نکات طراحی و ساخت اپلیکیشن بازی موبایل

طراحی اپلیکیشن

توسعه بازی‌های موبایل یکی از سریع‌ترین پیشرفت‌ها در حوزه طراحی اپلیکیشن موبایل است. Statista می‌گوید که در سال 2020 بازی‌های موبایل تقریبا 50 درصد از درآمد بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان را به خود اختصاص دادند و تا سال 2023 آنها از مرز 100 میلیارد دلار عبور خواهند کرد.

آمارها چشمگیر به نظر می‌رسند، اما در عین حال، به این معنی است که بازار توسعه بازی‌های موبایل به سرعت با انواع بازی‌ها پر می‌شود. این نشان می‌دهد که برجسته شدن بازی‌های موبایل سخت‌تر می‌شود و نیازهای کاربران به آن‌ها حتی سخت‌تر می‌شود.

اگر کسب‌وکاری تصمیم دارد بازی موبایلی خود را راه‌اندازی کند، باید به کمک حرفه‌ای مراجعه کرده و یک شرکت سازنده بازی موبایل را جستجو کند. به این ترتیب تضمین می‌کند که بازی در میان انبوه بازی‌های موبایل اپ استور گم نمی‌شود و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد، کیفیت بالا و پشتیبانی خواهد بود.

در این مقاله بهترین نکات طراحی بازی موبایل را به اشتراک می‌گذاریم و توضیح می‌دهیم که چه چیزی باعث موفقیت یک بازی می‌شود.

 

شرکت برنامه نویسی وب نگاه در توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل iOS و اندروید تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایلی هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

 

عواملی که مانع موفقیت بازی موبایل می‌شوند

طیف گسترده ای از عوامل وجود دارد که مانع موفقیت بازی های موبایلی می شود. آن‌ها می‌توانند در زمان راه‌اندازی پروژه ظاهر شوند و به مرحله توسعه بازی موبایل بروند. ما تحقیقات دقیقی در مورد این عوامل انجام داده‌ایم و آنها را به سه دسته اصلی تقسیم کرده‌ایم: قبل از توسعه، بازاریابی بازی موبایل و مرحله توسعه. بیایید با جزئیات بیشتری به آنها نگاه کنیم.

مسائل قبل از توسعه

توسعه دهندگان بازی باید توجه زیادی به مرحله قبل از توسعه داشته باشند. معمولاً شامل اساسی ترین مسائل مانند تحقیق، انتخاب پلتفرم بازی مناسب و موارد دیگر می شود. رجوع به این جنبه ها در مرحله اولیه پروژه بازی سازی به جلوگیری از مسائل مختلف در دراز مدت و کاهش ریسک‌های پروژه کمک می کند.

فقدان تحقیق

تحقیقات دقیق برای ایجاد و انتشار موثر بازی های موبایل بسیار مهم است. امروزه، فروشگاه های اپلیکیشن مملو از انبوهی از بازی ها با هر سلیقه ای هستند. و بسیار محتمل است که توسعه دهندگان بازی بتوانند بازی مشابهی را که می خواهند در فروشگاه ها بسازند پیدا کنند. بنابراین، توسعه دهندگان بازی باید تحقیقات عمیقی انجام دهند و دریابند که چگونه محصول خود را اورجینال کنند. به عنوان مثال، با افزودن برخی از عناصر جذاب، ارائه مسیریابی راحت تر، یا فقط ایجاد یک داستان جذاب تر.

 

 

پلتفرم بازی تعریف نشده

نکته دیگری که باید قبل از مرحله توسعه واقعی بازی موبایل در نظر گرفت، پلتفرم بازی است. انواع مختلفی از پلتفرم ها وجود دارد و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، اگرچه انتخاب به عوامل مختلفی بستگی دارد:

مخاطبان هدف بازی؛
گرافیک و الزامات فنی؛
سرعت پردازش بازی و منابع موجود
اگرچه ساختن برای محبوب ترین پلتفرم های اندروید و iOS بیشترین تعداد کاربر را به همراه خواهد داشت، توسعه دهندگان بازی باید با یکی شروع کنند تا مطمئن شوند که ایده بازی آنها در بین گیمرها پایدار و موفق است.

نادیده گرفتن گرایش های ژانر

برخی از ژانرهای بازی موبایلی محبوب تر از بقیه هستند. تبدیل شدن به جریان اصلی می تواند به محبوبیت بازی شما کمک کند تا به سرعت در بین کاربرانش محبوب شود، البته به یک شرط – ویژگی منحصر به فردی که باعث پیشرفت قابل توجهی در بازی می شود.

وقتی شرکت‌های بزرگ وارد بازی می‌شوند، رقابت در یک سبک محبوب حتی سخت‌تر می‌شود. آن‌ها بودجه‌های بزرگ و تخصص گسترده‌ای دارند تا بازی‌هایشان همه توجه را به خود جلب کنند. بنابراین، رفتن به سمت توسعه بازی های خاص می تواند یک راه حل مناسب برای شروع کننده های توسعه بازی های تلفن همراه باشد. قابل مشاهده کردن یک بازی موبایل برای کاربران آسان تر است، اگرچه تعداد آنها به سرعت افزایش نمی یابد.

مسائل بازاریابی بازی موبایل

استراتژی های بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا بازی موبایل را برای کاربران بالقوه تبلیغ کنند. انجام به موقع آنها می توانند تقاضا را قبل از انتشار بازی ایجاد کنند و محبوبیت آن را پس از ظهور در بازار حفظ کنند. در اینجا مشکلات اصلی بازاریابی بازی های موبایلی وجود دارد که ممکن است برخی از توسعه دهندگان بازی با آن مواجه شوند.

بازاریابی دیرهنگام

تمرکز تنها بر توسعه یک محصول عالی، موفقیت آن را در بازار تضمین نمی کند. کاوش دقیق فروشگاه اپلیکیشن نمونه هایی از بازی های خوش ساخت را نشان می دهد که به دلیل کمبود یا کمپین های بازاریابی دیر راه اندازی شده شکست خورده اند.

تیم های توسعه بازی باید با توسعه و راه اندازی زودهنگام استراتژی های بازاریابی خود، از موفقیت بازی های خود در همان ابتدای پروژه های توسعه بازی های موبایلی خود اطمینان حاصل کنند. برای این کار، آن‌ها باید حتی قبل از انتشار MVP خود، در انجمن‌های توسعه بازی و شبکه‌های اجتماعی، buzz پیش از انتشار ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند کمپین‌های بصری جذابی ایجاد کنند، ویدیوهایی در یوتیوب ایجاد کنند، وبلاگ خود را داشته باشند و درباره نسخه آینده بازی پست کنند.

استفاده از یک استراتژی بازاریابی

تیم های توسعه بازی باید به طور کامل به این فکر کنند که چگونه کمپین های بازاریابی خود را در پلتفرم های مختلف مانند وبلاگ ها و وبلاگ های تخصصی گیمرها و شبکه های اجتماعی شروع و رهبری کنند.

علاوه بر این، آنها باید فعالیت های برندسازی خود را مانند ایجاد چشم انداز بازی منحصر به فرد، تعیین اهداف کمپین و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در نظر بگیرند. هر چه تیم تحقیقات عمیق تری انجام دهد، بینش بیشتری در مورد چگونگی بهبود عملکرد بازی خود می تواند به دست آورد.

عدم وجود بازخورد حرفه ای

اغلب، توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل بر احساس خود یا بازخورد کاربران تمرکز می‌کنند. اگرچه، همیشه مشخص نیست که به کدام سمت حرکت کنیم یا چگونه نیازهای گیمرها را برآورده کنیم. برای جلوگیری از عدم قطعیت، بسیاری از توسعه دهندگان بازی به دنبال بازخورد حرفه ای از ناشران موفق توسعه بازی های موبایل هستند.

توسعه دهندگان بازی که چندین سال در طاقچه کار می کنند، دید تخصصی دارند و به راحتی می توانند مشکلات پنهان را نشان دهند. به عنوان مثال، سطوح بازی می تواند بسیار آسان یا خسته کننده باشد، یا ناوبری بازی می تواند گیج کننده یا گمراه کننده باشد. این بررسی حرفه ای می تواند به رفع سریع بازی کمک کند و هفته ها در شناسایی مشکل صرفه جویی کند.

کسب درآمد برنامه ریزی نشده

کسب درآمد از دیگر نکاتی است که قبل از انتشار بازی باید به آن توجه کرد. راه اندازی خیلی زود یا کسب درآمد تهاجمی می تواند کاربران را از ادامه بازی منصرف کند. بنابراین، تیم سازنده بازی های موبایل باید استراتژی های کسب درآمد را حتی قبل از اینکه بازی به مرحله توسعه برسد، توضیح دهد. آنها باید دقیقا بدانند که چه زمانی و چگونه از محصول خود کسب درآمد کنند تا برای کاربران جذاب بماند و آنها مایل به پرداخت هزینه برای آن باشند.

مسائل توسعه

مسائل توسعه مربوط به فرآیند ساخت بازی موبایل است. در اینجا مواردی وجود دارد که توسعه دهندگان بازی باید در نظر داشته باشند و سعی کنند هنگام ساخت بازی های تلفن همراه خود از آنها اجتناب کنند.

تکرارهای طولانی

ساختن یک بازی موبایل با در نظر گرفتن یک کاربر، کلید توسعه موفق موبایل است. برای دریافت بازخورد مکرر کاربران، توسعه‌دهندگان بازی، پروژه‌های توسعه بازی‌های موبایلی خود را به تکرارهای کوچک تقسیم می‌کنند.

توسعه دهندگان بازی نظرات خود را در مورد ویژگی های جدید منتشر شده از کاربران می پرسند و بهتر می توانند محصول خود را با خواسته های آنها تنظیم کنند و تجربه بازی خود را افزایش دهند. علاوه بر این، اغلب به روز رسانی ها و ویژگی های جدید اضافه شده نشان می دهد که توسعه دهندگان بازی به محصول خود علاقه مند هستند و در نتیجه حفظ کاربر بهتر است.

توسعه در تکرارهای کوتاه معمولاً با حداقل محصول قابل دوام (MVP) شروع می شود. با ساختن MVP، توسعه دهندگان بازی می توانند به سرعت بازی های خود را به بازار اپلیکیشن ها معرفی کنند. همانطور که کاربران کمی علاقه نشان می دهند، توسعه دهندگان می توانند ویژگی ها، شخصیت ها و سطوح جدید را اضافه کنند یا عناصر اضافی مختلفی را برای جذاب تر کردن بازی اضافه کنند.

 

طراحی اپلیکیشن

 

طراحی UX/UI زودرس

گیمرها به طراحی بصری و قانع کننده UX/UI اهمیت می دهند. نمایش تصویری، صوتی و کاربر پسند بودن عواملی هستند که ارزیابی بازی کاربران را تعیین می کنند.

توسعه دهندگان بازی باید به دقت کنترل ها و ناوبری بازی را در نظر بگیرند و طراحی کنند. آنها نباید خیلی طاقت فرسا یا پیچیده باشند. قانون طلایی طراحی بازی هر چه کمتر باشد بیشتر است. به این ترتیب، قبل از افزودن عملکرد جدید یا یک دکمه، توسعه‌دهندگان بازی باید بررسی کنند که آیا واقعاً لازم است یا خیر و کدام ویژگی‌ها را می‌توانند برای ساده‌تر کردن گیم‌پلی حذف کنند.

گرافیک ضعیف

گرافیک اولین چیزی است که کاربران هنگام دانلود یک بازی موبایل تجربه می کنند. اگر بد یا تار به نظر برسد، گیمرها به احتمال زیاد بازی را رها می کنند. هنگام ساخت برنامه های بازی خود، توسعه دهندگان بازی باید توجه زیادی به کیفیت گرافیک، پالت رنگ و وضوح صفحه نمایش دهند. این بدان معناست که بازی توسعه‌یافته روی هر گجت موبایلی با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش اجرا می‌شود، کیفیت پایینی نخواهد داشت یا رنگ‌های نامناسبی خواهد داشت.

هنگام کار بر روی یک پروژه توسعه بازی، مهم است که زمان و پول زیادی را روی گرافیک بازی سرمایه گذاری کنید تا به یک ویژگی هیجان انگیز در بازی تبدیل شود. برای این کار، توسعه دهندگان بازی می توانند از ابزارها و ابزارهای پالت رنگ استفاده کنند یا از سایت های منابع هنری بازی سه بعدی استفاده کنند.

موسیقی بی نظیر و جلوه های صوتی

صدا یکی دیگر از عناصر بازی است که کاربران ابتدا در یک بازی با آن مواجه می شوند. موسیقی و جلوه های صوتی باید فراگیر باشند و با بازی توسعه یافته مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، اگر یک بازی را در سبک 16 بیتی برای اجرا بر روی دستگاه های تلفن همراه مدرن توسعه دهید، غیرممکن است که آنها را بدون چیپتون های ساده SEGA Mega Drive یا جلوه های صوتی جمع آوری سکه در Sonic the Hedgehog تصور کنید.

موسیقی به ایجاد فضای بازی و تجربه کمک می‌کند. توسعه دهندگان بازی نباید بخش موسیقی را در بازی های خود نادیده بگیرند. آنها می توانند از جلوه های صوتی رایگان و موسیقی بازی قابل دانلود از سایت های رایگان استفاده کنند. اگرچه، جلوه های موسیقی منحصر به فرد را نیز می توان در استودیو ضبط کرد.

تست بازی ناکافی

بازی ها برنامه‌های موبایلی هستند که نیاز به آزمایش و نمونه سازی زیادی دارند. آنها تجربه کاربری بدون اشکال را تضمین می‌کنند و آن را لذت بخش و بدون دردسر می‌کنند. برای این کار، قبل از انتشار بازی موبایل، توسعه‌دهندگان بازی و QA باید فرمت‌های آزمایشی جدی را آماده کنند و فقط به آزمایش تیمی محدود نشوند. در عوض، آن‌ها می‌توانند تسترهای بازی را استخدام کنند یا نسخه‌های بتا بازی را برای آزمایش عمومی منتشر کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به کاهش تعداد باگ‌های احتمالی کمک می‌کند، نمونه سازی است. توسعه دهندگان بازی باید اغلب نمونه اولیه را انجام دهند. این بدان معنی است که آنها باید یک نمونه اولیه قابل پخش ایجاد کنند تا آن را برای ویژگی‌ها و ایده‌های جدید آزمایش کنند. اگر ایده موفقیت آمیز به نظر می‌رسد، توسعه دهندگان می‌توانند آن را به محصول اصلی اضافه کنند، آن را آزمایش کنند و یک نسخه جدید از بازی ایجاد کنند.

خلاصه

در اینجا یک چک لیست سریع از تیم مجرب ما در مورد نحوه ایجاد یک بازی موبایل وجود دارد:

در حالی که این نکات را دنبال می‌کنید، احتمالاً یک بازی موبایلی ایجاد خواهید کرد که موفقیت‌آمیز باشد و حداکثر بازگشت سرمایه را برای صاحب خود به ارمغان بیاورد.

ساخت اپلیکیشن بازی به آخرین روند در فضای طراحی اپلیکیشن تبدیل شده است. در 2 سالی که مردم به دلیل قرنطینه ناشی از کووید در خانه‌های خود محبوس بودند، اپلیکیشن‌های بازی افزایش بی‌سابقه‌ای داشتند.

تعدادی از آمار برنامه‌های بازی در تصویر آمده است که اهمیت ساخت یک برنامه بازی را برجسته می‌کند

25 درصد از برنامه‌های iOS و 21 درصد از برنامه‌های اندروید دانلود شده در دستگاه‌ها بازی هستند
اپلیکیشن های بازی 43 درصد از استفاده از گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند

62 درصد از مردم در هفته اول خرید یک بازی روی گوشی خود نصب می کنند
78 درصد از گیمرها کاربران اندروید هستند
تعداد فعال گیمرهای جهانی موبایل بیش از 2.2 میلیارد نفر است
57.9 درصد از بازی هایی که در بین دستگاه ها انجام می شود، بازی های پازلی هستند
زنان، بیشتر از مردان، برای محتوای درون بازی پول خرج می کنند

بین این آمار و گرایش کلی کاربران به بازی‌های موبایل، افزایش توسعه برنامه‌های بازی‌های اندرویدی به وضوح قابل مشاهده است.

ما مطمئن هستیم که این افزایش برنامه ها برای شما به عنوان یک کارآفرین بی توجه نبوده است. با این حال، این رویداد همچنین نشانه رقابت بی سابقه در فضا است.

در این مقاله قصد داریم راه‌هایی را بررسی کنیم که چگونه می‌توان یک اپلیکیشن بازی را موفق کرد.

اکنون، ساختن یک برنامه بازی بسیار موفق، نیاز دارد که ابتدا در مورد نوع بازی/ژانر بازی تصمیم بگیرید.

انواع برنامه های بازی

فضای بازی چه از نظر تعداد برنامه‌های فعال، تعداد دانلودها، درآمدهای ایجاد شده یا زمان صرف شده توسط مصرف‌کنندگان، در یک محرک رشد بی‌سابقه است. یکی از عوامل مؤثر در این نرخ رشد را می توان به انواع برنامه های بازی اختصاص داد.

برنامه های شرط بندی

شرط بندی ورزشی یک روند داغ در سراسر جهان است. این برنامه‌ها که توسط فوتبال و کریکت هدایت می‌شوند، زمانی که یک مسابقه در حال انجام است بسیار فعال می‌شوند. این دسته در بازی های مبتنی بر کارت نیز بسیار فعال است. در حالی که در تعدادی از مناطق غیرقانونی است، ایالات متحده شرط بندی ورزشی را قانونی کرده است و تقاضای توسعه دهندگان بازی را در آنجا افزایش داده است. نمونه هایی از این برنامه ها را می توان در Las Atlantis و BetUS مشاهده کرد.

برنامه های ماجراجویی

این ها برای بازیکنانی که به دنبال گیم پلی های چالش برانگیز هستند ایده آل هستند. بازی‌های ماجراجویی علاوه بر جنگ و اکشن سریع، مهارت‌های تست رفلکس و حل پازل را نیز با هم ترکیب می‌کنند، در حالی که باعث می‌شود گیمرها یک شخصیت را دنبال کنند یا تبدیل به یک شخصیت شوند. نمونه هایی از این اپلیکیشن ها را می توانید در Pokemon GO، The Room: Old Sins و غیره مشاهده کنید.

برنامه های بازی آرکید

این نوع بازی ها بیشتر بر روی گیم پلی تمرکز می کنند و نه محتوا و داستان شخصیت. اکثر آنها به بازیکنان سطوح کوتاهی برای عبور می دهند که با پیشرفت آنها چالش برانگیز می شود. چند نمونه از این برنامه ها را می توان در Subway Surfers، Fruit Ninja و Angry Birds مشاهده کرد.

برنامه های بازی های نقش آفرینی

این بازی ها برای بازیکنانی که عاشق گیم پلی طولانی هستند بهترین هستند. اینها داستانهای چندوجهی هستند که اکثر آنها با سفرهای مختلف، خط داستانی طولانی، شخصیت های متعدد و چندین ساعت بازی همراه هستند. چند نمونه از این برنامه ها را می توان در Ragnarok و Dungeons and Dragons مشاهده کرد.

برنامه های عرصه نبرد آنلاین چند نفره

این بازی ها توسط دو تیم انجام می شود که هر بازیکن یک شخصیت را حفظ می کند. هدف هنگام انجام یک بازی MOBA این است که پایگاه تیم مقابل را از طریق واحدهای کنترل شده توسط کامپیوتر نابود کنید. نمونه هایی از این اپلیکیشن ها را می توان در PUBG، Arena of Valor و Mobile Legends مشاهده کرد.

اینها عمدتاً پنج دسته ای هستند که کارآفرینان برنامه زمانی که تصمیم به ساخت یک برنامه بازی می گیرند، از بین آنها انتخاب می کنند. با این حال، این فضا در مرحله تکامل سریعی قرار دارد، بنابراین می‌توان امیدوار بود که در چند سال آینده شاهد عرضه اپلیکیشن‌های بیشتری باشیم.

من مطمئن هستم که در این مرحله شما یک ایده اولیه خواهید داشت که قرار است سفر کارآفرینی خود را در کدام دسته آغاز کنید. اما، مایلم مجدداً تأکید کنم که رقابت در بخش بازی بالا است و برای مقابله و حذف این بریدگی در رقابت، شما باید بدانید که چگونه با موفقیت برنامه بازی برای اندروید بسازید. اگرچه شرکت توسعه برنامه اندرویدی شما با تخصص توسعه برنامه بازی به شما کمک می کند تا به آنجا برسید، اجازه دهید در زمان شما صرفه جویی کنیم.

بریم سراغ قسمت بعدی

چگونه یک برنامه بازی ایجاد کنیم که بسیار موفق باشد؟

در حالی که به همکاری با یک شرکت توسعه برنامه iOS یا اندروید با یک تیم توسعه متمرکز بازی کمک می کند، به دانستن راه هایی که می توانید برنامه بازی خود را موفق کنید کمک می کند.

1. ایده بسازید

پلی استور و اپ استور به ترتیب با 477877 و 316802 بازی فعال مملو از اپلیکیشن های بازی هستند. در حال حاضر، اگرچه شما ایده ای از دسته ای که می خواهید وارد شوید دارید، هنوز هم به طوفان فکری نیاز است. شما باید ببینید چه چیزی در این دسته بندی ترند است، مردم چه چیزی را در مورد آن برنامه ها دوست دارند، در چه مرحله ای در برنامه پرداخت می کنند و به چه تلاش های بازاریابی پاسخ می دهند.

یک تحقیق جامع بازار می تواند به شما کمک کند تا بدانید بازیکنان شما به چه چیزی عادت کرده اند و به دنبال چه چیزی هستند.

2. یک داستان بسازید

بازی‌هایی مانند PUBG و Clash of Clans دانلودهای زیادی دریافت می‌کنند زیرا بازی‌ها دارای داستان هستند. ساختن داستانی که بازیکنان احساس می کنند بخشی از آن هستند و مشتاقانه منتظر دیدن پیشرفت آن هستند، چیزی است که نقش کلیدی در موفقیت یک برنامه بازی ایفا می کند.

بنابراین وقتی به نحوه ساخت یک برنامه بازی با شخصیت قوی و داستان گیم پلی پاسخ می دهید، می توانید توجه بازیکنان را به خود جلب کنید و آنها را درگیر نگه دارید.

 

طراحی اپلیکیشن

3. آن را شهودی نگه دارید

هنگامی که یک برنامه بازی می سازید، توجه به سادگی در مورد کنترل و یادگیری بسیار مهم است. برای بازیکنان درک و یافتن راه های خود نباید خیلی پیچیده باشد.

نکته دیگری که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، مراقبت از اندازه های متعدد صفحه و مکان دکمه های مجازی مخصوص پلت فرم است. تصور کنید بازیکنی در اواسط راه از بازی خارج می شود، صرفاً به این دلیل که روی عنصری که روی دکمه خروج قرار می گیرد کلیک کرده است. شما می توانید این مورد را با توسعه برنامه بازی اندروید مخصوص پلتفرم ذخیره کنید.

4. آن را اعتیاد آور کنید

چیزی که یک بازی را اعتیاد آور می کند، ترکیبی از خط داستانی و نوع چالش ها است. اما چیزی که به طور کلی نادیده گرفته می شود تأثیر جوایز و تابلوهای امتیازات است. با توجه به این موضوع، بازی شما باید داشته باشد –

یک خط داستانی جالب با تاریخچه شخصیت ها
سطوح چالش ها با پیشرفت دشوار می شود

امتیاز و قدرت پاداش

5. طراحی بی عیب و نقص داشته باشید

داشتن یک طراحی عالی بازی از نظر حرکت کاربر و UI/UX چیزی است که بازیکنان را به برنامه شما متصل نگه می دارد. بنابراین، یکی از پاسخ‌های اولیه در مورد نحوه ساخت یک برنامه بازی برای اندروید، درست کردن طرح‌های شماست.

تعدادی از کسب و کارها هستند که به سمت ساختار بازی مبتنی بر AR/VR حرکت می کنند. در حالی که فضای بسیار خوبی برای حضور در آن است، می‌توانید با چیزی کوچک شروع کنید و عناصر تعاملی و جلوه‌های صوتی خاص موقعیت را داشته باشید. با هر طرحی که تصمیم بگیرید، گرافیک باید همیشه با منطق بازی هماهنگ باشد.

6. استراتژی کسب درآمد داشته باشید

سال به سال، اپلیکیشن‌های بازی همچنان یکی از پردرآمدترین دسته‌بندی‌های فضای اپلیکیشن‌های موبایل هستند. با این حال، برای یک کارآفرین جدید برنامه بازی مهم است که بداند چگونه بخشی از این آمار باشد.

در اینجا چند استراتژی کسب درآمد از برنامه وجود دارد که می توانید هنگام پاسخ دادن به نحوه ساخت یک برنامه بازی برای iPhone یا Android از بین آنها انتخاب کنید.

آگهی ها

این استراتژی که عمدتاً در مورد برنامه‌های بازی رایگان استفاده می‌شود، به کسب‌وکارها کمک می‌کند از تبلیغات موبایلی که در یک بازی نشان داده می‌شوند درآمد کسب کنند. این تبلیغات می‌توانند در قالب‌های مختلفی از جمله – تبلیغات پاداش، تبلیغات قابل پخش، تبلیغات بنری بومی یا تبلیغات بین‌المللی باشند.

خرید درون برنامه ای

این استراتژی کسب درآمد یکی از رایج ترین آنهاست. در اینجا بازیکنان برای عبور از یک سطح، خرید یک شخصیت، یا خرید یک تسهیلات افزودنی که بازی آنها را بهتر می‌کند، پرداخت می‌کنند، و غیره. چیزی که در اینجا به آنها کمک می‌کند ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای خرید درون‌برنامه‌ای است. این می تواند مجموعه ای از سکه ها، ترکیبی از سکه ها و قدرت ها یا ترکیبی از قدرت ها و شخصیت ها باشد.

7. ابتدا یک MVP بسازید

توسعه MVP روشی هوشمندانه برای آزمایش ایده برنامه بازی شما و جذب سرمایه گذاران است. نیازی نیست که MVP شما همه دارایی ها، سطوح یا قدرت هایی را که قصد دارید در برنامه خود قرار دهید داشته باشد. فقط باید یک نسخه ساده شده از بازی شما باشد که بتواند به شما در بهبود برنامه خود در حین حرکت کمک کند.
بنابراین در اینجا هفت عاملی وجود دارد که می تواند به موفقیت برنامه بازی شما کمک کند. در حالی که این مورد در انتهای بازیکنان است، زمانی که به دنبال پاسخی در مورد نحوه ایجاد یک برنامه بازی هستید، یک چیز باید در باطن مد نظر قرار گیرد – پشته فناوری.

نحوه ساخت یک برنامه بازی: پشته فناوری

چه یک برنامه بازی برای اندروید یا iOS بسازید، موتورها و ابزارهای بازی کم و بیش یکسان هستند. در اینجا آنها چیست.

ساخت 3

تقاضا و پذیرش Construct 3 به دلیل تسهیلات ساده کشیدن و رها کردن موتور بازی در حال افزایش است. با ارائه یک چارچوب توسعه آماده، وابستگی به نوشتن کدها و روتین های اشکال زدایی را کاهش می دهد.

GameMaker Studio 2

این پلتفرم برنامه‌نویسی و بسیاری از امکانات کشیدن و رها کردن را با هم ترکیب می‌کند که ساخت بازی‌ها را برای توسعه‌دهندگان و غیر کدنویس‌ها آسان می‌کند. این به توسعه دهندگان این فضا را می دهد تا ایده خود را در یک زبان برنامه نویسی C مانند ادغام کنند تا خلاقیت خود را کشف کنند.

وحدت

برای افرادی که به دنبال یک پلتفرم ساخت بازی رایگان هستند، Unity بهترین پاسخ است. این پلتفرم با پشتیبانی از هر دو نوع بازی سه بعدی و دو بعدی، برای توسعه دهندگانی که به دنبال ایجاد یک محیط بازی بسیار تعاملی هستند، بسیار انعطاف پذیر و قدرتمند است.

موتور گودو

این پلت فرم توسط توسعه دهندگان بازی به دلیل پشتیبانی گسترده ای که از طریق اسناد و انجمن ارائه می دهد مورد تحسین قرار می گیرد. این پلتفرم که برای بازی‌های سه‌بعدی و دوبعدی استفاده می‌شود، دارای کد تمیز قابل توجه و کیفیت عملکردی است که اغلب به عنوان بهتر از Unity تبلیغ می‌شود.

با این کار، ما به بررسی ظاهر و باطن نحوه ایجاد یک برنامه بازی بسیار موفق و سودآور پرداختیم. اکنون، من می‌دانم که باید به چه چیزی فکر کنید، “در حالی که پاسخ داده‌اید که چگونه می توانم برنامه بازی خود را موفق کنم، نمی‌دانم هزینه ساخت یک برنامه بازی چقدر است؟” فکر خوب. برای دریافت پاسخ با تیم سازنده بازی ما تماس بگیرید.

یادداشت های جدایی

با توجه به آنچه که در اینجا به آن پرداختیم و برخی تجربیات شخصی که از طریق یک شرکت سازنده بازی جمع آوری کرده ایم، اگر بخواهیم آنچه را که یک برنامه بازی را موفق می‌کند خلاصه کنیم، می گوییم که ترکیبی از این عناصر است –

گرافیک شگفت انگیز
داستان و تاریخچه شخصیت عالی
چالش‌ها و به روز رسانی های جالب
زمان پاسخگویی برنامه
به راحتی می‌توانید آموزش‌ها را دنبال کنید
امتیازهای پاداش با استراتژی خوب
استراتژی‌های کسب درآمد آزمایش شده با زمان

دستیابی به همه این‌ها با یک تیم داخلی از توسعه دهندگان می‌تواند دشوار باشد. شما به افرادی نیاز دارید که مانند گیمرها فکر می‌کنند و مهارت مناسبی برای ارائه آنچه شما تصور می‌کنید و آنچه بازیکنان شما نیاز دارند را دارند. ما آن تیم هستیم. امروز با توسعه دهندگان بازی ما صحبت کنید!

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!