ایلان ماسک پس از خریداری توییتر تغییراتی زیادی در این برنامه به وجود آورد و اکثر آنها مطابق میل کاربران نبوده است و باعث شده است بسیاری از کاربران به فکر ترک کردن آن و جایگزینی یک برنامه دیگر باشند. در ین بین شرکت متا و مارک زاکنبرگ از این فرصت استفاده کردند و به فکر راه اندازی یک برنامه جدید افتادند. مدتها بود حرف از رونمایی از برنامه رقیب توییتر توسط شرکت متا زده میشد و بالاخره در 15 تیر 1402 از این برنامه رونمایی شد. نام این برنامه تردز threads است که به عوان همراه اینستاگرام شناخته میشود. در واقع میتوان گفت تردز مکمل ترزد است. استقبال کاربران از این برنامه در روزهای نخست فوق العاده بود به طوری که به گفته شرکت متا در 3 بیش از 70 میلیون نفر در threads ثبت نام کردهاند.
تردز threads چیست؟
تردز یک نرم افزار متن محور است است. منظورمان از اینکه تردز مکمل اینستاگرام است. اینستاگرام یک برنامه تصویر و ویدیو محور است بیشتر درست برعکس توییتر و تردز. threads سعی کرده است با نداشتن محدودیتهای توییتر مانند محدودیت مشاهده پست از نظر تعداد و … کاربران بیشتری جذب کند. تردز که شباهتهای بیش از اندازهای به توییتر دارد و در واقع رقیب هم هستند یک سری وابستگی به ایستاگرام دارد به طور که بسیاری آن را نام اینستاگرام threads میشناسند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
آموزش کار با threads
چون برنامه تردز به تازگی رونمایی شده احتمالا برخی از افراد برای کار با آن چالشهایی داشته باشند که در ادامه به آموزش در این زمینه خواهیم پرداخت.
ثبت نام در thread تردز
یکی از نکات مثبت و جالب در خصوص ابن نرم افزار این است که کاربران اینستا میتوانند با حساب کاربری اینستاگرام ار برنامه تردز استفاده کنند. یعنی اگر شما در اینستاگرام فعالیت دارید نیاز به هیچ ثبت نام و ورود اطلاعاتی ندارید و به راحتی میتوانید از تردز استفاده کنید. نکته دیگری هم که وجود دارد عدم نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینهای برای ثبت نام و ساخت حساب کاربری است.
امکانات برنامه تردز
شاید بتوان گفت یکی از مهمترین قابلیتها و امکانات برنامه تردز قابلیت گذاشتن استاتوس به مدت 6 الی 24 ساعت باشد. مانند سایر برنامهها کسانی که در این برنامه فعالیت داته باشند و شما را دنیال کنند این امکان را دارند تا استاتوس شما را مشاهده کنند. شما در threds محدودیت 500 کاراکتری دارید در حال که در توییتر این عدد 280 است شما از این نظر محدودیت کمتری در تردز داریدر و با خیالی آسودهتری میتوانید فعالیت کنید. همچنین threads از نظر محدودیت طول ویدیو هم وضع بهتری دارد. در توییتر شما ماکسیمم میتوانید ویدیویی 2:20 دقیقعای منتشر کنید درحالی که این مقدار در threads پنج دقیقه است.
یکی از محدودیتهای تردز این است که آیدی شما مشابه آیدی اینستاگرام شما است درحالی که در توییتر به هیچ مجه همچین محدودیتی وجود دارد و شما هر آیدیای مد نظرتان باشد میتوانید برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. وابستگی تردز به اینستاگرام در جای دیگری هم نمود پیدا میکند. اگر شما بخواهید حساب کاربری threads خود را پاک کنید باید اکانت اینستا خود را هم پاک کنید درحالی که در توییتر چنین مسائلی مطرح نیست.
امکان بازارسال یا به اصطلاح ری پست در هر دو برنامه توییتر و تردز وجود دارد ولی نکته مثبت تردز این است که هیچ گونه تبلیغی وجود ندارد ولی اگر تا به حال در توییتر فعالیت کرده باشید با تبلیغات مختلفی احتمالا رو به رو شدهاید.
نتیجه
چیزی که مشهود است تردز به عنون رقیب سرسخت توییتر وارد شده است و هدفش جذب کاربران بیشتر است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که واقعا تردز میتواند جانشین توییتر شود و مانند اینستاگرام بازار را در دست بگیرد یا شسکت خوهد خورد. شرکت نرم افزاری وب نگاه به طور تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل فعالیت دارد و اگر شما ایدهای برای طراحی اپلیکیشن مشابه توییتر یا تریدز یا هر اپلیکیشن دیگهای دارید میتوانید از وب نگاه کمک بگیرید.
بدون دیدگاه