چگونه بفهمیم چه کسی پیام شما را در گروه WhatsApp خوانده است

طراحی اپلیکیشن

چگونه بفهمیم پیاممان در گروه‌های WhatsApp خوانده شده است ؟

مقدمه :

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد از برنامه واتس‌اپ استفاده می‌کنند، آشنایی پیدا کردن با قابلیت‌ها و ترفندهایی که در این پیامرسان قرار دارند، به امری بسیار مهم بدل شده است. به این خاطر که با دانستن این ترفندها و امکانات قادر خواهید بود به صور بهتری از این برنامه برای پیشبرد اهداف خود بهره بگیرید. ممکن است برایتان پیش آمده باشد که از روی کنجکاوی یا به دلیل مهم بودن پیام، بخواهید بدانید چه کسی پیام گروه WhatsApp شما را خوانده است؛ با بهره گرفتن از همین قابلیت‌ها می‌توانید به راحتی متوجه این موضوع شوید. حتی این امکان برایتان فراهم است که بتوانید به شکل دقیق از زمان خوانده شدن پیامتان در گروه آگاه شوید. در این مقاله قصد داریم تا برای شما توضیح دهیم که چگونه می‌توانید بدانید چه کسی پیام شما را در گروه WhatsApp خوانده است.

فهمیدن خواندن شدن پیام در WhatsApp 

شما در چت‌های معمول به راحتی می‌توانید متوجه شوید که پیامتان توسط مخاطب خوانده شده است یا خیر. در این حالت، پیام به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند :

  1. پیام‌هایی که به هر دلیلی اعم از دسترسی نداشتن به اینترنت، آنلاین نشدن مخاطب و… هنوز توسط مخاطب دریافت نشده‌اند. این دسته از پیام‌ها فقط یک تیک خاکستری رنگ خورده‌اند و این موضوع نشانگر این است که پیام شما ارسال شده ولی توسط مخاطب پیام دریافت نشده است.
  2. در حالت دوم، پیامی که توسط شما ارسال شده است، از دو تیک خاکستری برخوردار است. این بدین معنا است که پیامی شما ارسال نموده‌اید توسط مخاطب شما دریافت شده ولی هنوز خوانده نشده است.
  3. زمانی که شما روی پیام خود بتوانید دو تیک آبی رنگ را مشاهده نمایید، یعنی پیام شما هم ارسال شده و هم توسط مخاطب پیام خوانده شده است. 

 افرادی که پیام شما را خوانده اند در گروه واتس‌اپ بیابید

همانطور که می‌دانید، دیدن دو علامت تیک آبی روی پیام ارسالی شما نشان می دهد و تایید می کند که پیام شما توسط گیرنده خوانده شده است.

وقتی صحبت از چت گروهی می شود، دو علامت آبی روی پیام ارسالی واقعاً نشان نمی دهد که پیام توسط همه اعضای گروه WhatsApp شما خوانده شده است.

از این رو، ما مراحل زیر را برای دانستن یا یافتن افرادی که پیام شما را در گروه WhatsApp در آیفون و تلفن Android خوانده اند ارائه می دهیم.

 مراحل پیدا نمودن فرد خواننده پیام شما در WhatsApp

  • بررسی کنید چه کسی پیام شما را در گروه WhatsApp در آیفون خوانده است.

اگر از آیفون استفاده می کنید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا بررسی کنید که آیا شخصی پیام شما را در گروه WhatsApp خوانده است یا خیر :

  1. WhatsApp را در آیفون خود باز کنید و روی چت گروهی مورد علاقه خود ضربه بزنید.
  2. در صفحه چت گروهی، روی پیام ارسال شده ضربه بزنید و نگه دارید و روی گزینه Info در منوی ظاهر شده ضربه بزنید.
  3. در صفحه اطلاعات پیام، کسانی که پیام شما را خوانده اند در بخش READ BY و کسانی که پیام شما را نخوانده اند در بخش DELIVERED TO لیست می شوند.

در ادامه روش دیگری برای بررسی اینکه چه کسی پیام گروه WhatsApp شما را در آیفون خوانده است، توضیح می‌دهیم.

  1. گپ گروهی را باز کنید > روی پیام، عکس یا ویدیویی که ارسال کرده بودید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید.
  2. کشیدن انگشت روی پیام به سمت چپ شما را مستقیماً به صفحه اطلاعات پیام می برد، جایی که می توانید ببینید چه کسی پیام شما را در بخش Read By خوانده است.

نکته : اگر نمی‌خواهید دیگران بدانند که پیام آنها را خوانده‌اید، می‌توانید رسیدهای خواندن را در واتس‌اپ غیرفعال کنید.

طراحی اپلیکیشن

  • بررسی کنید چه کسی پیام شما را در گروه WhatsApp در اندروید خوانده است. 

اگر از تلفن اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا ببینید چه کسی پیام شما را در گروه WhatsApp خوانده است :

  1. WhatsApp را در تلفن اندرویدی خود باز کنید.
  2. در صفحه چت، روی چت گروهی که به آن علاقه دارید ضربه بزنید.
  3. در صفحه بعدی، روی پیام ارسال شده ضربه بزنید و نگه دارید > روی نماد منوی 3 نقطه ضربه بزنید > روی اطلاعات ضربه بزنید.
  4. در صفحه اطلاعات پیام، کسانی که پیام شما را خوانده اند در قسمت Read by بخش فهرست می شوند. در ضمن، اگر می‌خواهید بدانید چه کسی عکس‌ها یا ویدیوی شما را دیده است، روی عکس یا ویدیو ضربه بزنید و نگه دارید و روی نماد اطلاعات ضربه بزنید. در صفحه بعدی نیز، می‌توانید نام اعضای گروهی را که عکس شما را دیده‌اند، ببینید.

فهمیدن زمان خوانده شدن پیام در WhatsApp 

علاوه بر اطلاع پیدا کردن از فردی که در گروه پیام شما را خوانده است، شما قادر هستید با استفاده از یکسری از ترفندها زمان دقیق خوانده شدن پیام خود را نیز بیابید. برای اطلاع از این امر باید از مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  1. نخست، لازم است شما وارد صفحه چت مورد نظر خود بشوید.
  2. در مرحله بعدی، باید انگشت خود را بر روی هر پیامی که مایل هستید اطلاعات آن را بدانید، نگه دارید تا حالت انتخاب شده بگیرد؛ سپس گزینه‌هایی را در بالای صفحه چت خواهید دید که شما باید علامت تعجب را بین آن‌ها انتخاب نمایید. 
  3. سپس حالت صفحه جدیدی برایتان به نمایش در می‌آید که دو بخش اصلی را شامل می‌شود. این دو بخش به شرح زیر هستند :
  • Seen : در این بخش شما قادر هستید زمانی که مخاطب پیام شما را خوانده است را مشاهده نمایید.
  • Delivered : این بخش نیز نشانگر زمانی است که پیام شما توسط مخاطب دریافت گردیده است.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا نحوه فهمیدن خوانده شدن پیام در پیام رسان واتس‌اپ (WhatsApp) را به شما آموزش دهیم. شما با بهره‌گیری از این قابلیت در این برنامه می‌توانی اطلاعات مورد نیاز درباره خوانده شدن پیام خود در گروه‌های واتس‌اپ به دست آورید و همچنان قادر خواهید بود زمان دقیق خوانده شدن پیام توسط افراد را نیز بدانید و در نهایت بتوانید به عملکرد خود در این پیام‌رسان بهبود ببخشید. برای خواندن مقالات بیش‌تر به وب‌سایت شرکت برنامه نویسی وب‌نگاه مراجعه فرمایید.

 

 

 

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!