کاهش رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا

مقدمه

امروزه کمتر حرفه‌ای پیدا می‌شود که با تاسیس یک سایت، شعبه‌ای آنلاین در فضای مجازی برای کسب و کار خود ایجاد نکرده باشد. یکی از راه‌های موفقیت در کسب و کار آنلاین، افزایش رتبه سایت می‌باشد که با رعایت اصول سایت می‌توان به آن دست پیدا کرد و با استفاده از رتبه بالایی که از موتورهای جستجو اعطا می‌شود، در صدر نتایج جستجوی کاربران ظاهر شد. الکسا یکی از محصولات آمازون و ابزار بررسی ترافیک سایت می‌باشد. در واقع کاهش رتبه الکسا نشان می‌دهد سایت رتبه بالایی داشته و به مراتب ویزیتورهای بیشتری نسبت به دیگر سایت‌ها دارد. دریافت کردن رتبه‌های عالی از طرف این ابزار روش‌ها و ترفندهای خاصی دارد که شما با رعایت اصولی آن‌ها قادر خواهید بود بهترین رتبه را از طرف الکسا دریافت کرده و صاحب جایگاه‌های نخست نتایج گوگل شوید. در این مطلب به طرز کار الکسا و فاکتورهای مهم و موثر برای کاهش رتبه آن خواهیم پرداخت.

الکسا چیست؟

Alexa یک ابزار ارزیابی سایت است که نشان می‌دهد سایت شما نسبت به دیگر سایت‌ها چقدر محبوبیت دارد. در واقع این ابزار جوابگوی سوالاتی مانند؛ سایت شما با دیگر سایت‌ها چه تفاوتی دارد، دارای چه کلمات کلیدی ارزشمندی است و می‌باشد.

الکسا داده‌های خود را چطور به دست می‌آورد؟

الکسا یک پنل داده ترافیک بزرگ را دارد که متشکل از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. بر اساس این نمونه داده‌ها، الکسا تعداد بازدیدکنندگان سایت‌ها را تخمین می‌زند. در واقع این محاسبه پیچیده‌ای حساب می‌شود که باید ترافیک غیر طبیعی را از ترافیک طبیعی تشخیص دهد.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

 

رتبه الکسا چطور حساب می‌شود؟ 

الکسا روزانه به طور متوسط بازدیدکنندگان هر سایت در طول ۳ ماه گذشته را تخمین می‌زند. سایت‌هایی که بازدید کننده بیشتری داشته باشند رتبه اول و سایت‌هایی که کمترین بازدید کننده را داشته باشند رتبه‌ای حدود 30 میلیون دارند.

فاکتورهای موثر در کاهش رتبه الکسا در ایران

همان‌طور که گفته شد هرچه ترافیک سایت بالاتر باشد، رتبه سایت شما در الکسا کاهش پیدا می‌کند و همچنین در گوگل رتبه بالاتری کسب می‌کنید. البته توجه داشته باشید که این امر تنها یکی از عوامل متعدد بهینه‌سازی سایت است و به تنهایی نمی‌تواند نتیجه درستی را به شما تحویل دهد و شما به غیر از کاهش رتبه الکسا به دیگر روش‌های بهبود جایگاه سایت نیز نیاز خواهید داشت. در ادامه وب نگاه فاکتورهای بهبود رتبه الکسا را برای شما جمع‌آوری کرده است؛

تولید محتوای با کیفیت و یونیک:

تولید محتوا واقعی و غیر کپی برای خواننده‌های سایت شما ارزش زیادی دارد و مخاطبان را نسبت به سایت وفادار می‌سازد. خوانندگان با خواندن مطالب با ارزش تمایل به اشتراک آن در شبکه‌های اجتماعی دارند و به این ترتیب ترافیک سایت بالاتر می‌رود. علاوه بر الکسا، تولید محتوای یونیک یکی از اصول سئو می باشد که موجب افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود..

ایجاد لینک به سایت‌های مرتبط با سایت شما:

یکی از اصول دیگر سئو، دریافت لینک از سایت‌هایی می‌باشد که به سایت شما ارتباط دارد. با رعایت این اصل، گوگل به سایت شما اعتماد پیدا کرده و ممکن است به زودی در صفحات اول سایت گوگل دیده شوید که این موجب بالا رفتن ترافیک سایت و در نتیجه کاهش رتبه الکسا خواهد شد. لینک ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند مانند؛

پیوندهای داخلی: لینک های داخلی به کاربران کمک می‌کنند تا با دیگر مطالب مرتبط آشنا شوند و صفحات دیگر سایت را بازدید نمایند. 

پیوندهای خارجی: لینک‌های خارجی نیز مانند لینک‌های داخلی اهمیت دارند. با ایجاد لینک‌های خارجی به سایت این امکان را ایجاد می‌کنید کاربران از سایت های دیگر وارد سایت شما شود و ورودی بیشتری دریافت کند.

یافتن کلیدواژه‌هایی که بازدید بیشتری دارند:

برای افزایش رتبه سایت، باید به دنبال کلیدواژه‌های پر بازدید باشید که بتوانید کاربران را به سمت سایت خود بکشانید. با گردآوری مطالب با کلیدواژه‌های پربازدید و بهینه‌سازی سایت می‌توانید به مرور رتبه خود را در الکسا بهبود بخشید.

استراتژی‌های موثر و بررسی رقبا:

سعی کنید همیشه رقبای خود را بسنجید و استراتژی‌هایی که به کار می‌برند را به یاد داشته باشید. بنابراین در نظر داشتن فعالیت‌های رقیبان شما، درک روشنی از این که کدام معیارها مهم هستند، چه استراتژی‌هایی برای شما و رقبای شما جوابگو هستند، می‌دهد و همچنین این امکان را می‌دهد که روندهای صنعت را شناسایی و پیش‌بینی کنید.

رعایت اصول سئو:

همیشه سعی کنید اصول سئو را روی سایت خود پیاده کنید و از به‌روز‌ترین مطالب سئو آگاهی داشته باشید. علاوه بر سئو، اینکه چه فاکتورهایی برای کاربران اهمیت دارد را نیز در نظر داشته باشید.

توجه به طراحی سایت:

طراحی سایت اختصاصی نیز در افزایش ترافیک سایت عامل مهمی به شمار می‌آید که در ساخت سایت باید به توجه کرد. در صورتی که در طراحی سایت تجربه‌ای ندارید می‌توانید با مشاور وب نگاه تماس حاصل فرمایید.

کاهش رتبه الکسارتبه الکسای سایت با چه معیارهایی محاسبه می‌شود؟

رتبه‌بندی الکسا با توجه به دیتای ترافیکی که کاربران در سایت داشته‌اند معین می‌گردد که این دیتا ترکیبی از بازدیدکنندگان پیج ویو سایت و کاربران یونیک است. الکسا این فاکتورها را هر سه ماه یک بار بررسی می‌کند و با ترکیب این آمار، تعیین رتبه سایت را انجام می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت معیار رتبه‌بندی الکسار رابطه مستقیمی با رفتار کاربرانی که از سایت بازدید می‌کنند دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تعداد بازدیدهای صفحات
  • زمان ماندگاری مخاطبان در سایت
  • سرعت بارگذاری صفحات برای کاربران
  • ترافیک بازدیدکنندگان سایت
  • میزان استفاده کاربران از نوار ابزار الکسا
  • میزان لینک‌دهی به سایت

از کجا می‌توانیم رتبه الکسای سایت خود را بفهمیم؟

خود وب سایت الکسا یعنی www.alexa.com/siteinfo به شما خواهد گفت که رتبه سایت شما چه‌قدر است. البته لازم است بدانید که این رتبه ثابت نمی‌ماند و نیاز است هر چند وقت یک بار برای چک کردن رتبه سایت خود به این‌جا مراجعه کنید.

البته توجه داشته باشید که با اعلام الکسا از تاریخ  می سال ۲۰۲۲ میلادی به طور کامل تعطیل شده است و رتبه الکسا عملا در حال حاضر وجود خارجی ندارد.

سخن پایانی

الکسا از ابزارهای مهم رتبه‌دهی به سایت است و رتبه نهایی سایت شما در موتور جستجو به عواملی مثل جایگاهی که الکسا به آن می‌دهد بستگی دارد. با رعایت اصول خاصی می‌توانید رتبه خود در الکسا را کاهش دهید و با به کار گرفتن ترفندهای آن، خواهید توانست به صدر جدول نتایج جستجوی کاربران دست پیدا کنید. 

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *