای تبدیل کاربران برنامه بدون پرداخت به کاربران پولی بدون مزاحم بودن است. اگرچه، شما باید کاربران را به برنامه های رایگان تلفن همراه خود متصل کنید تا به پرداخت ادامه دهند.
علاوه بر این، طبق گزارش Business of Apps، «فرمت‌های قالب‌های تبلیغاتی قابل پخش، ویدیوهای پاداش‌دار و انتخاب به‌عنوان مؤثرترین روش خرید درون‌برنامه دیده می‌شوند».
طبق نظرسنجی شرکت فناوری Fyber، «در بین آژانس‌های تبلیغاتی و برندها، تعدادی برند، تقریباً 77 درصد وجود دارد که از آژانس‌های خود خواسته‌اند تا در فهرست خریدهای درون‌برنامه سرمایه‌گذاری کنند».
قبل از پایان دادن به این مدل کسب و کار، اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب این استراتژی کسب درآمد بیندازیم.
بنابراین برنامه‌ها بدون تبلیغات، خریدهای درون‌برنامه‌ای و فروش کالا نیز درآمد کسب می‌کنند.

۷ تاکتیک کسب درآمد از اپلیکیشن رایگان بررسی کنید

1. حمایت مالی

2. بازاریابی ارجاعی

3. جمع آوری و فروش داده ها

4. افزایش فروش فریمیوم

5. خریدهای فیزیکی

6. کارمزد معاملات

7. تامین مالی جمعی

دلیل سرمایه گذاری بر روی تبلیغات درون برنامه ای این است که قالب نسبت به تبلیغات مرورگر موبایل قابل اعتمادتر است. علاوه بر این، تعامل بهبود یافته یکی دیگر از دلایل اصلی برای خریدهای درون برنامه ای است.

5. حمایت

حمایت مالی یکی از روش های کمتر مورد استفاده برای کسب درآمد است، اما همچنان می تواند یک استراتژی جالب باشد.

به عبارت ساده، اگر ناشر اپلیکیشن اپلیکیشن مناسبی را برای مخاطبان هدف بسازد و آن را از طرف یک شرکت دیگر راه اندازی کند، حمایت مالی در اپلیکیشن های موبایل شما می تواند یک استراتژی قدرتمند درآمدزایی اپلیکیشن باشد.

مشابه وب‌سایت‌ها، ناشران برنامه باید حامیانی را در نظر بگیرند که مخاطبان هدفشان همان است که توسط برنامه مورد خطاب قرار می‌گیرد. قبل از طراحی اپلیکیشن، ایجاد فهرستی از سازمان ها و برندهایی که می توانند از این مشارکت بهره مند شوند، نقطه شروع خوبی است.

یک مثال خوب از این که چگونه می توانید از برنامه ها از طریق معاملات حمایت مالی کسب درآمد کنید، حمایت مالی Home Depot در برنامه Weather Channel است. پس‌زمینه اپلیکیشن متحرک در پشت اندازه‌گیری دما، تبلیغاتی است که توسط اسپانسر برای هدف قرار دادن صاحبان خانه‌هایی که علاقه‌مند به ضد آب کردن خانه‌هایشان هستند، قرار داده شده است.

اکنون، نگاهی به این مزایا و معایب بیندازید که به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب این مدل کسب درآمد از برنامه برای ایده برنامه رایگان خود کمک می‌کنند.

6. بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی شامل ترویج یک محصول یا خدمات شخص ثالث به عنوان راهی برای بهینه سازی فرصت های درآمدی است.

ناشران برنامه می‌توانند محصولات یا خدمات شرکت‌های وابسته را بر اساس تعداد کلیک‌ها یا نصب‌ها تبلیغ کنند یا بفروشند. برای این کار، می توانید از تبلیغات پاپ آپ برای تبلیغ برنامه شخص دیگری یا تبلیغ محصولات استفاده کنید.

انواع مختلفی از مدل های بازاریابی ارجاعی وجود دارد که ناشران در توسعه خود از آنها استفاده می کنند.

هزینه هر اکتساب یا هزینه هر اقدام (CPA):

تعدادی از شبکه های وابسته وجود دارد که می توانید یکی از آنها را پیدا کنید که مناسب برنامه تلفن همراه رایگان شما است. در این مدل می‌توانید اپلیکیشن‌های دیگر را تبلیغ کنید، محصولات را با پاپ‌آپ تبلیغ کنید یا از طریق فروشگاه درون‌اپلی اپلیکیشن‌ها را تبلیغ کنید و درآمد کسب کنید.

هزینه هر کلیک (CPC):

این نوع مدل درآمد بر اساس تعداد کلیک های نمایش داده شده بر روی یک تبلیغ است. برای این مدل می توانید به شبکه های محبوبی مانند Adfonic یا AdMob گوگل بپیوندید. آنها هر دو تبلیغات متنی و نمایشی را ارائه می دهند که به شما در کسب درآمد برای برنامه کمک می کند.

هزینه هر نصب (CPI):

هزینه هر نصب یک مکانیسم بازاریابی نسبتاً جدید است و معادل CPA (هزینه هر خرید) در دنیای بازاریابی وب است.

هزینه هر نصب دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – شما برای هر نصب برنامه تبلیغ شده در برنامه رایگان خود پولی دریافت می کنید.

تعدادی پلتفرم وجود دارند که نرم افزار را برای نصب در برنامه شما ارائه می دهند. بهترین نمونه از این مدل Chartboost و Playhaven است. هر دو شبکه های شخص ثالثی هستند که نرم افزاری دارند که شما در برنامه خود نصب می کنید.

هزینه این شبکه از 0.80 تا 3.00 دلار متغیر است، و شبکه‌های وابسته آنلاین طیف وسیعی از کمپین‌ها را برای تولید ترافیک جهانی در حالی که برنامه‌های دیگر را تبلیغ می‌کنند، دارند که آن را به یک بازار سودآور برای بازی تبدیل می‌کند.

حالا به این مزایا و معایب نگاهی بیندازید و خودتان تصمیم بگیرید که آیا به سراغ این مدل درآمدزایی بروید یا خیر.

هزینه هر بازدید (CPV):

این مدل شامل شارژ بر اساس تعداد تعاملات تبلیغاتی یا بازدیدهای ویدیویی است. شرکت سازنده بازی های گوشی هوشمند BrightHouse با موفقیت 130 درصد درآمد اپلیکیشن خود را از طریق شبکه های هزینه به ازای مشاهده افزایش داد.

آنها از تبلیغات ویدئویی و همچنین تبلیغات بینابینی در بازی گوشی هوشمند خود برای ایجاد وقفه های طبیعی در بین جلسات بازی استفاده کردند.

7. جمع آوری و فروش داده ها

همانطور که می دانید، برنامه ها اطلاعات زیادی از کاربران را از نظر رفتار کاربر یا سایر موارد استفاده از برنامه جمع آوری می کنند. همه این داده های رفتاری کاربر مورد نظر بسیاری از محققان در زمینه های مختلف است.

این بدان معناست که اپلیکیشن ناشران رایگان می‌تواند داده‌های رفتاری کاربران خود را به این محققان بفروشد و پول زیادی به دست آورد. این داده ها به طور کلی شامل آدرس های ایمیل، حساب های رسانه های اجتماعی و ترجیحات شخصی کاربران است.

دو راه برای بهره مندی از این مدل وجود دارد. می‌توانید کارهایی که کاربران انجام می‌دهند و داده‌ها را به شرکت‌ها و محققان خارجی می‌فروشند را پیگیری کنید، یا می‌توانید از داده‌های خام برای اهداف خود استفاده کنید.

از نقطه نظر بازاریابی، شرکت ها می خواهند برای نمایش تبلیغات به مرتبط ترین مخاطبان هزینه بپردازند. بنابراین اگر بتوانید داده های مرتبط کافی را جمع آوری کنید، می توانید راهی برای کسب سود از آن داشته باشید. اگر در مورد نحوه کسب درآمد برای ایجاد اپلیکیشن برای اندروید سوالی دارید، لطفاً به تصویر زیر نگاه کنید تا اطلاعاتی در مورد استراتژی کسب درآمد کسب کنید. همین استراتژی برای برنامه های iOS نیز اعمال می شود.

8. Freemium Upsell

وقتی صحبت از فروش فریمیوم به میان می‌آید، برنامه‌های فریمیوم به‌صورت رایگان برای دانلود در دسترس هستند اما دارای ویژگی‌های پولی یا پریمیوم هستند. از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای می‌توان به این ویژگی‌های پولی و پریمیوم دسترسی داشت.

در این نوع اپلیکیشن‌های مدل فریمیوم، کاربران بدون پرداخت هزینه، اپلیکیشن را دانلود می‌کنند و در صورت پسندیدن محتوای آن، می‌توانند با انجام خرید، به عملکرد کامل دسترسی پیدا کنند. با استفاده از این تاکتیک، به دست آوردن تعداد زیادی کاربر جدید به راحتی امکان پذیر است زیرا ویژگی های برتر اختیاری هستند.

طبق یک تجارت توسعه اپلیکیشن موبایل، در فریمیوم upsell، مشتریان می توانند اپلیکیشن ها را به صورت رایگان دانلود کنند اما باید برای خدمات اضافی یا ممتاز هزینه کنند. خریدهای درون‌برنامه‌ای که یکپارچه شده‌اند، می‌توانند برای دسترسی به این ویژگی‌ها و سایر خدمات توسعه برنامه اندروید استفاده شوند.

همچنین، خدمات سفارشی ساخت اپلیکیشن iOS و اندروید، امکانات متنوعی را برای ایجاد اپلیکیشن های رایگان ارائه می دهد و صاحبان مشاغل از این فرصت ها برای کسب درآمد و جذب مشتری استفاده می کنند.

علاوه بر این، این استراتژی برای برنامه‌های آموزشی و بهداشتی و ورزشی بسیار رایج است و به کاربران اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های برتر را با هزینه‌ای خاص دریافت کنند.

اکنون، نگاهی به این مزایا و معایب بیندازید که به شما در تصمیم گیری برای انتخاب این مدل فریمیوم برای ایده توسعه برنامه رایگان خود کمک می کند.

9. خریدهای فیزیکی

بسیاری از کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک و استارت‌آپ‌ها وجود دارند که شروع به استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان برای فروش محصولات یا کالاهای فیزیکی خود مانند کیف موبایل، تی‌شرت، اسباب‌بازی و غیره از طریق اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته در فروشگاه اپلیکیشن کرده‌اند. بیایید مثالی از یکی از این برنامه‌های رایگان، Angry Birds، که سود محصولات برند را افزایش داد، بیاوریم.

از طریق این برنامه رایگان بازی، شرکت Rovio هر ماه تقریباً 1 میلیون تی شرت، کوله پشتی و برچسب مارک می فروشد. در واقع، آمازون با ایجاد یک برنامه سلف سرویس کالا برای فروش تی شرت های مارک سفارشی از برنامه های خود، راهی برای کسب درآمد از کالا ارائه می دهد.

قبل از پایان دادن به این مدل کسب و کار، اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب این استراتژی کسب درآمد بیندازیم که دیدگاه شما را روشن‌تر می‌کند و در عین حال به کسب درآمد از برنامه‌های رایگان بدون تبلیغات فکر می‌کنید.

10. کارمزد معامله

بهترین راه برای کسب درآمد از برنامه های شما کارمزد تراکنش است. این بهترین راه برای کسب درآمد از برنامه های خود در فروشگاه برنامه است. این امر به ویژه با برنامه‌هایی امکان‌پذیر است که بستری را فراهم می‌کنند که در آن تراکنش‌های دیجیتال به طور منظم انجام می‌شود.

بیایید مثالی بزنیم اگر برنامه تلفن همراه شما گزینه ای برای اشخاص ثالث برای فروش محصولات خود دارد و این خریدها را می توان به صورت آنلاین انجام داد، می توانید کارمزد تراکنش را دریافت کنید. می‌توانید برای هر تراکنشی که روی اپلیکیشن شما انجام می‌شود و درآمد زیادی کسب می‌کند، کارمزد کمی دریافت کنید. به این ترتیب می‌توانید اپلیکیشن‌های موبایل خود را بدون سرمایه‌گذاری زیاد درآمد کسب کنید.

ما برخی از مزایا و معایب کارمزد تراکنش را انتخاب کرده‌ایم که به شما ایده روشنی در مورد حفره‌های آن می‌دهد.

11. تامین مالی جمعی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اپلیکیشن‌های رایگان، سرمایه‌گذاری جمعی است که در این صنعت جدید است. در این روش، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها ایده خود را در پلتفرم‌هایی مانند Kickstarter، Patreon، Crowd Supply، Fundable، Indiegogo و Chuffed در جستجوی کمک‌های مالی برای توسعه و ارتقای اپلیکیشن به اشتراک می‌گذارند.

طبق گزارش‌های Mobile Growth Stack، اپلیکیشن‌های موبایل غیربازی در تامین مالی جمعی بسیار ارجحیت دارند. تا می 2017، تقریباً 138 برنامه غیر بازی وجود داشت که در مقایسه با 29 بازی موبایلی که هدف مالی مشابهی داشتند، بین 10000 تا 100000 دلار سرمایه جمع آوری کردند.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!