طراحی اپلیکیشن مذهبی

طراحی اپلیکیشن ادعیه و زیارت

این روزها به دلیل افزایش مشغله‌ها و شلوغی زندگی شهری، بسیاری از افرادی که شاغل هستند، زمان کافی برای انجام دعا و مناجات ندارند و طبق آمار، این مسئله اوقات بسیاری از مردم را تلخ می‌کند. همچنین حمل کتاب‌های دعا و قرآن نیز این روزها تنها موجب سنگین شدن کیف و وسایل می‌شود. در نتیجه این‌که بتوان تمامی محتواهای مذهبی را در تلفن همراه خود داشت، امری بسیار مهم و ضروری است. از این رو طراحی اپلیکیشن مذهبی مسئله‌ای بسیار حائذ اهمیت است که این روزها بیش از پیش ایده آن در ذهن صاحبان کسب و کار جاری است.

طراحی اپ مذهبی

اپلیکیشن خود را سفارش دهید

برای دریافت مشاوره و ثبت درخواست طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود، با کارشناسان شرکت وب نگاه تماس بگیرید.

 اهمیت طراحی اپلیکیشن مذهبی

طراحی اپلیکیشن مذهبی کمک بسیار زیادی به افرادی می‌کند که اوقات شرعی را فراموش می‌کنند و یا فرصت دعا و مناجات را ندارند.

۱ . یادآوری اوقات شرعی ؛ اپلیکیشن مذهبی برای پخش اذان ضروری است.

۲ . دسترسی آسان و راحت به قرآن و دعا ؛ در هر جا و هر موقعیت، افراد باید بتوانند به دعاها و آیات قرآنی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

۳ . حل مشکل سنگین شدن کیف ؛ دیگر کیف و وسایل افراد با حمل کتابچه دعا و قرآن سنگین نمی‌شود.

۴ . پیوند دوباره زندگی افراد با معنویات ؛ پیوند از دست رفته بسیاری از مردم با معنویات، با استفاده از اپلیکیشن مذهبی دوباره برقرار می‌شود.

۵ . حفظ محیط زیست ؛ برای حفظ محیط زیست بهتر است تا حد امکان تمامی امور روزمره را الکترونیکی کنیم و اپلیکیشن مذهبی نیز قدمی در این راستا برمی‌دارد.

طراحی اپ قران

مزایای اپلیکیشن دعا و مناجات و قرآن 

استفاده از اپلیکیشن مذهبی مزایای زیادی را برای زندگی روزمره افراد به ارمغان می‌آورد و کار آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

۱ . دسترسی آسان ؛ کاربران اپلیکیشن مذهبی می‌توانند به آسانی به انواع دعاها و آیات، روایات و احادیث دسترسی پیدا کنند.

۲ . صرفه جویی در مصرف کاغذ ؛ با جا افتادن اپلیکیشن مذهبی میان مردم، دیگر نیازی به تولید انبوه کتابچه‌های دعا و قرآن در تعداد بالا نیست و این امر موجب صرفه جویی در مصرف کاغذ می‌شود.

۳ . صرفه جویی در هزینه‌ها ؛ با بالا رفتن قیمت کتاب‌ها، دیگر خرید هر گونه کتاب برای مردم سخت است. با استفاده از اپلیکیشن دعا و مناجات و قرآن دیگر نیازی به خرید کتاب نیست.

۴ . کمک به خواندن نماز اول وقت ؛ اپلیکیشن مذهبی با یادآوری اوقات شرعی می‌تواند به افراد در خواندن نماز اول وقت یاری برساند.

۵ . راحتی استفاده ؛ استفاده از اپلیکیشن مذهبی بسیار راحت‌تر از کتابچه‌های دعا است.

طراحی اپلیکیشن دینی

اپلیکیشن دینی امکانات بسیار زیادی دارد که بتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای معنوی مردم باشد.

۱ . آرشیو کامل ؛ اپلیکیشن مذهبی دارای آرشیوی کامل از قرآن، دعاهای معروف، احادیث پیامبر و امامان و … می‌باشد.

۲ . پخش اذان ؛ اپلیکیشن مذهبی روی لوکیشن تلفن همراه کاربر تنظیم شده و در ساعات درست، اوقات شرعی را با پخش اذان اعلام می‌کند.

۳ . امکان سرچ ؛ با امکان سرچ نام سوره، دعا و … استفاده از اپلیکیشن مذهبی برای خواندن قرآن و دعا بسیار ساده و راحت می‌شود.

۴ . امکان تنظیم نوع و اندازه فونت ؛ کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و راحتی خود نوع و اندازه فونت و نوشته‌ها را تنظیم کنند.

۵ . پخش صوت ؛ امکان پخش نسخه صوتی قرآن و دعاها نیز در اپلیکیشن مذهبی وجود دارد و این مسئله به کاربران نابینا و یا کم‌سواد هم اجازه استفاده از این اپلیکیشن را می‌دهد.

۶ . آرشیو نوحه و موسیقی مذهبی ؛ در اپلیکیشن مذهبی آرشیوی کامل از انواع نوحه‌ها و موسیقی مذهبی بر حسب موضوع جمع آوری شده است.

۷ . بخش پرسش‌های شرعی ؛ امکان پرسیدن سوالات شرعی کاربران برای آن‌ها فراهم است و اپراتورها بر اساس رسالان و روایات پاسخ آن‌ها را می‌دهند.

۸ . بخش اعلام مراسمات ؛ با توجه به لوکیشن تلفن همراه کاربر، مراسمات مذهبی مانند مولودی، سفره ابوالفضل و … که در نزدیکی محل زندگی او به صورت عمومی در حال برگزاری است، به او اطلاع رسانی خواهد شد.

۹ . ارتباط با مداحان و سخنرانان ؛ کاربران می‌توانند برای اجرای مراسمات مذهبی خود، با مداحان و سخنرانان ارتباط بگیرند و از آن‌ها برای شرکت در مراسم خود دعوت کنند.

۱۰ . بخش نذر صلوات و ختم قرآن ؛ کاربران می‌توانند به صورت آنلاین، نذرهای خود را در اپلیکیشن مذهبی اعلام کرده و در نذرهای یکدیگر شرکت کنند.

۱۱ . بخش خیریه ؛ افراد می‌توانند درخواست جمع آوری کمک را پس از تاییدیه مسئولان اپلیکیشن، در برنامه به اشتراک بگذارند تا مردم در امور خیر جمع آوری هزینه‌های کمک به بیماران، تازه عروسان و … شرکت نمایند.

۱۲ . بخش فروش آنلاین محصولات معنوی ؛ بخشی در اپلیکیشن به فروش محصولاتی مثل جانماز، تسبیح، انگشترهای متبرک و … اختصاص داده می‌شود.

۱۳ . بخش زندگی نامه ؛ بخشی نیز به گردآوری زندگی نامه پیامبران و بزرگان دین اختصاص یافته است.

 

 

ویژگی‌های اپلیکیشن مذهبی

طراحی گرافیک اپلیکیشن مذهبی باید به گونه‌ای باشد که کاربران حین استفاده از آن احساس راحتی و آرامش کنند.

۱ . استفاده از رنگ‌های تناژ سبز ؛ رنگ سبز رنگی آرام، نماد امید و طراوت طبیعت است و در دین اسلام، به معنای تقدس می‌باشد. در اپلیکیشن مذهبی باید از این رنگ برای طراحی دکور برنامه استفاده کرد تا حس و حال معنوی منعکس شود.

۲ . نمایش احادیث در صفحه اول ؛ به طور روزانه، یک حدیث روی صفحه اول اپلیکیشن مذهبی نمایش داده می‌شود که خواندن آن می‌تواند در زندگی روزمره به کاربران امید و نشاط ببخشد.

۳ . دعاهای آفلاین ؛ قرآن و دعاها به صورت آفلاین روی اپلیکیشن قرار گرفته اند و در صورت عدم اتصال به اینترنت هم می‌شود از آن‌ها استفاده کرد.

۴ . پرداخت درون برنامه ؛ با پرداخت درون برنامه و ذخیره اطلاعات خرید، امنیت مالی کاربران تامین می‌شود.

۵ . پوش نوتیفیکیشن ؛ یادآوری زمان نماز و … از طریق نوتیفیکشن برای کاربر انجام می‌شود.

 

طراحی اپلیکیشن مذهبی وب نگاه

برای طراحی اپلیکیشن دعا و مناجات و قرآن، نیاز به اعتماد به شرکت برنامه نویسی کاربلد و حرفه‌ای است. تیم طراحی اپلیکیشن وب نگاه مفتخر است که همواره در حال خدمت رسانی با بهترین کیفیت می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع از قیمت‌ها و دیدن نمونه کارها می‌توانید به وب سایت وب نگاه مراجعه فرمایید.

 

طراحی اپ مذهبی