سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چه تفاوتی دارند؟

تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

مقدمه

اصول سئو از نظر تکنیک اجرا به سه دسته سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری تقسیم می‌شوند. صاحبین کسب و کار با به‌کارگیری درست این اصول، می‌توانند سایت خود را به بهترین نحو ارتقا دهند. تفاوت بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید که دو تا مهم‌ترین تکنیک‌های سئو به حساب می‌آیند مربوط به تکنیک هایی است که هنگام تلاش برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود. در کل می‌توان گفت سئو کلاه سفید در زمینه بالا بردن کیفیت و ارزش محتوا با پیروی از دستورالعمل‌های گوگل و سئو کلاه کاملا در خلاف جهت آن کاربرد دارد. در این مقاله به طور مفصل به تفاوت‌های بین این دو خواهیم پرداخت.

شرکت برنامه نویسی وب نگاه  در توسعه بیش از 3500 طراحی اپلیکیشن موبایل تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایلی هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

مقایسه سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که برای کسب رتبه های جستجوی بالاتر و شکستن قوانین موتور جستجو استفاده می شود. سئو کلاه سیاه فقط بر روی موتورهای جستجو متمرکز است و نه مخاطبان انسانی. سئو کلاه سیاه معمولاً توسط کسانی استفاده می شود که به دنبال بازگشت سریع سایت خود هستند، نه سرمایه گذاری طولانی مدت در سایت خود. برخی از تکنیک‌های مورد استفاده در سئو کلاه سیاه عبارتند از: پر کردن کلمات کلیدی، پرورش لینک، متون و لینک‌های پنهان و ارسال هرزنامه محتوای وبلاگ. عواقب سئو کلاه سیاه احتمالاً می تواند منجر به ممنوع شدن سایت شما از موتور جستجو و حذف فهرست به عنوان مجازاتی برای استفاده از تکنیک های غیراخلاقی شود.

سئو کلاه سفید به استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که مخاطبان انسانی مخالف موتور جستجو را هدف قرار می دهد. تکنیک هایی که معمولا در سئو کلاه سفید استفاده می شود شامل استفاده از کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، انجام تحقیق، بازنویسی متا تگ ها به منظور مرتبط تر شدن آنها، بک لینک، ساخت لینک و همچنین نوشتن محتوا برای خوانندگان انسانی است. کسانی که از سئو کلاه سفید استفاده می کنند انتظار دارند سرمایه گذاری بلندمدت در وب سایت خود انجام دهند، زیرا نتایج برای مدت طولانی دوام می آورد.

تکنیک‌های سئو کلاه سفید

می‌توان گفت تکنیک‌های سئو کلاه سفید به هیچ عنوان الگوریتم‌ها و قوانین گوگل را زیر پا نمی‌گذارند و کاملا مطابق با آن پیش می‌روند. از قوانین اصلی آن می‌توان به چند مورد اشاره کرد که عبارتند از: بازاریابی محتوا یا content marketing که شامل تکنیک‌های مهم برای کسب جایگاه بالا در صفحه جستجوی گوگل است و به شما کمک می‌کند تا بهترین مطالب را در اختیار کاربران قرار دهید، تولید محتوای باکیفیت که باعث جذب مخاطبان بیشتر و گذراندن زمان بیشتر توسط آنان در سایت شما و ایجاد ترافیک بیشتر می‌شود، سازگاری سایت با موبایل که از اولویت‌های بهینه‌سازی سایت می‌باشد، سرعت و عملکرد سایت که همان سرعت بارگذاری و سرعت رسیدن کاربر به هدف خود است و می‌توان آن را با ابزارهایی مثل webpagetest، page speed insights، GTmetrix و search console تست نمود، ایجاد بک‌لینک‌های معتبر و مرتبط با حوزه کاری شما که یکی از موارد حساس سئو خارجی می‌باشد و از حساسیت‌های گوگل است، فعالیت مستمر در شبکه‌های مجازی که به منزله نجات‌دهنده و عامل موفقیت سایت می‌باشد، به‌روزرسانی محتوا و مطالب قدیمی سایت که از اقدامات ضروری در جهت بهبود سایت می‌باشد، و در نهایت، استفاده نام مناسب برای URL و متناسب با صفحات سایت که از تکنیک‌های مهم سئو است و شامل انتخاب آدرس‌های کوتاه و مختصر و شامل کلمات کلیدی است.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

این دسته از تکنیک‌ها کاملا برعکس تکنیک‌های سئو کلاه سفید و بر خلاف قوانین موتورهای جستجو عمل می‌کنند و برای کسب رنکینک بالاتر و همچنین صعود به صفحه اول گوگل استفاده می‌شوند. هدف این تکنیک‌ها فریب دادن موتورهای جستجو برای کسب بهترین رتبه می‌باشد و بیشتر در کوتاه‌مدت جوابگوست. تکنیک‌های سئو کلاه سیاه معمولا توسط کلاهبرداران و یا هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا توجه مخاطب را جذب کند؛ اما موتورهای جستجو پس از مدتی آن را تشخیص داده و حذف می‌نمایند. تکنیک‌های مختلف سئو کلاه سیاه عبارتند از: مزرعه لینک یا link farms که شامل وب‌سایت‌هایی با هدف پیوند دادن است و سئوکاران برای فروش لینک از آن استفاده می‌کنند، پنهان کردن متن یا cloaking که در آن دو حالت HTML متفاوت برای کاربران و ربات‌های گوگل در نظر گرفته می‌شود، سرقت محتوا که به معنای بی‌تاثیر بودن کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر است، لینک‌های پولی که البته بر خلاف قوانین و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو می‌باشد و منجر به جریمه فروشنده و خریدار توسط گوگل می‌شود، پر کردن کلمات کلیدی یا keyword stuffing که به معنای پر کردن محتوا با کلمات کلیدی غیرمرتبط برای دستکاری صفحات نتایج جستجو است که باعث قرار گرفتن صفحه در لیست صفحات غیرمرتبط می‌شود، شبکه‌های وبلاگ خصوصی و یا PBN که مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های معتبر می‌باشد که تنها برای ایجاد لینک استفاده می‌شوند، تغییر مسیرهای مخفی یا همان sneaky redirects که در واقع در آن یک محتوا به موتورهای جستجو و محتوایی کاملا متفاوت به کاربران نمایش داده خواهد شد و شامل صفحات اسپم هم می‌شود، و در نهایت، اسپم در نظرات که مثلا شامل نظرات تکراری و ربات‌گونه در قسمت پیشنهادات سایت‌ها دیده می‌شود که به تولید بک‌لینک به صورت خودکار کمک می‌نماید اما به ایجاد اعتبار و رتبه برای یک صفحه کمک چندانی نخواهد نمود.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید چه تفاوتی دارندکاربردهای تکنیک‌های سئو کلاه سفید

از تکنیک‌های سئو کلاه سفید برای اعتباربخشی به سایت و بهینه‌سازی آن بهره گرفته می‌شود؛ چرا که هر قدر طبق قوانین و الگوریتم‌های مختلف گوگل پیش برویم، رتبه بهتری خواهیم گرفت و سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر خواهد شد.

کاربردهای تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

این تکنیک‌ها معمولا توسط کلاهبرداران مجازی یا هکرها و سودجویان استفاده می‌شوند اما گوگل به سرعت آن‌ها را ردیابی کرده و پاک می‌نماید و حتی در برخی موارد برای آن‌ها جریمه نیز در نظر می‌گیرد.

سخن پایانی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، دانستن تفاوت‌های سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید و در نتیجه استفاده اصولی از تکنیک‌های مناسب سئو، موجب عملکرد و خروجی قوی می‌شود و بهترین بازخورد را نصیب سایت شما می‌کند. برای اطلاعات بیشتر کافی‌ست به وب‌سایت وب نگاه مراجعه کنید.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!