بررسی راه‌های بالا بردن سرعت سایت

بالا بردن سرعت سایت

مقدمه

بالاتر بردن سرعت لود وب‌سایت عامل مهمی است که به طور مستقیم بر روی سئو داخلی سایت وردپرس شما تاثیر بزرگی خواهد گذاشت. البته باید گفت که این امر، تنها مزیت آن نیست و افزایش سرعت سایت، امتیازهای فراوان دیگری نیز برای شما به دنبال خواهد داشت که قطعا ارزش تلاش را دارند. برای بالا بردن سرعت سایتتان شما می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید و به نتیجه مطلوبی نیز برسید. به این نکته توجه کنید که برای سریع‌تر رسیدن به نتایج دلخواهتان می‌توانید چند تا از این راهکارها را به صورت همزمان نیز انجام دهید. در این مطلب راه‌های متعددی را برای افزایش سرعت سایت به شما ارائه خواهیم داد. 

افزایش سرعت سایت

 سرعت سایت مقدار زمانی است که طول می‌کشد تمام محتوای آن لود شود. اگر وارد سایتی شوید که سرعت بالا آمدن آن بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد قطعا از سایت خارج شده و به دنبال سایت دیگری می‌گردید. در نتیجه سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم جذب کاربران و افزایش رتبه سایت می‌باشد.
سرعت سایت دارای دو بخش سرعت بارگذاری و لود شدن سایت و بخش دیگر مربوط به زمان پاسخگویی سرور به سمت مرورگر می‌باشد.

بهترین زمان سرعت لود سایت چه‌قدر است؟

سایت‌هایی که کاربران را همیشه راضی نگه‌می‌دارند همیشه دارای سرعت بالایی هستند. سرعتی بین 2 الی 3 ثانیه بهترین حالت سرعت یک سایت می‌باشد. با توجه به گزارشاتی که گوگل در این باره انجام داده سرعت اکثر سایت‌ها بیشتر از 3 ثانیه می‌باشد که این موجب افت سئو و رتبه سایت می‌شود.
طبق آمار گرفته‌شده سایت‌هایی که سرعت لود آن‌ها بیش از 3 ثانیه باشد، متاسفانه 50% کاربران خود را از دست خواهند داد.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

ارتباط سئو و سرعت لود سایت

سرعت سایت با استفاده از ابزارهایی همانند PageSpeed Insights که گوگل ارائه داده است قابل بررسی می‌باشد. سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم برای سئو سایت به حساب می آید. به همین منظور این گزینه همیشه برای وبمستران و متخصصان سئو جهت گرفتن رتبه در گوگل مهم بوده و هست. زمانی که سرعت صفحات پایین باشد یعنی خزنده‌ها با سرعت کمتری می‌توانند وارد سایت شده و سرعت ایندکس شدن آن‌ها ممکن است بیشتر طول بکشد. به این نکته توجه کنید که سرعت سایت فاکتور مستقیم رتبه بندی و سئو نیست بلکه یک عامل غیر مستقیم است. از این جهت که اگر سایت با سرعت کمی برای کاربر لود شود ممکن است حوصله‌ او سر برود و بک بزند و این بک زدن برای سئو سایت شما مضر است.

چک کردن سرعت لود سایت

ممکن است شما بارها وارد یک سایت شده باشید و سرعت آن خوب به نظر برسد اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید کش مرورگر است.
اگر کاربری برای بار اول به سایتی ورود داشته باشد، تمامی اطلاعات آن توسط مرورگر ذخیره می‌شود که بتواند دفعه بعد سایت را با سرعت هر چه بالاتر لود کند.
بنابراین برای کنترل سرعت لود سایت می‌توانید این کار را به متخصصان سئو شرکت نرم‌افزاری وب نگاه بسپارید و یا خودتان از ابزارهایی که در ادامه عنوان می‌شوند استفاده کنید.

ابزار‌های تست سرعت سایت

Website Speed Test
در صورتی که سایت ساخته‌شده شما با استفاده از وردپرس است، می‌توانید برای چک کردن سرعت سایت از این ابزار بهره‌مند شوید.

PageSpeed Insights
در این ابزار چندین راه حل برای بالا بردن سرعت سایت ارائه می‌شود اما تنها ایرادی که دارد این است که کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. به دلیل تحریم‌های موجود کشور ایران قابلیت استفاده از این ابزار را ندارد.

Sitechecker
این ابزار می‌تواند سرعت سایت را بررسی و از راه‌حل‌هایی که می‌تواند سرعت را بهبود بخشد، ارائه دهد.

این ابزار نیز برای تست سرعت وب‌سایت و ارائه راه‌حل‌هایی برای بهبود آن ساخته شده است.

افزایش سرعت سایتراه‌های افزایش سرعت سایت

در ادامه موثرترین راهکارهایی که می‌تواند موجب افزایش سرعت سایت شود را بیان خواهیم کرد؛

کم کردن حجم تصاویر:

حجم تصاویر می‌تواند در سرعت سایت بسیار موثر باشد. بنابراین بهتر است حجم تصاویر را با ابزارهایی مانند فتوشاپ کاهش داده و از پسوند JPG استفاده نمائید.

سرعت بالا آمدن سایت با کش:

برای داشتن سایتی با سرعت بالا پیشنهاد می‌شود افزونه کش را نصب کنید. در این صورت کاربر در ورود دوم خود می‌تواند اطلاعات را با سرعت بالاتری دریافت کند.
افزونه‌های زیر می‌تواند برای سایت‌های وردپرسی گزینه خوبی باشند؛

  • WP Rocket
  • WP Super Cach
  • WPFFPC
  • W3 tatal cache

استفاده از قالب‌های مناسب:

هرچه قالب‌های استفاده شده سبک‌تر و ساده‌تر باشند، سرعت سایت بالاتر می‌رود. جهت سفارش طراحی سایت اختصاصی با قالب‌های اختصاصی و در عین حال سبک و ساده با تیم متخصص شرکت وب نگاه تماس حاصل فرمایید.

استفاده از  CDN

اگه سرعت سایت شما مدتی است پایین آمده به شما پیشنهاد می‌کنیم از CDN استفاده کنید. روند کار سی دی ان به این شکل است که در صورت درخواست کاربر، اطلاعات از نزدیک‌ترین سرور به وی ارسال می‌شود.

فشرده کردن کدها:

با استفاده از Gzip می‌توانید فایل‌های javascript ،css ، html را حجمی بالای 150 بایت دارند را فشرده‌سازی کنید.

کم کردن تعداد ریدایرکت‌ها:

کم شدن تعداد ریدایرکت‌ها می‌تواند در سرعت سایت بسیار موثر واقع شوند. سعی کنید تا جای ممکن از ریدایرکت استفاده نکنید.

استفاده از lazy load 

در صورتی که از تصاویر و ویدیو در صفحات مختلف سایت خود استفاده می‌کنید بهتر است از lazy load استفاده کنید. با نصب افزونه‌هایی مانند WP Rocket می‌توانید این گزینه را در آن فعال کنید. در این روش تصاویر و ویدیوها فقط در صورتی که کاربر به پایین اسکرول مد بارگذاری می‌شوند.

به‌روزرسانی سایت:

اگر سایت شما وردپرسی می‌باشد، به‌روزرسانی قالب و افزونه‌های موجود در آن نه تنها بر روی امنیت، بلکه بر روی سرعت سایت نیز تاثیر به‌سزایی دارد. رفع باگ‌ها و کدهای اضافی همراه با آپدیت به این موضوع کمک فراوانی می‌کند.

حذف اسلایدرها:

اسلایدرها موجب ایجاد جلوه‌های زیبا در صفحات سایت شما می‌گردند. اما زیاده‌روی در استفاده از آن‌ها سبب کاهش بیش از اندازه سرعت سایتتان می‌شود. پیشنهاد می‌شود که تا جای ممکن از قرار دادن اسلایدرها در سایت خود پرهیز کنید. با حذف آن‌ها افزایش سرعت سایت خود را به وضوح خواهید دید.

سخن پایانی

افزایش سرعت سایت از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو داخلی سایت است که با راهکارهای متعددی همانند کم کردن حجم تصاویر، عدم استفاده از اسلایدرها، به‌روزرسانی سایت، کم کردن ریدایرکت‌ها، استفاده از قالب‌های مناسب و… می‌توان به آن و در نهایت به یک سایت بهینه با بهترین رتبه‌ها و بالاترین بازدیدها دست یافت. 

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *