آشنایی با برنامه نویسی موبایل و اندروید

برنامه نویسی موبایل

در چند سال گذشته یک موجی درست شد که هم اکنون هم وجود دارد برای داشتن و طراحی سایت اختصاصی برای کسب و کار. اما هم اکنون که اکثر بیزینس ها و افراد برای خود و کسب و کارشان یک وب سایت دارند تمایلی برای داشتن یک اپلیکیشن در حال به وجود آمدن است. یعنی اکثر افراد در حال مایل شدن هستند برای اینکه یک اپلیکیشن کاملا اختصاصی و جذاب برای خود داشته باشند. از همین رو برنامه نویسی موبایل و برنامه نویسی اندروید یک حوزه بسیار بکر و جذاب برای فعالیت است. زیرا هم تقاضا برای طراحی اپلیکیشن موبایل به شدت در حال افزایش است و می توان ادعا کرد که بازار کار شما تا سال ها تضمین شده است اگر که کیفیت کارتان بالا باشد. 

همچنین تقریبا اپلیکیشن ها به مرور نیاز به دی باگ و رفع باگ  دارند و اضافه شدن فیچر از دیگر اتفاقاتی است که برای اپلیکیشن ها اتفاق می افتد. یعنی پس از طراحی هم کارهای مهمی به عنوان برنامه نویسی موبایل وجود دارد که می توانید انجام دهید. پس در ادامه با ما همره باشید تا شما را به طور کامل با این حوزه آَنا کینم و اگر از برنتمه نویسی موبایل و برنامه نویسی اندروید خوشتان آمد و مایل بودید از راه های مختلف می توانید وارد شوید.

برنامه نویسی موبایل – برنامه نویسی اپلیکیشن فقط به توسعه اپلیکیشن موبایل مختص نمی‌شود، چون توسعه دهندگان وب هم در تلاش هستند که صفحات تولید شده هم به درستی روی موبایل اجرا شوند.

اپلیکیشن موبایل، اپلیکیشنی بر پایه وب است که فقط روی دستگاه های موبایل اجرا میشود. در ادامه وب نگاه با مهم‌ترین زبان برنامه نویسی اپلیکیشن و پلتفرم‌های طراحی اپلیکیشن بیشتر آشنا خواهیم شد.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

چرا برنامه نویسی موبایل مهم است؟

برنامه نویسی موبایل همیشه برای بسیاری از افراد که به برنامه نویسی یا کدینگ علاقه داشته‌اند و مایل بوده‌اند در یک شرکت برنامه نویسی فعالیت کنند مهم بوده است زیرا فرصتی بسیار خوب برای برای افراد تک نفره برای توسعه دهندگان به وجود می‌آورد که بتوانند اپلیکیشن مفید و واقعی تولید کنند که حال مفید بودن آن شاید فقط مختص همان دوره باشد و همچنین از این لحاظ که فرصتی برای کارآفرینان ایجاد می‌کند.

با توجه به اینکه استفاده از موبایل‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و فضای بیشتر را از استفاده مردیم نسبت به دستگاه‌های دیگر در بر می‌گیرند، برنامه نویسی اپلیکیشن و توسعه دهندگان موبایل نیز در این راه موفق‌تر هستند.

انواع برنامه نویسی موبایل

پلتفرم های مختلفی برای برنامه نویسی موبایل وجود دارند که به بارز ترین آن ها یعنی اندروید و IOS اشاره خواهیم کرد . 

مناسب ترین زبان برنامه نویسی موبایل

با توجه به اینکه هر برند موبایلی از سیستم عامل های مختلفی استفاده می‌کند و همچنین با در نظر گرفتن نوع کیت توسعه دهنده، زبان های برنامه نویسی مختلفی برای برنامه نویسی اپلیکیشن وجود دارد که شامل زبان های زیر می باشد؛

۱- زبان جاوا

۲- زبان ++C

۳- زبان C

۴- زبان Objective C

۵- زبان Swift

۶-زبان Kotlin

۷- زبان JavaScript

 

[vc_row][vc_column][cz_button title=”سفارش طراحی اپلیکیشن اختصاصی” btn_position=”cz_btn_center” btn_effect=”cz_btn_zoom_in” id=”cz_62405″ link=”url:tel%3A%2009339017809″ sk_button=”border-radius:70px;padding-left:30px;padding-right:30px;font-size:22px;background-color:unset !important;background-image:linear-gradient(135deg,#1e73bb,#b40ed6);” sk_hover=”color:#ffffff;” icon=”fa fa-phone-square” cz_button=””][/vc_column][/vc_row]

 

اصلی ترین پلتفرم های برنامه نویسی اپلیکیشن

پلتفرم‌های مجازی از زمان اختراع کامپیوتر‌ها وجود نداشت و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل زیاد مورد توجه قرار می‌گرفتند و به همین دلیل پلتفرم خاصی برای آنها وجود نداشت. اما در سال 2007 بعد از معرفی آیفون اوضاع تغییر یافت.

یعنی از آن سال به بعد بازار برنامه نویسی اپ رونق گرفت.

ابتدا پلتفرم  Windows CE به بازار معرفی شد که زیاد مورد استقبال قرار نگرفت. بعد از آن Blackberry وارد بازار شد و مدتی خوب عمل کرد اما موفقیت آن طولی نکشید. اما الان که دو پلتفرم مهم و پر رقابت در دنیای برنامه نویسی موبایل وجود دارند که تا الان بسیار خوب عمل کرده اند.

ios پلتفرم

وقتی صحبت از پلتفرم موبایل میشود، IOS است که مورد توجه عموم قرار دارد زیرا این پلتفرم اولین پلتفرم موفق بود که موجب پیشرفت برنامه نویسی اپلیکیشن شد.

پلتفرم IOS به طور اختصاصی توسط شرکت اپل ساخته شد و همچنین فقط برای دستگاه هایی که توسط اپل ساخته می شوند اجرا میشود.

برنامه نویسی ios

تعداد زیادی از فریمورک‌های این پلتفرم پر قدرت با OS X  شراکت دارد و رابط کاربری آن از نوع Apple Cocoa UI می‌باشد. این رابط کاربری بازسازی شده است که برای دستگاه های لمسی کاربری آسانی دارد و به آن Cocoa Touch گفته میشود.

برای طراحی اپلیکیشن، از ابزارهایی که اپل در نظر گرفته می توانید استفاده کنید که البته استفاده از آنها ضرورتی ندارد . برای برنامه نویسی IOS ابتدا به کامپیوتر مک و سپس اجرا شدن OS X روی آن میباشدبرنامه نویسی موبایل

پلتفرم android

دومین پلتفرم برنامه نویسی اپلیکیشن، اندروید میباشد. با اینکه این زبان دیرتر از رقیب خود یعنی IOS وارد بازار شد اما به زوردی توانست سهم زیادی از بازار موبایل را از آن خود کند.

این سیستم عامل جز بزرگترین سهم از بازار گوشی می‌باشد (حدود 80 درصد سهم بازار موبایل)

تفاوت پلتفرم های اندروید و IOS

شرکت گوگل سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می‌کند و نوع آن سیستم عامل باز است در حالی که سیستم عامل IOS به وسیله شرکت اپل ساپورت می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های سیستم عامل اندروید و IOS این است که IOS فقط برای دستگاه‌هایی که توسط شرکت اپل ساخته شده‌اند اجرا می‌شود در حالی که اندروید برای دستگاه‌هایی با هر پلتفرم و سخت افزار مختلفی قابل اجرا می‌باشد.

سیستم عامل اندروید روی هسته لینوکس تولید شده است و به صورت متن باز می‌باشد. برای توسعه اپلیکیشن‌ها و برنامه نویسی اندروید نیز تعدادی ابزار تخصصی نیز توسط شرکت گوگل معرفی شده است.

در هر صورت شما ملزم به استفاده فقط از این ابزارها نیتید و زبان عمومی ساخت اپلیکیشن زبان جاوا می‌باشد.

دیگر پلتفرم های برنامه نویسی اپلیکیشن

دیگر پلتفرم‌های موبایل که در بازار وجود دارند شامل بلک بری و یا ویندوز، 2 درصد تشکیل دهنده زبان‌های برنامه نویسی اپلیکیشن را شمال می‌شوند. التبه هنگام اتخاب پلتفرم توجه به این نکته که شما قصد طراحی اپلیکیشن اندروید را دارید یا قصد طراحی اپلیکیشن ios دارید بسیار مهم است.

در واقع این پلتفرم‌ها به مرور زمان در حال منسوخ شدن هستند.

 

جهت سفارش و یا اطلاع از قیمت طراحی اپلیکیشن با ما تماس حاصل نمایید.

09339017809