چگونه بفهمم واتساپم هک شده

طراحی اپلیکیشن موبایل

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان است. چیزی که آن را بسیار مشهور کرد این بود که اولین اپلیکیشن موبایلی بود که پیام‌رسانی رایگان را ارائه کرد. حتی پیامک‌ها را تحت الشعاع قرار داده است، زیرا کاربر دیگر نگران تعداد کاراکترها نیست.

یکی دیگر از مواردی که کاربران نگران آن نیستند نام کاربری است. واتس اپ به آن نیاز ندارد. به شماره تلفن همراه شما متصل می‌شود، بنابراین برای سایر کاربران با همان نامی که در لیست مخاطبین خود به شما اختصاص داده اند ظاهر می‌شوید.

متأسفانه هکرها می‌توانند به حساب واتس اپ شما نفوذ کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است تعجب کنید که برای بازگرداندن حساب خود و ایمن‌سازی آن برای جلوگیری از مشکلات بعدی چه کاری می‌توانید انجام دهید. این مقاله به شما می‌آموزد که اگر حساب شما در معرض خطر قرار گرفت چه کاری انجام دهید و به شما کمک می‌کند در آینده از آن محافظت کنید.

چگونه بفهمیم حساب شما به خطر افتاده است؟

یکی از شاخص‌های کلیدی که نشان می‌دهد حساب واتس اپ شما به خطر افتاده است، دیدن مخاطبینی است که مال شما نیستند. واتس اپ آنقدر شهودی است که با ورود به دستگاه جدید، مخاطبین شما را اضافه می‌کند. نشانه دیگر، البته، پیام‌هایی است که شما نفرستاده‌اید. اگر واتس اپ را باز کنید و پیام‌های مشکوکی ببینید، احتمالاً شخصی از حساب شما استفاده می‌کند.

یکی دیگر از نشانه‌های گویای به خطر افتادن حساب WhatsApp، ارتباطات عجیب و غریب از سوی این شرکت است. به عنوان مثال، ممکن است ایمیلی در مورد تغییر در حساب خود دریافت کرده باشید. اگر چنین چیزی دریافت کرده‌اید، ایده خوبی است که همین الان اقدام کنید.

در نهایت، ممکن است خود شرکت هک شده باشد. این وضعیت معمولاً یک حمله در مقیاس وسیع است که داده های کاربران را به خطر می اندازد. متأسفانه، راه خوبی برای تشخیص این نوع فعالیت وجود ندارد. اما، واتس‌اپ اعلان‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است حساب شما در معرض خطر قرار گرفته باشد برای شما ارسال می‌کند.

اگر اکانت واتس اپ شما هک شد چه باید کرد؟

اکنون که راه‌هایی برای تشخیص هک شدن حساب خود کشف کرده‌اید، زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه اقدام کنید. به یاد داشته باشید، باید سریعاً برای محافظت از اطلاعات خصوصی خود و بازگرداندن کنترل حساب خود اقدام کنید.

1. به مخاطبین خود اطلاع دهید

یکی از جدیدترین کلاهبرداری‌هایی که در سال 2021 دیدیم این است که هکرها در حالی که وانمود می‌کنند مخاطب شما هستند، درخواست کد تأیید می‌کنند. با توجه به ماهیت ویژگی های امنیتی واتس اپ، تنها چیزی که نیاز دارید یک شماره تلفن و کد تایید برای ورود به سیستم است.

2. اگر کدهای تأیید را دریافت می کنید، از سیستم خارج نشوید و دوباره وارد سیستم شوید

اگرچه این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، یکی از روش‌هایی که هکرها از آن استفاده می‌کنند، کدهای تأییدیه برای قفل کردن شماست تا بتوانند دسترسی داشته باشند. این اقدام به این دلیل کار می‌کند که واتس‌اپ تنها به ارسال کدهای تأیید تعداد زیادی در یک زمان اجازه می‌دهد. هنگامی که هکر از تمام تلاش های شما استفاده می کند، باید 12 ساعت صبر کنید تا یک مورد دیگر را دریافت کنید. اما، هکر بیشتر از شما آماده است، بنابراین آنها کدها را دریافت کرده و وارد حساب کاربری شما می شوند. آنها عملاً شما را قفل می کنند.

اگر چندین پیامک واتساپ با کدهای تأیید دریافت می کنید، بهتر است آنها را نادیده بگیرید. همانطور که معمولاً از حساب WhatsApp خود استفاده می کنید ادامه دهید.

آیا هکر می تواند پیام های من را ببیند؟

خیر. طبق واتس اپ، همه پیام ها در دستگاه شما ذخیره می شوند و نه در سرویس ابری. اگر شخصی به طور غیرقانونی به حساب شما دسترسی پیدا کند، هیچ یک از مکالمات قبلی شما را نخواهد دید.

چگونه بفهمم اکانت واتس اپ من هک شده است؟

ابتدا بررسی کنید که آیا عمر باتری شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اگر چنین است، این ممکن است یک نشانه باشد.

ببینید آیا حجم داده اینترنت مصرف شده توسط تلفن شما بدون دلیل به ظاهر افزایش یافته است یا خیر. اگر چنین است، احتمال هک شدن شما وجود دارد.

همانطور که احتمالا قبلاً می دانید، دمای تلفن شما در صورت افزایش فشار افزایش می یابد. با این حال، اگر حداقل در حال حاضر از برنامه‌های بزرگ و پرمنابع استفاده نمی‌کنید و گوشی شما بدون توجه به آن داغ می‌شود، باید نرم‌افزار جاسوسی را مظنون احتمالی در نظر بگیرید.

اگر اکانت واتس اپ من هک شود چه کاری می توانم انجام دهم؟

علاوه بر اطلاع دوستان و خانواده از هک شدن و لاگین ماندن در واتس اپ هنگام دریافت کدهای فعال سازی، ایده خوبی است که واتس اپ وب را غیرفعال کنید.

گزینه ای با عنوان “Log out of all computers” وجود دارد که باید از آن استفاده کنید. این ویژگی همچنین دارای لیستی از دستگاه هایی است که آخرین بار از آنها استفاده کرده اید تا بتوانید ببینید آیا هیچ کدام را نمی شناسید. تنها مشکل این روش این است که بر اساس سروری که به آن متصل هستید دریافت می شود و VPN ها نیز اطلاعات مکان اشتباهی را ارسال می کنند. صرف نظر از این، جزئیات موقعیت مکانی می تواند نشانه مطمئنی از وجود یک کاربر غیرمجاز در حساب شما باشد، عمدتاً زمانی که بر اساس آنچه دستگاه شما از طریق اطلاعات ارسال می کند، تأیید می کنید که کجا وارد شده اید.

قفل های برنامه یک نکته دیگر هستند که به شما کمک می کنند هر برنامه ای را در تلفن هوشمند خود قفل کنید. به این ترتیب، هکرها باید قبل از حمله بیشتر به گوشی شما، قفل آن را باز کنند. همچنین قفسه هایی به طور خاص برای واتس اپ در نظر گرفته شده است.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای در تنظیمات حساب برای یک لایه حفاظتی اضافی را امتحان کنید.

من به کمک بیشتری نیاز دارم. آیا شماره تلفنی هست که بتوانم با واتس اپ تماس بگیرم؟

شاید شما اهل فن آوری نیستید یا هکر ضربه بزرگی به حساب شما وارد کرده است. متأسفانه، WhatsApp شماره تلفنی ندارد که بتوانید با آن تماس بگیرید (مشابه بسیاری از سیستم عامل های آنلاین امروزی). اما، اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، از صفحه تماس با ما واتس اپ برای گزارش هر گونه مشکلی که دارید استفاده کنید و از تیم پشتیبانی کمک دریافت کنید.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

چیزهایی که برای آینده باید بدانید

صرف نظر از داستان های ترسناک در مورد هک، می توانید از بسیاری از حملات هکرها جلوگیری کنید. در بیشتر موارد، وقتی پیام آلوده یا محتوای دیگری را که از منبع مشکوکی ارسال شده است، باز می‌کنیم، ناآگاهانه به هکرها اجازه دسترسی به دستگاه‌های خود را می‌دهیم.

اگر زمانی پیامی از شماره ناشناس یا لینک مشکوکی دریافت کردید، حتما از باز کردن آن خودداری کنید. همین امر در مورد نصب برنامه نیز صدق می‌کند. شما باید تمام نصب ها را از منابع ناشناس مسدود کنید. Play Store گزینه‌ای دارد که به شما این امکان را می‌دهد.

شبکه‌های عمومی و ناامن یکی دیگر از مواردی است که باید با احتیاط از آن استفاده کنید. کاربران باید از شبکه‌های عمومی اجتناب کنند زیرا اغلب ناامن هستند.

اگر همه چیز شکست خورد، بهتر است واتس اپ را روی گوشی خود با قفل برنامه قفل کنید یا فقط حساب واتس اپ خود را غیرفعال کنید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه ارسال پیام به شخصی که شما را در واتس اپ بلاک کرده است

 

به دیگران اطلاع دهید

اگر قبل از اینکه کسی از شما در مورد فعالیت‌های عجیب حسابتان بپرسد متوجه شدید که هک شده‌اید، حتما به او بگویید و تا جایی که می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. همچنین فراموش نکنید که مشکل را به واتس اپ گزارش دهید، زیرا به احتمال زیاد به شما در انجام اقدامات بیشتر کمک خواهند کرد.

وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، احتمالاً نباید زیاد نگران باشید. به احتمال زیاد، شما هدف اصلی این حملات نیستید، حداقل اگر اطلاعات زیادی در رسانه‌های اجتماعی ارائه نمی‌کنید. سعی کنید کمتر به اشتراک بگذارید و فقط روی جنبه اجتماعی این برنامه‌ها تمرکز کنید. همچنین، فراموش نکنید که اقدامات پیشگیرانه مانند قفل کردن واتس اپ را فقط به خاطر امنیت انجام دهید.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!