بهترین مرورگرها برای حفظ حریم خصوصی

طراحی اپلیکیشن

بهترین مرورگر برای حفظ حریم خصوصی چیست؟

انتخاب ما مرورگر Brave است. ما مشخصاتی مانند کوکی‌های ذخیره شده، تنظیمات حریم خصوصی و سرعت مرورگرهای برتر را در زیر تجزیه و تحلیل کردیم.

تغییرات بزرگی در وب تحت حمایت تبلیغات در حال رخ دادن است و مرورگر به یک میدان جنگ کلیدی برای حفظ حریم خصوصی کاربر نهایی تبدیل شده است. در حالی که کروم پرکاربردترین مرورگر در جهان است، مرورگرها و راه‌هایی جایگزین برای بهبود حریم خصوصی شما هنگام استفاده از کروم وجود دارد.

 

شرکت نرم افزاری وب نگاه در توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل iOS و اندروید تجربه درخشانی دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایل هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

۰۹۳۳۹۰۱۷۸۰۹

 

به گفته دکتر Lukasz Olejnik، محقق و مشاور مستقل حریم خصوصی، که در سال‌های ۲۰۰۹-۲۰۱۱ مطالعه‌ای در مقیاس بزرگ انجام داد که نشان می‌داد تاریخچه مرور وب می‌تواند توسط شرکت‌های تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار گیرد، متأسفانه، هنوز راه آسانی برای تضمین حفظ حریم خصوصی از طریق مرورگرها وجود ندارد. مرورگرهای فردی اثر انگشت در طول زمان.

محققان سازنده فایرفاکس، موزیلا، مطالعه او را در سال ۲۰۲۰ با ۵۲۰۰۰ کاربر فایرفاکس تقلید کردند که یافته های Olejnik را تایید کرد. آنها هشدار دادند که امروزه تسلط بیشتر گوگل و فیس بوک بر تبلیغات آنلاین باعث می‌شود که شناسایی مجدد از طریق تاریخچه‌های مرور به یک مشکل حریم خصوصی مهم‌تر امروز تبدیل شود.

جایگزین Google FLoC (Federated Learning of Cohorts) برای کوکی‌های شخص ثالث، که Google قصد دارد در سال ۲۰۲۲ آن را مسدود کند، اکنون با برخی از کاربران Chrome در ایالات متحده و سایر بازارها به جز اروپا، جایی که Google اخیراً اذعان کرده FLoC ممکن است با آن سازگار نباشد، آزمایش می‌شود. اما FLoC مشکل انگشت نگاری مرورگر را حل نمی‌کند. اولجنیک می‌گوید: «اثرانگشت ماندگار است و حذف کوکی‌های شخص ثالث در واقع تأثیری بر این تکنیک ندارد.

Brave

بهترین مرورگر برای حفظ حریم خصوصی یک رقیب کرومیوم متمرکز بر حریم خصوصی

Brave یک مرورگر مبتنی بر Chromium است که به طور پیش‌فرض تبلیغات، اثر انگشت و ردیاب‌های تبلیغات را مسدود می‌کند. Brave در ماه ژانویه اعلام کرد که از مرز ۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه گذشته است که هنوز کسری از ۳.۳ میلیارد کاربر کروم در سراسر دسکتاپ و موبایل است.

مدل کسب‌وکار Brave به تبلیغات محافظت از حریم خصوصی متکی است که می‌توانند هنگام توجه کاربران به تبلیغات، به ناشران و کاربران با نشانه‌های توجه اولیه (BAT) پرداخت کنند. همچنین اخیراً Tailcat را برای راه‌اندازی Brave Search خریداری کرده است، بنابراین می‌تواند جایگزینی با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی برای Google Chrome و Google Search ارائه کند.

این مرورگر مبتنی بر کرومیوم توسط برندن ایچ، طراح کلیدی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و یکی از بنیانگذاران موزیلا و فایرفاکس، مدیریت می شود.

سابقه حریم خصوصی Brave بی نقص نیست. Eich در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه گرفتار شد در حال اشتراک‌گذاری پاسخ‌های تکمیل خودکار پیش‌فرض با یک صرافی ارز دیجیتال وابسته، از مشتریان عذرخواهی کرد.

با این حال، یک مطالعه اخیر توسط پروفسور داگلاس جی لیث در کالج ترینیتی در دانشگاه دوبلین، Brave را به عنوان خصوصی‌ترین مرورگر بر روی گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپل سافاری و مایکروسافت اج مبتنی بر کروم رتبه‌بندی کرد.

لیث به بررسی میزان ارتباط مرورگرها با سرورهای پشتیبان هر سازنده مرورگر پرداخت. Brave از هیچ شناسه‌ای استفاده نمی‌کند که اجازه می‌دهد آدرس‌های IP در طول زمان ردیابی شوند و جزئیات صفحات وب بازدید شده را با سرورهای پشتیبان خود به اشتراک نمی‌گذارد. در مقابل کروم، فایرفاکس و سافاری داده‌های تله‌متری را با شناسه‌های مرتبط با هر نمونه مرورگر برچسب‌گذاری کردند.

Brave تعداد زیادی کد گوگل را از نسخه Chromium خود حذف کرده است تا حفظ حریم خصوصی کاربر را بهبود بخشد و همچنین با پیشنهاد Google FLoC ID مخالفت کرده است، که در حال انتشار برای کاربران Chrome است اما در Brave فعال نخواهد شد.

Brave دارای چندین تنظیمات افزایش حریم خصوصی با گزینه هایی برای مسدود کردن ردیاب های تبلیغاتی شخص ثالث، یک کلید برای ارتقاء اتصالات ناامن به HTTPS، مسدود کردن کوکی ها و مسدود کردن اثر انگشت است. کاربران می توانند این موارد را در تنظیمات با در بخش سپرها و حریم خصوصی و امنیت تنظیم کنند.

علی‌رغم هشدار درباره FLoC، اولجنیک می‌گوید که از نظر حفظ حریم خصوصی به کوکی‌های شخص ثالث ارجحیت دارد، اما او تا زمانی که طرح نهایی را ببیند، از قضاوت خودداری می‌کند.

FLoC

نوعی اثر انگشت است که برای جایگزینی کوکی‌های شخص ثالث طراحی شده است. در این طرح، Google یک شناسه FLoC را به دسته‌هایی از کاربران کروم با علایق مشابه اختصاص می‌دهد، و با اجازه دادن به افراد در “مخفی شدن در میان جمعیت”، همانطور که گوگل بیان می‌کند، در حالی که همچنان تبلیغات هدفمند را به تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌کند، امکان حفظ حریم خصوصی را فراهم می‌کند.

با این حال، اولجنیک دریافت که اجرای اولیه FLoC می‌تواند تاریخچه مرور وب کاربران را افشا کند، بنابراین پوشش در میان جمعیت ممکن است در واقع آنطور که در نظر گرفته شده است کارساز نباشد.

اولجنیک می‌گوید: “اگر مجبور بودم بین کوکی‌های شخص ثالث یا FLoC یکی را انتخاب کنم، FLoC را انتخاب می‌کردم. اما همه چیز به طراحی و پیکربندی نهایی بستگی دارد. باید در طراحی دقت کرد تا از خطر نشت اطلاعات جلوگیری شود.”

“در آزمایش‌های نسخه اولیه، تایید کردم که نشت تاریخچه‌های مرور وب واقعاً امکان‌پذیر است. اما مطمئن هستم که راه‌حل نهایی باید برخی تنظیمات حفظ حریم خصوصی طراحی و اجرا شود. در آزمایش فعلی FloC، اینطور نیست. “

طرفداران

به طور پیش فرض بر حریم خصوصی متمرکز شده است
نه در تجارت سنتی تبلیغات آنلاین
یک تجربه سریع

معایب:

هیچ نکته منفی آشکاری وجود ندارد، اما مشکلات گذشته نشان می دهد که کامل نیست

موزیلا فایرفاکس

ایمن ترین مرورگر

امنیت و وصله کروم آن را به امن ترین مرورگر موجود امروز تبدیل کرده است، اما وقتی صرفاً به حفظ حریم خصوصی نگاه می کنیم، Olejnik موزیلا فایرفاکس را به عنوان بهترین بسته رتبه بندی می کند. بنابراین، برای کسانی که از استراتژی چند مرورگر برای بهبود حریم خصوصی استفاده می‌کنند، فایرفاکس یک ابزار ضروری است.

یکی از مهم ترین ویژگی های حریم خصوصی فایرفاکس، حفاظت از ردیابی پیشرفته است. موزیلا همچنین تکنیک‌های Tor را برای جلوگیری از اثرانگشت مرورگر قرض گرفته است و علیرغم کاهش تعداد کاربران فعال ماهانه آن (امروزه ۲۲۰ میلیون نفر است که نسبت به ۲۵۰ میلیون سال قبل کاهش یافته است)، توسعه‌دهندگان فایرفاکس در تلاش دائمی برای بهبود ویژگی‌های ردیابی-پیشگیری هستند. به عنوان کار آن بر روی ذخیره سازی داده های مرورگر است که می تواند برای ردیابی کاربران در سراسر وب استفاده شود، که فراتر از کوکی های ذخیره شده است و چندین کش را هدف قرار می دهد.

فایرفاکس با تایپ کردن about:preferences#privacy در نوار آدرس، گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی مرورگر برای حفظ حریم خصوصی دارد. پیشگیری از ردیابی پیشرفته «استاندارد» ردیاب‌های رسانه‌های اجتماعی، کوکی‌های ردیابی بین سایت‌ها و ردیابی را در پنجره‌های خصوصی، رمزارزها و اسکریپت‌های اثرانگشت مسدود می‌کند. یک حالت “سخت” نیز وجود دارد که ممکن است برخی از سایت ها را خراب کند، اما راه هایی وجود دارد که محافظت از ردیابی پیشرفته را برای سایت‌های مورد اعتماد در لیست سفید قرار دهید. و برای کسانی که وقت دارند، موزیلا راهی برای سفارشی کردن ویژگی حریم خصوصی ارائه می دهد.

گزینه دیگر برای طرفداران فایرفاکس فایرفاکس فوکوس است، یک مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی برای iOS و اندروید که ردیاب های تبلیغات را مسدود می‌کند و دارای یک مسدود کننده تبلیغات داخلی است.

و اگر مخالف FLoC کروم هستید، موزیلا این هفته به Digiday گفت که با تکنیک انگشت نگاری مخالف است و آن را در فایرفاکس پیاده سازی نخواهد کرد.

یکی از سخنگویان موزیلا گفت: “ما در حال حاضر در حال ارزیابی بسیاری از پیشنهادات تبلیغاتی حفظ حریم خصوصی، از جمله موارد ارائه شده توسط گوگل هستیم، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اجرای هیچ یک از آنها نداریم.”

آنها افزودند: «ما این فرض را قبول نداریم که صنعت به میلیاردها نقطه داده درباره افراد نیاز دارد که بدون درک آن‌ها جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته می‌شوند تا تبلیغات مربوطه را ارائه کنند».

طرفداران

فایرفاکس سرمایه گذاری زیادی برای پیشگیری از ردیابی پیشرفته انجام داده است
علاقه ای به سود بردن از تبلیغات آنلاین ندارید
مورد اعتماد ۲۲۰ میلیون کاربر

معایب:

علیرغم تغییرات اساسی، فایرفاکس همچنان کاربران خود را از دست می‌دهد
موزیلا در حال ارائه سرویس Read-it-Ater Pocket خود از طریق فایرفاکس است

 

افزونه DuckDuckGo

آیا یک برنامه افزودنی از یک موتور جستجوی حریم خصوصی جواب می‌دهد؟

DuckDuckGo، یک موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی، حامی سرسخت حقوق حفظ حریم خصوصی مصرف کننده است و در ژانویه به نقطه عطفی رسید که به ۱۰۰ میلیون درخواست جستجوی کاربر در روز رسید.

DuckDuckGo و ظهور اپلیکیشن پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده سیگنال، نشان می‌دهد که اشتهای فزاینده‌ای برای جایگزین‌های متمرکز بر حریم خصوصی برای غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل وجود دارد. با این حال، اعداد جستجوی روزانه DuckDuckGo در مقایسه با پنج میلیارد جستجوی روزانه گوگل ناچیز است.

افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials

برای کروم، فایرفاکس و اج جدید مایکروسافت توسط چهار میلیون کاربر کروم نصب شده است. شهرت آن بر اساس این ایده است که داده‌های کاربر را جمع‌آوری نمی‌کند، اما می‌تواند نتایج جستجوی مشابهی را ارائه دهد که داده‌های کاربر را جمع‌آوری می‌کنند.

در واکنشی ظاهرا به تسلط بدون چالش گوگل در جستجو، برخی از سازندگان مرورگر مانند پروژه To web-anonymizing، DuckDuckGo را به موتور جستجوی پیش فرض برای عرضه با مرورگر مبتنی بر فایرفاکس تبدیل کردند.

DuckDuckGo توسط کارآفرین گابریل واینبرگ به عنوان یک پروژه خود سرمایه گذاری در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد.

افزونه DuckDuckGo همچنین به سرعت شناسه اثرانگشت FLoC گوگل را مسدود کرد.

و این شرکت یکی از اعضای مؤسس استاندارد کنترل حریم خصوصی جهانی (GPC) است (که هنوز در حال حذف شدن است) به عنوان پاسخی به حفاظت از حریم خصوصی مصرف کننده تحت قانون حمایت از مصرف کننده کالیفرنیا (CCPA) و مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا (GDPR).

اما این افزونه مرورگر است و مانند همه نرم افزارها، آسیب پذیری هایی وجود دارد که ظاهر می شوند. در ماه مارس، محققان یک نقص برنامه‌نویسی متقابل سایت را در DuckDuckGo Privacy Essentials کشف کردند که می‌تواند به مهاجم اجازه دهد تمام وب‌سایت‌هایی را که کاربر بازدید می‌کند مشاهده کند. خوشبختانه DuckDuckGo این نقص را نسبتاً سریع برای کروم و فایرفاکس برطرف کرد.

