بهترین بازی های شبیه سازی کسب و کار در سال 2023


مهارت های کسب و کار خود را به صورت مجازی با بازی های آموزشی و سرگرم کننده شبیه سازی کسب و کار تقویت کنید.

بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار به شما این امکان را می‌دهند که جنبه‌های خاصی از اجرای یک کسب‌وکار را در یک محیط کاملا مجازی و بدون پیامد تجربه کنید.
این بازی های شبیه سازی می توانند به شما در توسعه مهارت های مدیریت کسب و کار سخت و نرم کمک کنند.
برای انجام 16 بازی شبیه سازی کسب و کار در این لیست، به یک رایانه با قدرت پردازش کافی برای بازی های ویدیویی نیاز دارید. برخی از بازی ها نیز بر روی ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پلی استیشن 4 در دسترس هستند.
این مقاله برای کارآفرینانی است که علاقه مند به استفاده از شبیه سازی های تجاری برای تقویت مهارت های خود بدون عواقب واقعی هستند.

آیا می خواهید بدون ریسک و کار سخت یک کسب و کار راه اندازی کنید؟

یک بازی شبیه سازی کسب و کار انجام دهید. این برنامه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند مهارت‌های خود را بدون همه چیز هیجان‌انگیز که با یک تجارت واقعی همراه است، تقویت کنید. می توانید یک شهربازی را مدیریت کنید، یک شرکت توسعه بازی را مدیریت کنید یا یک مزرعه راه اندازی کنید.

در اینجا نگاهی داریم به اینکه چگونه بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار می‌توانند به کارآفرینان در حال رشد کمک کنند و یک مرور کلی از بهترین بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار در سال ۲۰۲۲ ارائه می‌شود.

 

شرکت برنامه نویسی ما در توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل iOS و اندروید تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

 

بازی های شبیه سازی کسب و کار چیست؟

 

بازی های شبیه سازی کسب و کار دقیقا همان چیزی هستند که به نظر می رسند. آنها ابزارهای “آموزشی” هستند که می توانند به شما کمک کنند تا مهارت های مدیریت کسب و کار خود را بدون هیچ عواقب واقعی یا استرس محل کار تقویت کنید. بازی شما شبیه تجربیات تجاری واقعی خواهد بود، اما هر اشتباهی که در بازی مرتکب شوید هیچ خطر یا عواقبی واقعی نخواهد داشت. تمام اشتباهات شما فقط در بازی اتفاق می افتد.

مزایای بازی های شبیه سازی کسب و کار چیست؟

 

اشتباهات راه اندازی و اشتباهات شغلی که در بازی های شبیه سازی کسب و کار مرتکب می شوید می تواند به شما کمک کند از خطاهای مشابه در دنیای واقعی جلوگیری کنید. بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا انواع مهارت‌های تجاری نرم، مانند ارتباطات، رهبری، عملیات را تقویت کنید.

برخی از بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار می‌توانند به شما در توسعه مهارت‌های سخت خاص صنعت خود و همچنین بسیاری از مهارت‌های مورد تقاضا کمک کنند. در واقع، بسیاری از نمونه‌های موجود در فهرست بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار عالی ما، بسیار مختص صنعت هستند.

 

 

16 بهترین بازی شبیه سازی کسب و کار

 

آیا برای بهبود مهارت های کسب و کار خود بدون انجام اشتباهات واقعی که پیامدهای واقعی دارند، آماده اید؟ با 16 بازی شبیه سازی کسب و کار در زیر شروع کنید.

1. زندگی یوتیوبرز

 

در حالی که زمانی وجود داشت که راه اندازی یک کانال یوتیوب ممکن بود برای اداره یک تجارت در نظر گرفته نمی شد، اکنون بحث در مورد آن سخت است. Youtubers Life شما را در جایگاه یک یوتیوبری قرار می دهد که سعی دارد کانالی را با تجهیزات اولیه راه اندازی کند.

مانند یوتیوبرهای واقعی، شما با مشترکین و بازدیدها انگیزه دارید، زرادخانه تجهیزات خود را برای ساختن ویدیوهای بهتر، ایجاد فالوور و رشد کانال خود ایجاد می کنید. علاوه بر ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی، باید زندگی اجتماعی، آموزش و در نهایت کارمندان را نیز مدیریت کنید.

Youtubers Life یک بازی ویدئویی تک نفره است که در سال 2016 منتشر شده است. می توانید آن را در Steam خریداری کرده و از طریق Microsoft Windows، macOS، iOS، Android، Linux، PlayStation 4، Xbox One و Nintendo Switch به آن دسترسی داشته باشید.

Youtubers Life 2 در اکتبر 2021 حذف شد. دارای ویژگی‌های جدیدی مانند YouTubers واقعی درون بازی، انواع مختلف محتوا برای پوشش و شهری است که می‌توانید برای الهام بخشیدن به محتوای خود کاوش کنید. می‌توانید Youtubers Life 2 را در Steam پیدا کنید و از طریق Windows، macOS، Nintendo Switch، PlayStation 4 و Xbox One به آن دسترسی داشته باشید.

2. ویرتونومیکس

 

Virtonomics که برای اهداف سرگرمی، آموزش و توسعه رهبری استفاده می شود، مجموعه ای از بازی های شبیه سازی کسب و کار چند نفره است که شامل Virtonomics Entrepreneur، Virtonomics Mafia Manager و Virtonomics Tycoon است.

در سری Virtonomics هیچ قانون از پیش تعریف شده ای برای برد یا باخت وجود ندارد و بازی به پایان نمی رسد. اگرچه کاربران اهداف خود را در بازی انتخاب می کنند، اما متداول ترین هدف ایجاد یک کسب و کار موفق در یک جامعه رقابتی است. بازیکنان می توانند در بسیاری از صنایع از جمله کشاورزی، تولید، خرده فروشی، مالی، بازاریابی و علم کار کنند.

Virtonomics یک بازی آنلاین چند نفره عظیم است که در سال 2006 راه اندازی شد. این بازی به چندین زبان در دسترس است و پس از ایجاد یک حساب کاربری به صورت آنلاین بازی می شود.

3. بیمارستان دو نقطه

 

وقتی دو نقطه Hospital را بازی می کنید، در نقش مدیر بیمارستان قرار می گیرید. شما یک بیمارستان می سازید و مدیریت می کنید، بیماری ها را درمان می کنید و به طور مداوم بیمارستان و کارکنان خود را بهبود می بخشید.

در کنار ساختن یک بیمارستان و طراحی آن برای بهبود شادی بیماران، شما وظیفه پیدا کردن درمانی برای بیماری های بسیار غیر معمول را خواهید داشت.

اگر رویای مدیریت یک بیمارستان را در سر می پرورانید یا می خواهید بدانید که بدون رفتن به دانشکده پزشکی، پزشک بودن چگونه است، بیمارستان Two Point را امتحان کنید.

Two Point Hospital جانشین بازی شبیه‌سازی محبوب Theme Hospital است و در سال 2018 منتشر شد. این بازی در ویندوز مایکروسافت، لینوکس و macOS از طریق Steam در دسترس است. همچنین می توانید آن را روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ دریافت کنید.

4. تروپیکو 4

 

Tropico 4 یکی از پربازدیدترین بازی های شبیه سازی در سری هشت قسمتی Tropico است. در یک بازی که ترکیبی از مدیریت شهری و دستکاری سیاسی است، شما وظیفه دارید یک کشور ایده آل را در چندین جزیره بسازید.

با پیشرفت بازی، باید یاد بگیرید که با قتل شدن در قاب کنار بیایید و نام خود را پاک کنید تا در نهایت کشور خود را بازسازی کنید. بازی ترکیبی از استراتژی، شوخ طبعی و عقل برای تکمیل 20 ماموریت در 10 نقشه مختلف است.

Tropico 4 یک بازی تک نفره است که در سال 2011 منتشر شد. آن را در Steam خریداری کنید و از طریق Microsoft Windows، Xbox 360 و macOS به آن دسترسی داشته باشید. نصب جدیدتر Tropico 6 نیز برای پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ در دسترس است.

5. Transport Fever

 

Transport Fever به عنوان جانشین Train Fever، فرودگاه ها و بندرها را به این ترکیب اضافه می کند و به شما این امکان را می دهد که به جای اینکه صرفاً استاد راه آهن باشید، به یک نجیب زاده واقعی حمل و نقل تبدیل شوید. بازی در سال 1850 شروع می‌شود و هر چه زمان به جلو می‌رود، گزینه‌های حمل و نقل شما نیز افزایش می‌یابد. هدف شما تسهیل حمل و نقل در داخل و بین شهرک ها است.

برای انجام این کار باید در مورد مقرون به صرفه ترین وسایل نقلیه و زمان ارتقا به وسایل نقلیه جدید تصمیم بگیرید. شما می توانید یک کمپین را در ایالات متحده یا اروپا اجرا کنید، که هر دو ماموریت هایی را بر اساس چالش های حمل و نقل تاریخی ارائه می دهند.

اگر می‌خواهید از جنبه مدیریت کسب‌وکار فاصله بگیرید، یک حالت sandbox وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بچه بزرگی باشید و با خطوط قطار، هواپیما و قایق خود بازی کنید.

Transport Fever در سال 2016 منتشر شد. می توانید بازی را در Steam خریداری کرده و از طریق Microsoft Windows، Linux و macOS به آن دسترسی داشته باشید.

 

طراحی اپلیکیشن

 

6. Rollercoaster Tycoon

 

RollerCoaster Tycoon به عنوان بخشی از مجموعه شبیه‌سازی پارک تفریحی، شما را در ماجراجویی‌های ساخت و مدیریت یک پارک موضوعی می‌برد. به عنوان عضوی از مدیریت، شما وظیفه ساخت و سفارشی کردن ترن هوایی و سواری های هیجان را دارید. شما می توانید پارک موضوعی نهایی را با انواع مختلف ترن هوایی و جاذبه های درون پارک بسازید.

RollerCoaster Tycoon ابتدا در سال 1999 منتشر شد و اکنون در 9 نسخه در دسترس است. می توانید آن را در Steam خریداری کنید و از طریق Microsoft Windows، macOS، iOS، PlayStation 4 و Nintendo Switch به آن دسترسی داشته باشید.

7. ظهور صنعت

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که زندگی در اوایل قرن بیستم چگونه خواهد بود؟ وقتی Rise of Industry را بازی می‌کنید، تبدیل به یک صنعت‌گر دهه 1900 می‌شوید. در طول بازی، شما یک امپراتوری رو به رشد را می سازید و مدیریت می کنید. می‌توانید کارخانه‌ها و خطوط حمل‌ونقل بسازید، مراقب چیزهای بزرگ بعدی باشید، شکاف‌های موجود در بازار را پیدا کنید و در مورد معاملات تجاری مذاکره کنید.

Rise of Industry در سال 2018 منتشر شد. می‌توانید آن را در Steam خریداری کنید و در Microsoft Windows، Linux، و macOS بازی کنید.

8. مدیر ورزش موتوری

 

Motorsport Manager شما را از پشت فرمان می برد و پشت تیم قرار می دهد. در این بازی شبیه سازی، شما تیمی را که مسئول قرار دادن راننده روی سکو هستند، مدیریت می کنید.

شما به سرعت متوجه خواهید شد، همانطور که اغلب در مورد شبیه سازهای تجاری اتفاق می افتد، که در پشت صحنه چیزهای بسیار بیشتری از آنچه تصور می کردید در جریان است. بخش ابتدایی بازی پر از آموزش هایی است که شما را در کارها راحت می کند تا فقط چرخ های خود را بچرخانید.

از جزئیات جزئی مانند اجزای ماشین و تصمیمات روز مسابقه گرفته تا کارهای تصویری بزرگ مانند جمع آوری تیم و رای دادن به قوانین و مقررات ورزش، محتوای زیادی در هر سطحی وجود دارد.

Motorsport Manager یک بازی تک نفره است که در سال 2014 منتشر شد. این بازی در چندین پلتفرم از جمله Android، iOS، Microsoft Windows، macOS، Linux و Nintendo Switch در دسترس است.

9. ماشینکی

 

اگر عاشق حمل و نقل و قطار هستید، ممکن است بخواهید Mashinky را بررسی کنید. در بازی، شما یک تجارت حمل و نقل را بر روی نقشه ای که به صورت رویه ای ایجاد شده است، توسعه می دهید، امپراتوری خود را مدیریت می کنید و دارایی های خود را بهبود می بخشید.

شما بازی را در کنترل یک شرکت حمل و نقل شروع می کنید. در طول بازی، شما مسیرهایی را در زمین های سخت قرار می دهید، وسایل نقلیه جدید خریداری می کنید، مسیرها را مدیریت می کنید و سعی می کنید تا حد امکان سود ببرید.

در حالی که نسخه کامل این بازی سال هاست در حال توسعه است، شما می توانید در خط مقدم باشید و در حین توسعه بازی در حالت دسترسی اولیه بازی کنید. در حال حاضر برای مایکروسافت ویندوز در دسترس است.

10. شبیه ساز کار

 

احتمالا هیچ عنوان بازی شبیه سازی کسب و کار را بیشتر از شبیه سازی شغلی که به درستی نام گذاری شده است، پیشنهاد نمی کند.

برخلاف اکثر شبیه سازهای تجاری که شما را مسئول همه چیز می کنند، Job Simulator شما را در نقش یک کارمند اداری، سرآشپز، مکانیک و کارمند فروشگاه رفاه قرار می دهد. بازی در سال 2050 اتفاق می‌افتد، جایی که روبات‌ها جایگزین همه مشاغل انسانی شده‌اند، بنابراین انسان‌هایی که می‌خواهند طعم کار را بچشند، وارد «شبیه‌ساز کار» می‌شوند.

این بازی یک تجسم دوباره خنده دار از همه این مشاغل است، با کارمندان اداری که روی دو کلید یک صفحه کلید غول پیکر ضربه می زنند، کارمندان فروشگاه با شمع های رومی به سمت مشتریان شلیک می کنند، سرآشپزهایی که غذا پرتاب می کنند و مکانیک ها موز را در لوله اگزوز گیر می دهند تا به خودروها در گذراندن تست آلایندگی کمک کنند.

Job Simulator در سال 2016 منتشر شد. این یک بازی VR است که می توانید از طریق مایکروسافت ویندوز و پلی استیشن 4 به آن دسترسی داشته باشید.

11. بازی Dev Story

 

ساختن بازی های ویدیویی برای امرار معاش، شغلی رویایی برای بسیاری است، اما اگر آماده نیستید در این تغییر شغلی غوطه ور شوید، Game Dev Story را امتحان کنید.

این بازی شما را مسئول یک استودیوی بازی سازی کوچک با آرزوهای بزرگ می کند. شما از چند کارمند به ده ها کارمند می سازید که به دنبال تولید یک “بازی میلیونی فروش” هستند یا در نهایت کنسول بازی خود را بسازید.

با وجود گرافیک 16 بیتی ساده، بازی به طور قابل توجهی عمیق است. بازیکنان مسئول هر جنبه ای از کسب و کار هستند، فراتر از ایجاد بازی، از جمله تبلیغات، همایش ها، صدور مجوز، فضای اداری، و استخدام و آموزش کارکنان.

گیمرهایی که با جنگ‌های کنسول‌های دهه 80 تا اوایل دهه 2000 آشنا هستند، به‌ویژه از Game Dev Story لذت می‌برند، زیرا به کنسول‌ها و رویدادهای کلاسیک توجه زیادی می‌شود.

Game Dev Story ابتدا در سال 1997 بر روی مایکروسافت ویندوز منتشر شد و از آن زمان به پلتفرم های دیگر از جمله iOS، Android، Windows Phone و Nintendo Switch منتقل شده است.

12. Farming Simulator 17

 

شبیه سازی کسب و کار همیشه به این معنی نیست که شما خود را در یک دفتر خواهید دید. Farming Simulator 17 به شما این امکان را می دهد که دست به کار شوید و زمانی را صرف رانندگی با وسایل نقلیه مختلف در حین انجام کار در مزرعه یا مزارع دیگر کنید.

با این حال، کشاورزی هنوز یک تجارت است، بنابراین در برخی موارد، شما باید به آن صفحات گسترده توجه کنید. اینها سود و زیان شما را در هر محصول، دام و جنگل نشان می دهد. در مورد اینکه چه زمانی بیشترین سود را از کالاهای خود به دست آورید، تماس بگیرید، و می توانید تجهیزات جدید را خریداری یا اجاره کنید تا فصل بعدی را حتی بهتر کنید.

Farming Simulator 17 در سال 2016 منتشر شد. این بازی از طریق چندین فروشگاه در دسترس است و می‌توان آن را روی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، مایکروسافت ویندوز و macOS بازی کرد.

13. شهرها: خطوط آسمانی

 

اداره یک شهر می تواند بسیار شبیه اداره یک تجارت باشد. در حالی که SimCity این سبک را شروع کرد، Cities: Skylines قهرمان برتر است.

در این بازی، شما قدرت بسیار بیشتری نسبت به هر شهردار یا برنامه ریز شهری دارید، با توانایی ساخت و تخریب هر طور که می خواهید. با این حال، استراتژی اساسی این است که در چارچوب بودجه شما عمل کند و کارگران و مشتریان خود (در این مورد، جمعیت) را راضی نگه دارد.

مقیاس Cities: Skylines واقعا حیرت انگیز است. در حالی که اکثر شهرسازان احساس می کنند جزایر پرجمعیت هستند، اگر در این بازی 9 منطقه در دسترس خود را بسازید، یک کلان شهر گسترده در دستان خود خواهید داشت. حتی می‌توانید یک بسته افزودنی مانند Industries اضافه کنید، جایی که بازیکنان می‌توانند مناطق صنعتی را سفارشی کنند.

Cities: Skylines یک بازی تک نفره است که در سال 2015 منتشر شد. این بازی با پلی استیشن 4، ایکس باکس، نینتندو سوییچ، مایکروسافت ویندوز، macOS و لینوکس سازگار است.

14. Anno 1404

 

Anno 1404 (طلوع کشف در آمریکای شمالی) بخشی از سری هفت بازی Anno است. این یک بازی شبیه سازی شهرسازی و اقتصادی است که در دوره ای شبیه به تاریخ قرون وسطی و رنسانس اتفاق می افتد.

استراتژی اصلی بازی بر تجارت، انباشت مصالح ساختمانی و ساخت بناهایی مانند کلیسای جامع گوتیک و مسجد عربی متمرکز است. به عنوان رهبر، شما باید جزایر را مستعمره کنید، کارخانه ها و مزارع را برای شهروندان خود ایجاد کنید، روابط دیپلماتیک با بازیکنان هوش مصنوعی داشته باشید و در نهایت برای محافظت از امپراتوری خود در نبرد شرکت کنید.

Anno 1404 می تواند یک بازی تک نفره یا چند نفره باشد. در سال 2009 منتشر شد و در ویندوز مایکروسافت در دسترس است.

15. سازنده پلاس

 

در Constructor Plus، شهری پر از شخصیت‌های عجیب و غریب و (امیدوارم) مشاغل پر رونق خواهید ساخت. شما همچنین مسئول تمام معماری شهر خواهید بود و می توانید از بین 147 ساختمان و 65 شهر از پیش ساخته شده انتخاب کنید.

شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام اهداف گیم پلی مورد علاقه شما هستند، اما هدف اصلی شما معمولاً کسب بیشترین سود از پیشرفت های خود است. ویژگی‌های غیرمعمول بازی شامل آدمکش‌ها و سوسک‌های غول‌پیکر است که می‌توانند شهر شما را از شر افراد نامطلوب خلاص کنند. فقط مراقب سازمان مسکن باشید.

Constructor Plus در سال 2019 و به دنبال بازی اصلی Constructor در سال 1997 منتشر شد. این بازی برای Nintendo Switch یا در ویندوز از طریق Steam در دسترس است.

 

بیشتر بخوانید: بهترین نکات ساخت بازی موبایل برای ساخت یک بازی موفق

 

16. شبیه ساز شرکت فضایی

 

اگر زیر یک سنگ زندگی نکنید، احتمالاً در مورد مسابقه فضایی میلیاردرها شنیده اید. شما می توانید از طریق بازی شبیه سازی تجاری Space Company Simulator وارد آن شوید. هدف شما این است که شرکت مسافرتی فضایی خود را به نام پیشرو در صنعت تبدیل کنید. در حالی که در آن هستید، اولین ماموریت خدمه انسان به مریخ را برنامه ریزی خواهید کرد. با انجام این کار، می توانید کارمندان جدید استخدام کنید، فناوری خود را اصلاح کنید، موشک طراحی کنید و خیلی چیزهای دیگر.

Space Company Simulator در سال 2019 منتشر شد. برای بازی در ویندوز می توانید آن را از طریق Steam خریداری کنید.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!