راه‌های تامین امنیت سایت

امنیت سایت

گاهی بهترین روش‌ها برای مقابله با هر کاری ساده‌ترین روش‌ها هستند. شما می‌دانید که باید وب سایت خود را از هکرها حفظ کنید. بهترین شیوه‌های اولیه برای دنبال کردن تامین امنیت سایت و افزایش امنیت سایت شما وجود دارد. در ادامه وب نگاه 8 نکته مهم را ذکر خواهیم کرد که شما می‌توانید برای حفاظت از وب سایت خود در حال حاضر انجام دهید.

پیش از شروع بهتر است شما را کمی با مفهوم امنیت سایت و تامین امنیت سایت صحبت کنیم. به مجموعه اقداماتی که برای افزایش ضریب امنیت و کاهش احتمال نفوذ به سایت. البته تامین سایت به عوامل متعدد و مختلف زیادی بستگی از جمله: امنیت سیستم عامل و امنیت سرور و ….. یکی از پرکاربردترین مواردی که افراد برای امنیت وب سایت خود استفاده می‌کنند فایروال است. 

موارد مهم در تامین امنیت سایت

۱. به روز رسانی کردن برنامه ها

حفظ همه برنامه‌ها و scripts که شما تا به امروز نصب کرده‌اید بسیار مهم است. هکرها به شدت نواقص امنیتی را در نرم‌افزارهای وب محبوب مورد هدف قرار می‌دهند و این برنامه‌ها باید برای وصله کردن حفره‌های امنیتی به روز شوند. نگهداری و به روز رسانی هر محصولی که از آن استفاده می‌کنید بسیار مهم است. امنیت سایت از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و اگر سایت شما مورد حمله هکری قرار بگیرد تبعات بسیار ناگواری برای شما به دنبال خواهد داشت از جمله آسیب به روند سئو و بهینه سازی وب سایت. اخیرا بسیار گزارش شده است که سایت های مختلفی الوده شده اند به ویروسی به اصطلاح ویروس چینی و دچار مشکلاتی شده اند. اینکه تا به حال مشکلی بابت امنیت وب سایت خود نداشته اید دلیل بر امن بودن ان نیست ممکن است تا به حال هکری تلاش نکرده است به وب سایت شما نیست کند و از این رو ضروری است کارهای امنیتی را با دقت دنبال کنید. 

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

۲. سیاست و رمزگذاری قوی

استفاده از گذرواژه‌های قوی مهم است. هکر ها اغلب از نرم‌افزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند که  میتوانند به کلمه عبور دستیابی پیدا کنند. برای محافظت در برابر نیروی حیوانی، کلمه عبور باید پیچیده باشد، یعنی حاوی حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نویسه‌های خاص باشد. گذرواژه شما باید حداقل ۱۰ نویسه باشد. این سیاست رمز عبور باید در سراسر سازمان شما حفظ شود.

۳. تهیه SSL برای سایت

از رمزنگاری SSL در صفحات ورود به سیستم خود استفاده کنید. SSL اجازه می‌دهد اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری، شماره امنیت اجتماعی و اعتبار ورود به سیستم به طور ایمن منتقل شوند. اطلاعات داخل یک صفحه رمزنگاری شده‌است به طوری که برای هر شخص ثالث که ممکن است آن را رهگیری کند بی‌معنی است. این کار به جلوگیری هکرها از دسترسی به اعتبار ورود به سیستم و یا دیگر داده‌های خصوصی کمک می‌کند.

۴. از میزبان مطمئن استفاده کنید

انتخاب یک شرکت میزبانی وب امن و معتبر برای امنیت وب سایت تان بسیار مهم است. مطمئن شوید که میزبان شما از تهدیدها آگاه بوده و متعهد به حفظ وب سایت خود است. میزبان شما همچنین باید داده‌های خود را به یک کارگزار دوردست ارسال کند و در صورتی که سایت شما هک شود، بازیابی آن آسان شود. یک میزبان انتخاب کنید که در صورت نیاز حمایت فنی در حال پیشرفت را ارائه می‌دهد.

