معرفی افزونه yoast seo

افزونه یوست سئو

مقدمه

اگر با سایت وردپرس کار می‌کنید و قصد سئو و بهینه سازی سایت خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه یواست سئو است. یک افزونه که به عنوان راهنما می‌تواند به شما کمک کند. اگر در ابتدای کار سئو هستید این افزونه به شما در یادگیری مفاهیم SEO و بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند. این افزونه برای شما بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید با آن سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید. Yoast SEO یک افزونه قدرتمند و حرفه‌ای است که میزان بالایی از دانلود به خود اختصاص داده است. افزونه Yoast SEO به صورت رایگان در مخزن وردپرس قرار داده شده است اما دارای محدودیت هایی نیز هست. برای استفاده از تمامی امکانات افزونه یواست سئو نیاز دارید تا نسخه اورجینال و پرمیوم آن را خریداری کنید. برای دانلود رایگان و یا خرید این افزونه به این لینک مراجعه کنید.

افزونه یواست سئو

اگر با وردپرس آشنا باشید و یا تازه وارد حیطه سئو سایت شده باشید احتمالا نام این افزونه به گوش شما خورده است. اما با نحوه کار کردن با این افزونه آشنا نباشید. قبل از هر چیزی باید بگویم این افزونه یک ربات است که به شما یادآور می‌شود که چه مواردی را در محتوای خود لحاظ نکرده‌اید. افزونه یواست Yoast تنها یک ربات است اما مرجعی برای آموزش سئو نیست و تنها به این افزونه نباید اکتفا کرد. افزونه Yoast کارایی‌های دیگری از جمله ریدایرکت، حذف خطاهای 404 را نیز دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

کارایی‌ها و امکانات افزونه Yoast SEO

این افزونه، می‌تواند مواردی که از دیدگاه موتورهای جستجوی جهانی حائز اهمیت هستند را در مطلب و محتوای شما بررسی نماید و در جهت بهبود محتوا در راستای کار موتورهای جستجو، در انتها به شما پیشنهادهایی بدهد. همچنین افزونه یواست سئو به تمامی قوانین ربات‌های گوگل آگاه است که همین موضوع باعث بهینه‌سازی باکیفیت وردپرسی خواهد شد. افزونه یواست سئو آدرس شما را کنترل می‌کند تا از انتشار محتوای تکراری جلوگیری به عمل آورد. این افزونه دارای پشتیبانی بسیار قوی و به‌روزرسانی‌های دائمی است و با هر تغییر در محتوای شما، پیشنهادهایی متناسب با محتوای جدید ارائه خواهد داد. از مزایای مهم افزونه یواست سئو، امکان پشتیبانی از زبان فارسی است. مزیت مهم دیگر آن، کاربری بسیار ساده و آسان است که حتی به افراد تازه‌کار هم اجازه استفاده راحت از افزونه را می‌دهد. البته برخی از ویژگی‌های بسیار مفید و کارآمد افزونه یواست سئو، تنها در نسخه پرمیوم آن وجود دارد و برای بهره‌گیری از آن‌ها باید آن را خریداری کرد. 

نصب افزونه Yoast 

نخست باید افزونه یواست سئو را دانلود و سپس فعال‌سازی نمایید. برای نصب افزونه Yoast ابتدا از بخش افزونه و یا plugin در وردپرس، گزینه اضافه کردن و یا new add را بزنید و فایل زیپ دانلود شده افزونه را آپلود نمایید. 

افزونه یواست yoastبخش‌های مختلف افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO دارای یک منو می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان کارهای مختلفی انجام داد. بخش general در افزونه یواست سئو تنظیمات عمومی و همچنین اطلاعیه‌ها را شامل می‌شود. بخش دیگر dashboard نام دارد که در آن شما قادرید اعلانات (notifications) و مشکلات (problems) را مشاهده کنید. در بخش دیگری به نام features می‌توانید امکانات و قابلیت‌های مختلف افزونه Yoast SEO را فعال و یا غیرفعال کنید که البته در حالت پیش‌فرض، همه امکانات افزونه فعال می‌باشند. پس از اعمال هر تغییر در بخش features، روی دکمه save changes کلیک کنید تا آن تغییرات اعمال گردند. بخش دیگر در افزونه یواست سئو، webmaster tools است که شامل ابزارهای وب مستر می‌شود. چهار ابزار در این قسمت وجود دارد که شامل تاییدیه‌های بایدو، گوگل، یاندکس و بینگ است. در بخش دیگر به نام search appearance هفت زیرمجموعه وجود دارد: بخش general که به تنظیمات ظاهری کلی مربوط می‌شود و در آن می‌توانید نوع وب‌سایت، نوع جداکننده، و نماد را انتخاب کنید، بخش content types که با آن قادرید تنظیماتی مربوط به نمایش تاریخ نوشته‌ها در وردپرس و فعال‌سازی نمایش کادر توضیحات متا و همچنین نمایش نوشته‌ها و برگه‌ها در موتورهای جستجو را اعمال کنید، بخش media که حاوی عناصر چندرسانه‌ای مربوط به کتاب‌خانه رسانه‌ها و آپلود تصاویر است، بخش taxonomies که مخصوص طبقه‌بندی‌ها شامل عنوان سئو، متا و… برای دسته‌ها و ساختار پست و برچسب‌هاست، بخش archives که بخش تنظیمات بایگانی‌های صفحات خاص، تاریخ و نویسنده است، بخش breadcrumbs که در آن می‌توانید مسیر راهنمای افزونه را فعال یا غیرفعال کنید، و آخرین زیرمجموعه قسمت search appearance که RSS نام دارد و مربوط به تنظیمات خبرخوان افزونه می‌شود. بخش مهم دیگر منوی افزونه Yoast SEO، بخش social نامیده می‌شود که مربوط به شبکه‌های اجتماعی است و با وارد کردن آدرس در کادرها، می‌توانید امتیاز بهینه‌سازی وردپرس خود را افزایش دهید. در این بخش شما قابلیت این را دارید که با استفاده از بخش‌های توییتر، پینترست، فیس‌بوک و… حساب‌هایتان را مدیریت کنید. بخش دیگر منوی افزونه یواست سئو، tools نام دارد که سه زیرمجموعه را شامل می‌شود: بخش درون‌ریزی و برون‌ریزی اطلاعات، بخش ویرایشگر فایل و بخش ویرایشگر گروهی. 

تفاوت‌های نسخه رایگان و نسخه پرمیوم افزونه Yoast SEO

نقاط تمایز نسخه پرمیوم افزونه یواست سئو نسبت به نسخه رایگان آن عبارتند از: امکان استفاده از چندین کلمه کلیدی، مدیریت ریدایرکت‌ها که هنگام تغییر آدرس‌ها از افت رتبه شما شما جلوگیری می‌نماید، پیشنهاد استفاده از لینک‌های داخلی مرتبط همزمان با نوشتن مقالات، به‌روزرسانی مداوم و پشتیبانی قدرتمند، عدم نشان دادن تبلیغات مزاحم و حواشی و در نهایت، قرار دادن پیش‌نمایش وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی. اگر مبتدی هستید، نسخه رایگان هم ممکن است مناسب شما باشد اما در حالت پیشرفته، برای بهینه کردن سئوی سایت خود، به افزونه Yoast SEO پرمیوم احتیاج پیدا خواهید کرد. 

سخن پایانی

استفاده از افزونه Yoast SEO می‌تواند کمک بزرگی برای بهینه‌سازی سئوی سایت شما باشد؛ چرا که با پشتیبانی قدرتمند خود قادر است جدیدترین الگوریتم‌های موتورهای جستجو از جمله گوگل را به اطلاع شما برساند و بر اساس آن‌ها، شما را در تنظیم محتواهای خود راهنمایی نماید. اگر به دنبال کسب آمار و بازدیدهای بالا و رتبه عالی در گوگل برای سایت خود هستید، استفاده از افزونه یواست سئو می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌‌سایت وب نگاه مراجعه نمایید.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *