سئو کلاه سیاه (black hat SEO)

سئو کلاه سیاه

Black Hat Seo


مقدمه :

به طور کلی می‌توان گفت که سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و ترفندها به منظور فریب موتورهای جستجو به خصوص گوگل برای به دست آوردن جایگاه موقت در نتایج جستجو و سرچ، گفته می‌شود. اینگونه کارها می‌تواند باعث جریمه شدن مقطعی و یا گاها تمامی کلمه‌های کلیدی سایت در گوگل حذف می‌شوند. در این مقاله ما سعی داریم تا با آموزش سئو کلاه سیاه و آشنا کردن شما با تکنیک‌های آن، از استفاده ناآگاهانه از آن جلوگیری کنیم.

آشنایی با سئو کلاه سیاه 

همانطور که گفته شد، سئو کلاه سیاه به یک سری روش‌ها و تکنیک‌ها گفته می‌شود که سعی می‌شود تا به کمک‌ آن‌ها موتورهای جستجو را فریب داده تا جایگاه اول در سرچ را به دست آورند.

اگر به تازگی وارد دنیای سئو شده‌اید، لازم است بدانید که هدف هر موتور جستجو از جمله گوگل، ارائه بهترین نتایج برای سرچ کاربر می‌باشد. در حقیقت این موتورهای جستجو می‌خواهند که کاربران آن‌ها بهترین تجربه را جستجو خود داشته باشند و کاری کنند که نتایجی که این کاربران مشاهده می‌کنند، اسپم نباشند و برایشان مفید واقع شوند. گوگل این عمل را به وسیله الگوریتم‌های اتوماتیک و یا دستی به انجام می‌رساند تا قادر به شناسایی و جریمه سایت‌هایی باشد که از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند.

با گذشت زمان، الگوریتم‌های گوگل پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته شدند و به همین دلیل، بهره گرفتن از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه دیگر چندان کار عاقلانه و درستی نمی‌باشد. توصیه می‌شود از سئو کلاه سفید استفاده کنید و با استفاده از تکنیک‌های خوب و موثر آن، محتوا با کیفیت بالا تولید کنید.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

چرا باید از سئو کلاه سیاه دوری کنید؟

اگر چه SEO کلاه سیاه غیر قانونی نیست، اما با اجرای آن دستورالعمل‌های گوگل را زیر پا می‌گذارید؛ به عبارت دیگر، مخالف قوانین گوگل عمل می کنید.

با اجرای تکنیک های کلاه سیاه، مایل به ضربه زدن به سایت و یا دریافت مجازات های غیر قابل جبران خواهید بود.

گرفتن جریمه از موتورهای جستجو باعث خواهد شد که رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو افت پیدا کند و یا بدتر از آن، می‌تواند به طور کامل از گوگل حذف شود؛ یعنی وب سایت شما ترافیک کمتری دریافت خواهد کرد و در نهایت مشتریان خود را از دست خواهد داد.

8 تکنیک سئو کلاه سیاه

  1. کپی محتوا :

این همان کپی کردن محتوا محسوب میشود فقط با کمی تفاوت که عبارت ها جا به جا میشود اما با این حال گوگل به راحتی میتواند تشخیص دهد که محتوا کپی میباشد و یکی از تکنیک‌های منسوخ سئو است.

  1. محتوای پنهان ( Hidden Content ) :

این روش از ترفندهای سئو کلاه سیاه می‌باشد. اگر سعی کنید محتوایی را به رنگ پس‌زمینه درآورید و یا بخشی از یک متن را به وسیله تصویر بپوشانید، یعنی از روش محتوای پنهان بهره گرفته‌اید. در این تکنیک، کلمات کلیدی LSI و عبارت‌های مرتبط در متن پوشانده و پنهان می‌شوند، البته هیچ‌یک از چشم الگوریتم‌های گوگل پنهان نمانئه و به آسانی از عبارت‌های اصلی دورن متن تشخیص داده می‌شوند.

  1. پنهان کردن متن (cloaking )

برخی از سئو کاران از این روش در قدیم بسیار استفاده میکردند و متنی را پنهان میکردند که فقط قابل نمایش برای موتور جستجو بود این روش الان استفاده چندانی نمیشود. به طور کلی این روش یعنی نشان دادن یک متن به کاربران و متنی دیگر به موتورهای جستجو. بسیاری از سایت‌ها با استفاده از این تکنیک کاری می‌کنند که یک محتوا بتواند در حوزه‌های نامربوط با موضوع صفحه، رتبه نخست را به دست آورد.

  1. سئو کلاه سیاهلینکسازی :

به طور کلی لینک‌سازی یک تکنیک کلاه سیاه به حساب می‌آید و مورد قبول موتور جستجوگر گوگل نیست. در واقع دریافت لینک از طرف افراد دیگر یک لینک با ارزش و مهم برای گوگل به حساب می‌آید.

  1. تکنیکkeyword stuffing :

از کارهای بسیار مرسوم که در گذشته بسیار کاربردی بود استفاده بیش از حد از کی ورد یا همان کلمه کلیدی بود که قصد داشتید در آن رنک بگیرید. هم اکنون موتور جستجو گوگل متوجه این قضیه می‌شود و برای صفحات این چنینی ارزشی قائل نیست و متن‌هایی که برای کاربر مفید هستند ارزش و اعتبار بیشتری نزد گوگل دارند.

  1. تولید محتوای خودکار :

این تکنیک از تکنیک‌های جدید به حساب می‌آید که اختلاف نظری زیادی در خصوص آن وجود دارد. در این روش هیچ نویسنده‌ای نقش نداشته و مطالب به وسیله ربات‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری جمع‌آوری می‌شوند. این تکنیک در حقیقت یک روش کپی بوده و وقتی می‌شود از آن بازخورد دریافت کرد که ربات‌ها به سایت‌هایی که جدید تاسیس شده‌اند دسترسی پیدا کرده و از محتوای آن‌ها بهره گیرند. این روش می‌تواند در مدت کمی نیازهای شما را رفع نماید ولی این تولید محتوا از هیچ ارزش‌افزوده‌ای برا کاربران برخوردار نمی‌باشد و در طولانی مدت بر روی اعتماد گوگل به سایت اثر می‌گذارد و در نهایت منجر به جریمه‌‌های سنگین برای سایت شما خواهد شد.

  1. صفحات دروازه ( doorway page ) :

این صفحات در اصطلاح صفحات پرش نامیده می‌شوند که کاربر پس از ورود به آن‌ها به صفحاتی دیگر هدایت می‌‌شوند. این روش از تمامی روش‌های سئو کلاه سیاه مخرب‌تر می‌باشد.

  1. سایت هک شده ( Hacked Website ) :

چناچه یک سایت مورد حمله رقیبان قرار گیرد و کدهای HTML آن دستکاری شوند، مطمئنا امنیت آن سایت به خطر افتاده و رتبه‌های ارزشمند خود در گوگل را از دست می‌دهد. اخطار سایت هک شده ( This site may be hacked ) که در بالای توضیحات لینک نمایش داده می‌شود، می‌تواند موجب از بین رفتن اعتماد کابران به سایت شما شده و در نهایت جایگاه آن در گوگل از بین برود. خطای سایت هک شده و کدهای مخرب HTML را می‌شود از Google Analytics مشاهده کرده و آن‌ها را رفع نمود.

 چطور می‌توانیم از سئو کلاه سیاه دور کنیم؟

اول از همه، شما باید ربات‌های گوگل را به عنوان یک کاربر در نظر بگیرید و از مخفی‌کاری و فریب دادن آن‌ها با ریدایرکت‌های غیرمجاز پرهیز کنید. تلاش کنید همواره روی پاسخ‌دهی به سوالات کاربران و ایجاد تجربه کاربری خوب تمرکز کنید. محتوای باکیفیت تولید کنید از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بپرهزید. از کپی محتوا دیگران با جابه‌جا کردن کلمات دوری کنید. و سعی کنید تمامی موارد گفته شده در بخش قبل را به خاطر سپرده و به شدت از استفاده آن‌ها پرهیز کنید. در ضمن، به یاد داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل همواره در حال به‌روزرسانی هستند و برای دستیابی به موفقیت، باید همیشه دانش سئو خود را در بالاترین سطح نگه‌دارید.

جمع‌بندی

سئو کلاه سیاه در کوتاه مدت می‌تواند شما را به موفقیت برساند و سایت شما را جز رتبه‌های اول قرار دهد؛ اما در طولانی مدت، این دست‌آوردها چندان ماندگار نیستند و کم‌کم شانس حضور در نتایج اول جستجو را از بین می‌برند. بنابراین تلاش کنید روی محتوای خوب و ارزشمند تمرکز کنید و از تکنیک‌های سئو کلاه سفید بهره بگیرید و اعتباری با ارزش برای خود به ارمغان آورید.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *