نحوه تبدیل اپلیکیشن iOS به اپلیکیشن اندروید (هزینه + چالش ها)

طراحی اپلیکیشن موبایل

اگر به دنبال یک راهنمای جامع برای تبدیل یک برنامه iOS به یک برنامه اندرویدی هستید، در مکان مناسبی هستید. از طریق این پست، اپلیکیشن iOS را به اپلیکیشن اندروید تبدیل کنید. ما به شما کمک می کنیم دقیقاً این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید و به نظر هیجان‌انگیز می‌رسد، بیایید عمیق‌تر شیرجه بزنیم.

مقدمه

طراحی اپلیکیشن iOS برای کسب و کار یا برند شما برای تبلیغ آن در بین مشتریان ایده بسیار خوبی است زیرا ثابت شده است که این پلتفرم انتخاب مناسبی برای شروع است. این به شما امکان می دهد از اپ استور درآمد بیشتری کسب کنید.

اما این نیز درست است که نمی‌توانید سهم اندروید را از دست بدهید زیرا این پلتفرم در حال حاضر تقریباً 80 درصد از بازار سیستم‌عامل دستگاه‌های تلفن همراه را تضمین می‌کند. می توانید با برنامه iOS شروع کنید، اما پس از آن باید برنامه iOS را به توسعه اندروید تبدیل کنید تا از مزایای مختلف دیگری بهره مند شوید.

یکی از دلایل اصلی پورت کردن برنامه‌های iOS به برنامه‌های اندروید این است که می‌توانید در اپ استور درآمد بیشتری کسب کنید. هنگامی که نسخه iOS برنامه شما در بازار عملکرد خوبی داشت، همچنین ایده خوبی است که یک نسخه اندرویدی از برنامه خود را در کنار خود داشته باشید تا استفاده از برنامه شما بتواند تجربه کاربری غنی داشته باشد.

تیم وب نگاه سالهاست در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

 

طراحی اپلیکیشن

چرا اپلیکیشن iOS را به اپلیکیشن اندروید تبدیل کنیم؟

فرصتی بهتر برای اشغال بازارهای مصرف کننده:

همانطور که می دانید سیستم عامل اندروید 80 درصد بازار نسخه های سیستم عامل موبایل را ایمن می کند و در این صورت، اگر فقط یک برنامه iOS داشته باشید، درصد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.
دسترسی خود را گسترش دهید

تلفن‌های اندرویدی به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند، و کاربران زیادی وجود دارند که از دست داده‌اید و احتمال زیادی وجود دارد که بتوانند مشتریان بالقوه شما شوند.
گزینه های کسب درآمد برای برنامه اندرویدی خود: اگر فکر می کنید نمی توانید از یک برنامه تلفن همراه کسب درآمد کنید، باید نظر خود را تغییر دهید زیرا می توانید به راحتی از برنامه خود با گزینه های مختلف کسب درآمد کنید. بر اساس گزارش آماری اخیر، حتی درآمد جهانی اپلیکیشن ها معادل 52 میلیارد دلار است. پیش بینی می شود که این رقم تا سال 2020 به 100 میلیارد دلار افزایش یابد.

تعداد بیشتر ویژگی ها

زمانی که تصمیم می گیرید برنامه iOS خود را به اندروید تبدیل کنید، می توانید به امکانات مختلفی که توسط گوگل اضافه شده است نیز توجه کنید.

  • دکمه برگشت فیزیکی
  • اهداف اندروید
  • ابزارک ها و اعلان های فشاری
  • حال، اگر به این فکر می کنید که چرا باید اپلیکیشن iOS را به اندروید تبدیل کنید، در اینجا دلایل مهمی وجود دارد که شما را متقاعد می کند و یک تیم توسعه را برای همین کار استخدام می کند.

این که آیا تصمیم خود را گرفته اید یا می خواهید بدانید که چگونه iOS را به اندروید تبدیل کنید یا برنامه اندروید را به iOS یا برنامه آیفون را به اندروید تبدیل کنید، نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که فرآیند تبدیل به اندروید به نظر می رسد؟

آیا مبدل یا ابزار آماده ای برای برنامه اندروید وجود دارد که بتوان از آن استفاده کرد؟

خیر، چنین ابزار یا مبدل های آماده ای وجود ندارد که بتوانید از آنها برای پورت برنامه های iOS خود به اندروید استفاده کنید. به جای جستجوی چنین ابزارها و مبدل‌های آماده، باید یک شرکت توسعه‌دهنده برنامه اندروید قابل اعتماد را انتخاب کنید. در اینجا 3 مرحله وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی

وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل و ایجاد یک برنامه می شود، به برنامه فعلی iOS شما، ویژگی ها، طراحی، گردش کار و ویژگی های آن اشاره دارد. شما همچنین می توانید در مورد خطاها و مشکلات احتمالی که ممکن است ایجاد شود و نیاز به تعیین در مورد آن مسائل فکر کنید.

می توانید به راه حل فکر کنید یا نسخه برنامه اندروید را بهینه کنید. ویژگی‌های Back-end، فرآیند انتقال برنامه، ابزارها و چارچوب‌ها باید عمیقاً برای سازگاری بررسی شوند.

ارزیابی و اجرای طرح

شما باید تمام مشکلات فنی کد، کتابخانه ها و خدمات شخص ثالث را ارزیابی کنید. اکنون، پشته فناوری مناسب را انتخاب کنید تا انتقال برنامه دقیق و زمان کمتری مصرف شود و در نهایت توسعه را شروع کنید.

توسعه برنامه یا مراحل ایجاد یک برنامه بستگی به نوع برنامه ای دارد که می خواهید تبدیل کنید، و در بسیاری از موارد، تبدیل برنامه iOS به اندروید یا می توان گفت یک پلت فرم به پلتفرم دیگر کاملاً شبیه به توسعه یک برنامه اندرویدی واحد است. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در یک هفته کامل شود.

این شامل ویژگی‌ها و تغییر طراحی متریال با توسعه UX و عملکرد خاص اندروید، راه‌اندازی بک‌اند و ابزارهای کسب درآمد است.

تست برنامه و انتشار

مانند هر فرآیند توسعه برنامه، تضمین کیفیت برای تبدیل iOS به اندروید یا اندروید و iOS بسیار مهم است. بسته به شیوه های شرکت توسعه برنامه ای که برای تبدیل مورد نیاز خود استخدام کرده اید، می توانید از دستگاه های واقعی اندروید یا ابزارهای شبیه سازی برای آزمایش استفاده کنید.

جدای از این، می‌توانید انواع مختلف تست اپلیکیشن موبایل از جمله تست بارگذاری، اعتبارسنجی، تست پذیرش کاربر و تست بتا را نیز انجام دهید. هنگامی که به نظر شما خوب می رسد، می توانید برنامه را به Play Store ارسال کنید و بازاریابی برنامه خود را شروع کنید.

بنابراین، این مراحل سفارشی‌سازی شده‌ای است که هر شرکت توسعه‌دهنده برنامه اندروید حرفه‌ای برای تبدیل برنامه آیفون به اندروید دنبال می‌کند. به جای انتخاب هر ابزار آماده یا ابزار تبدیل برنامه iOS به اندروید، می‌توانید الزامات معماری برنامه خود را با تیم توسعه‌دهندگان کهنه کار اندروید در میان بگذارید و راه‌حل مناسب را دریافت کنید.

تبدیل اپلیکیشن iOS به اپلیکیشن اندروید چقدر زمان می برد؟

به طور کلی، تقریباً 1 تا 6 ماه طول می کشد تا هر برنامه ساده iOS به اندروید تبدیل شود، اما به پیچیدگی برنامه، ویژگی ها، چارچوب ها و طراحی نیز بستگی دارد.

هزینه انتقال iOS به اپلیکیشن اندروید چقدر است؟

هزینه تقریبی تبدیل iOS به اپلیکیشن اندروید برای یک اپلیکیشن ویژگی متوسط ​​6000 تا 20000 دلار است. همچنین به عوامل مختلفی مانند ویژگی ها، نوع برنامه و غیره بستگی دارد.

چالش ها هنگام انتقال برنامه iOS به برنامه اندروید

انتقال برنامه های iOS به اندروید ساده ترین کار نیست. در طول این فرآیند، ممکن است با صدها چالش مختلف روبرو شوید. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است.

ایجاد یک برنامه اندروید بر اساس رابط کاربری iOS برای اندازه های مختلف صفحه، مطمئنا یکی از بزرگترین و رایج ترین چالش هایی است که توسعه دهندگان هنگام پورت کردن یک برنامه با آن مواجه می شوند. این به این دلیل است که وقتی صحبت از iOS می شود، دستگاه ها اندازه صفحه نمایش خاصی دارند و از این رو توسعه دهندگان اندازه های مختلف بیت مپ را بر اساس دستگاه انتخاب می کنند. برعکس، برنامه‌های اندرویدی می‌توانند در بسیاری از دستگاه‌ها کار کنند – یعنی چندین صفحه نمایش مختلف.

علاوه بر این، دستگاه های اپل در مقایسه با اندروید، تفاوت های کمتری در اندازه صفحه نمایش دارند. این به این دلیل است که همه دستگاه ها توسط یک شرکت توسعه یافته اند. از سوی دیگر، تلفن‌های اندرویدی توسط صدها شرکت تولید می‌شوند – هر کدام با مشخصات و اندازه صفحه نمایش منحصر به فرد عرضه می‌شوند.

بنابراین، بسته بندی تمام عملکردهای مورد نیاز می تواند واقعاً ترسناک باشد. همه اینها انتقال برنامه ها از iOS به اندروید را بسیار چالش برانگیز می کند. اما این چالش ها نباید شما را از انتقال برنامه خود به اندروید منصرف کند – زیرا در مجموع دارای چندین مزیت است. بیایید به چند مورد از آنها نگاه کنیم.

مزایای تبدیل اپلیکیشن iOS به اپلیکیشن اندروید چیست؟

تعداد زیادی مشتری/کاربر جدید برای شرکت شما

آیا می دانید که سهم بزرگی از مخاطبان هدف شما دستگاهی دارند که بر روی پلتفرم اندروید اجرا می شود؟ افراد مختلفی منتظر هستند تا برنامه شما در فروشگاه Google Play در دسترس قرار گیرد و می توانند مشتریان بالقوه شما شوند. بنابراین، یک دلیل قانع کننده برای تبدیل برنامه iOS به اندروید است.

در مورد سال گذشته، اندروید 84.1 سهم بازار موبایل و iOS 14.8 درصد سهم بازار را به دست آورد. بنابراین، سهم بازار iOS نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و تقاضا برای پلتفرم اندروید به طور مداوم در حال افزایش است. بنابراین، پورت کردن iOS به برنامه اندروید سودمند خواهد بود.

توسعه برای Android Fragmentation آنطور که فکر می کنید وحشتناک نیست

اکثر مردم (که توسعه دهندگان اندروید نیستند) فکر می کنند که توسعه برنامه ها برای پلتفرم اندروید دردناک است، اما اینطور نیست. حتی، بازار اندروید بزرگ و متنوع است و گوگل با ارائه بسیاری از ابزارهای نوآورانه برای توسعه دهندگان اندروید، مشکل پراکندگی را حل کرده است.
با استفاده از ابزارها، آنها می‌توانند طرح‌بندی‌های UI مختلف را برای اندازه‌های مختلف صفحه نمایش مشخص کنند و می‌توانند تراکم پیکسل را هوشمندانه مدیریت کنند. از همان روز اول، گوگل از طرح‌بندی‌های مختلف اندروید پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید با نگه‌داشتن پایگاه کد یکسان، طرح‌بندی‌های مختلفی را دریافت کنید. نسخه فعلی Android SDK تقریباً 20 وضوح را پشتیبانی می کند.

به طور کلی، اندازه های مختلف صفحه نمایش برای در نظر گرفتن وجود ندارد – تنها حدود ده رزولوشن در حال استفاده فعال هستند. هنگام تبدیل یک برنامه iOS به اندروید، نادیده گرفتن برخی از نسخه های قدیمی سیستم اندروید بد نیست.

فقط باید اطمینان حاصل کنید که برنامه شما از کیت کت (نسخه 4.4) که توسط تقریباً 36 درصد از کاربران اندروید استفاده می شود، Marshmallow و Lollipop (نسخه 5.0، 5.1) که توسط 33 درصد از کاربران استفاده می شود، پشتیبانی می کند.

در حال حاضر، نسخه Marshmallow از Nexus 5X و Nexus 6P پشتیبانی می کند که 0.7٪ از بازار را تشکیل می دهد، اما این افراد می توانند برای برنامه شما پول خرج کنند.

سوالات متداول

چرا یک اپلیکیشن iOS را به اپلیکیشن اندروید تبدیل کنیم؟

ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که بخواهید برنامه iOS خود را به اندروید پورت کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشید یا دسترسی خود را افزایش دهید. اگرچه فرآیند تبدیل ممکن است مشکل باشد، اما کاملاً ارزش آن را دارد زیرا اندروید دارای مزایای قابل توجهی است.
آیا اپلیکیشن های اندرویدی بیشتر از iOS درآمد دارند؟

لازم نیست. گزارش اخیر SensorTower نشان می دهد که ناشران برتر App Store اپل در سه ماهه اول سال 2019 به طور متوسط ​​64 درصد بیشتر از برنامه های Google Play Store درآمد داشته اند.

چرا باید از مبدل های آنلاین iOS به اندروید اجتناب کنید؟

در حالی که استفاده از مبدل های آنلاین iOS به اندروید وسوسه انگیز است، اما مطمئناً بهترین روش برای انتقال برنامه iOS به اندروید نیست. به این دلیل که چنین مبدل‌هایی فاقد قابلیت پورت کردن اجزای اصلی هر سیستم‌عامل هستند. و بنابراین، اگر می‌خواهید برنامه‌های آیفون را به اندروید تبدیل کنید، بهتر است از یک رویکرد جامع استفاده کنید.

تبدیل اپلیکیشن iOS به اپلیکیشن اندروید چقدر زمان می برد؟

در حالی که واقعاً به اندازه و پیچیدگی یک برنامه بستگی دارد، اما به طور کلی فرآیند انتقال یک برنامه iOS به اندروید ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد.

آیا ابزاری وجود دارد که برنامه های اندروید را به iOS تبدیل کند؟

در حالی که ابزارهای زیادی برای تبدیل برنامه های اندروید به iOS وجود دارد. با این حال، ما توصیه می‌کنیم که رویکردی کل‌نگر نسبت به این فرآیند داشته باشید، زیرا شما را ملزم می‌کند که تمام عناصر بومی را از هر دو سیستم منتقل کنید.

نتیجه

اگر می‌خواهید برنامه iOS خود را به اندروید و iOS منتقل کنید، اکنون زمان مناسبی است که با بهترین شرکت توسعه برنامه شروع کنید. امیدواریم این راهنما به تعداد زیادی از سوالات شما در مورد فرآیند پاسخ دهد.

در صورتی که در حین انتقال اپلیکیشن iOS خود به اندروید یا بالعکس، با چالشی مواجه شدید یا می خواهید درباره ایده اپلیکیشن خود صحبت کنید، از طریق صفحه تماس وب نگاه  با ما در تماس باشید. سوالات خود را با ما در میان بگذارید و تیم توسعه ما با پاسخ به شما پاسخ خواهد داد.

 

 

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!