۵. پاک کردن پلاگین های غیر قابل استفاده

هر پایگاه‌داده، برنامه و یا پلاگین بر روی وب سایت شما می‌تواند نقطه دیگری از ورود هکرها باشد. شما باید هر فایل، پایگاه‌داده، یا برنامه‌های کاربردی را از وب سایت خود حذف کنید که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. همچنین مهم است که ساختار فایل خود را مرتب نگه دارید تا تغییرات را پی‌گیری کرده و فایل‌های قدیمی را حذف کنید.

۶. دانلود فایل پشتیبانی

به طور مرتب سایت را مورد بررسی قرار دهید.شما باید پشتیبان تمام فایل‌های سایت خود را در صورت دسترسی به سایت خود داشته باشید و یا زمانی که داده‌های شما از دست رفته باشد حتما به آن فایل ها نیاز خواهید داشت.

سرویس دهنده شما باید پشتیبان سرورهای خود باشد,اما ما باید همچنان به طور مرتب از فایل‌های خود پشتیبانی کنید.

برخی از برنامه‌های مدیریت محتوا متصل شونده‌ها یا extensions را دارا هستند که می‌توانند به طور خودکار در سایت لود شوند همچنین شما باید قادر به پشتیبانی از پایگاه‌های داده محتوا به صورت دستی باشید.

تامین امنیت سایت۷. اسکن کردن امنیت سایت

مهم است که به طور منظم اسکن امنیت وب را برای چک کردن وب سایت و آسیب‌پذیری‌های سرور اجرا کنید. اسکن امنیت وب باید بر روی یک برنامه زمان‌بندی و بعد از هر تغییر یا اضافه کردن مولفه‌های وب شما انجام شود.

تعدادی از ابزارهای رایگان در اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن برای اندازه‌گیری میزان امنیت وب سایت خود استفاده کنید.

 این ابزارها می‌توانند برای یک مرور کوتاه مفید باشند، اما تمام عیوب امنیتی احتمالی سایت شما را تشخیص نمی‌دهند. داشتن یک اسکنر حرفه‌ای که در وب سایت شما انجام می‌شود، بررسی عمیق و توضیحاتی در مورد آسیب‌پذیری در وب سایت شما ارائه می‌دهد.

۸. شرکت امنیت سایت

بهترین توصیه ما به شما این است که امنیت سایت را به شرکت های خصوصی تامین امنیت بسپارید

برای حفاظت از وب سایت شما مطرح می‌شود. در حالی که چیزهای کوچک را می توان به تنهایی به کار برد، اقدامات امنیتی زیادی وجود دارد که باید توسط یک متخصص کنترل شود.

شرکت‌هایی که سرویس‌های امنیتی ارائه می‌کنند می‌توانند به طور منظم وب سایت شما را برای نقاط آسیب‌پذیر اسکن کنند، حسابرسی‌های امنیت وب سایت کامل انجام دهند، بر فعالیت‌های مخرب نظارت داشته باشند و هر زمان که به تعمیر نیاز باشد در دست باشند.

عواقب عدم توجه به امنیت سایت

از جمله اتفاقاتی که احتمال رخ دادن آن بسیار بالا است و اخیرا به دفعات اتفاق افتاده است سرقت اطلاعات سایت و یا کاربران است. اتفاق دیگری که ممکن است برای شما رخ دهد ایجاد لینک های مخرب و ریدایرکت کردن صفحات مهم است و یا دی ایندکس کردن و حذف آن ها. این اتفاق تاثیر به شدت وحستناکی بر روی روند سئو و بهینه سازی وب سایت شما خواهد داشت. پاک کردن دیتا و یا حتی دیتابیس از دیگر عواقب شایع است که پس از از دست رفتن امنیت وب سایت گزارش شده است که اتفاص می افتد.

جهت سفارش و یا اطلاع از قیمت ساخت اپلیکیشن با ما تماس حاصل نمایید.

09339017809

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *