طراحی وب اپلیکیشن (PWA)

وب اپلیکیشن, PWA چیست؟

شاید تا به حال وب اپلیکیشن را با برنامه تحت وب می‌شناختید. اگر بخواهیم به طور مختصر وب اپلیکیشن را برای شما شرح دهیم می‌توان گفت نرم افزاری است که فقط با مروگر وب قابل استفاده است. معادل انگلیسی وب اپلیکیشن, PWA است که مخفف عبارت progresive web app است. در وبسایت‌ها تمرکز اصلی بر روی محتوا است ولی در وب اپ‌ها مهمترین فاکتو نحوه عملکرد و کارایی است. شما با طراحی وب اپلیکیشن کار فروش کالا و یا ارائه خدمات خود به مشتریان را به مراتب راحتتر و سریعتر انجام دهید. طراحی وب اپلیکیشن یک مار بسیار حساس و تخصصی است و برای قابل استفاده شدن آن باید کارشناسان مختلفی مراحل مختلفی را با دقت انجام دهند تا کار به نحو احسن به سرانجام برسد.

مراحل ساخت وب اپلیکیشن

مهم‌ترین اقدام پیش از ساخت وب اپلیکیشن, PWA این است که متوجه باشید دقیقا به چه امکانات و ویژگی‌هایی نیاز دارید.برای این کار حتما لازم است تا با یک کارشناس حوزه طراحی اپلیکیشن موبایل مشورت کنید. شرکت نرم افزاری وب نگاه به طور رایگان می‌تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند و به شما مشاوره دهد. گام بعدی طراحی ui و ux مناسب است که بتوانید از آن طریق درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری را تا حد زیادی بالا ببرید. مرحله بعدی و اصلی شروع برنامه نویسی و کد نویسی است که وب اپلیکیشن شما قابل استفاده شود. مرحله آخر تست و رفع باگ‌های احتمالی است.

pwa وب اپلیکیشن

اپلیکیشن خود را سفارش دهید

برای دریافت مشاوره و ثبت درخواست طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود، با کارشناسان شرکت وب نگاه تماس بگیرید.

قیمت طراحی وب اپلیکیشن

این سوال به شدت کلی است و نمی‌توان جواب صریحی به آن داد. دلیلش هم بسیار واضح است. وب اپلیکیشن یک کالای سوپرمارکتی نیست که قیمت ثابت و مشخصی داشته باشد و بسته به عوامل مختلفی تا چند ده برابر قیمت‌ها می‌توانند متفاوت باشند. در ادامه مهم‌ترین عوامی که در قیمت طراحی وب اپلیکیشن در شرکت برنامه تاثیر دارند را بررسی خواهیم کرد.

زبان برنامه نویسی فریمورک

اینکه از چه زبان برنامه نویسی و طبعا به دنبال آن از چه فریمورکی برای طراحی وب اپلیکیشن شما استفاده می‌شود از عوامل مهم و تاثیرگذار است. هر زبان برنامه نویسی فریمورک‌های مختص خودش را دارد و ویژگی‌های خاصی دارد و امکانات مختلف و متعددی به شما می‌دهد و بعد از بررسی توسط کارشناسان شرکت برنامه نویسی بهترین زبان برای شما انتخاب می‌شود.

امکانات و فیچرهای مورد نیاز

اینکه شما یک وب اپلیکیشن ساده و با فیچرهای محدود و ساده بخواهید یا اینکه مدنظرتان باشد وب اپ شما پر از فیچر باشد بسیار متفاوت است و باعث می‌شود وب اپ شما کاملا اختصاصی باشد. هزینه طراحی این PWA طبیعتا بسیار بالاتر خواهد بود.

رویکرد توسعه

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد رویکرد توسعه است. حتما پیش از واگذاری پروژه طراحی وب اپلیکیشن به شخص یا شرکتی از رویکرد توسعه آن اطلاع پیدا کنید.

طراحی وب اپلیکیشن

تفاوت وب اپلیکیشن PWA با اپلیکیشن

بسیاری از افراد تفاوت این دو رت نمی‌دانند و تصور می‌کنند یکی هستند. ولی در واقع به هیچ وجه اینطور نیست و هر کدام ویيگی‌های خاصی دارند و قطعا قیمت طراحی اپلیکیشن با وب اپلیکیشن متفاوت است. اپلیکیشن‌های موبایل قابلیت دانلود دارند ولی وب اپلیکیشن از طریق مرورگر و وب قابلیت استفاده دارد. شما با هر دستگاهی و با هر سیستم‌ عاملی می‌توانید از آن استفاده کنید و تنها نیاز است وارد مرورگر شوید ولی اپلیکیشن به هیچ وجه اینطور نیست و برای مثال یک نسخه از آن مختص گوشی و اندروید است.