طرفداران

در Chrome، مرورگرهای مبتنی بر Chromium و فایرفاکس پشتیبانی می شود
به نظر می رسد DuckDuckGo تعهد محکمی به حفظ حریم خصوصی کاربر دارد
اگر FLoC را دوست ندارید، به طور خودکار آن را مسدود می کند

منفی

این یک برنامه افزودنی نرم افزاری است و راه دیگری برای ورود نقص های امنیتی ایجاد می کند

مایکروسافت اج

مایکروسافت اج که بر اساس پروژه کرومیوم گوگل است، اکنون برای ویندوز ۱۰، macOS و لینوکس در دسترس است.

مایکروسافت توسط پروفسور لیث بدترین مرورگر برای حفظ حریم خصوصی به دلیل تعداد دفعات ارسال شناسه‌ها، از جمله آدرس IP و داده‌های موقعیت مکانی به سرورهای مایکروسافت – حتی بدتر از Google Chrome، رتبه‌بندی شد.

مایکروسافت به ZDNet گفت که این فقط داده های تشخیصی است که می توان به راحتی از شناسه دستگاه جدا شد. مایکروسافت اعتراف کرد که مجموعه‌اش حاوی اطلاعاتی درباره وب‌سایت‌های بازدید شده است، اما گفت این اطلاعات برای ردیابی تاریخچه مرور کاربران یا URL‌هایی که به طور خاص به کاربر مرتبط هستند استفاده نمی‌شود. جمع‌آوری داده‌های تله‌متری ویندوز ۱۰ نشان می‌دهد که مایکروسافت می‌تواند با وجود اظهارات اصولی برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در مورد استفاده از تشخیص چهره در عرصه‌های عمومی، در حفظ حریم خصوصی دست و پا چلفتی باشد.

مایکروسافت همچنین برداشت جالبی از FLoC گوگل دارد. یکی از سخنگویان مایکروسافت به ZDNet گفت که از انگشت نگاری پشتیبانی نمی کند زیرا کاربران نمی توانند با آن موافقت کنند. اما در حال توسعه جایگزین خود برای FLoC به نام PARAKEET است که اهدافی مشابه با FLoC دارد، مانند هدف‌گیری مجدد مرورگرها در طول زمان.

“مانند Google، ما از راه‌حل‌هایی پشتیبانی می‌کنیم که رضایت واضح را به کاربران می‌دهند و از انتخاب مصرف‌کننده عبور نمی‌کنند. همچنین به همین دلیل است که از راه‌حل‌هایی که از سیگنال‌های هویت کاربر بدون رضایت استفاده می‌کنند، مانند انگشت نگاری، پشتیبانی نمی‌کنیم. صنعت در حال سفر است و وجود خواهد داشت. پیشنهادات مبتنی بر مرورگر باشد که نیازی به شناسه های کاربر فردی ندارند و پیشنهادات مبتنی بر شناسه مبتنی بر رضایت و روابط شخص اول است. ما به بررسی این رویکردها با جامعه ادامه خواهیم داد. به عنوان مثال، اخیراً خوشحال شدیم یکی از موارد ممکن را معرفی کنیم. مایکروسافت گفت: رویکرد، همانطور که در پیشنهاد PARAKEET ما توضیح داده شد. این پیشنهاد تکرار نهایی نیست، بلکه یک سند در حال تکامل است.

پیشنهاد مایکروسافت PARAKEET می‌گوید که از یک وب با بودجه تبلیغاتی پشتیبانی می‌کند، زیرا نمی‌خواهیم روزی را ببینیم که تمام محتوای باکیفیت پشت دیوارهای پرداخت حرکت کند و فقط برای کسانی که توانایی مالی دارند قابل دسترسی باشد.

در حالی که موتور جستجوی بینگ مایکروسافت ممکن است به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد، مالک LinkedIn است و بخش تبلیغات آنلاین آن برند در سه ماهه منتهی به سه ماهه دسامبر ۲۰۲۰، ۲.۵۸ میلیارد دلار درآمد به ارمغان آورد که ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، که حدود ۵ درصد از کل مایکروسافت را تشکیل می دهد. ۴۳.۱ میلیارد دلار درآمد در آن سه ماهه.

مایکروسافت هرگز ادعا نکرده است که حافظ حریم خصوصی کاربر نهایی است، اما حداقل یک صفحه پشتیبانی ارائه می دهد که توضیح می دهد Edge چه داده هایی را جمع آوری می کند و چرا مایکروسافت آنها را جمع آوری می کند.

 

طراحی اپلیکیشن

 

جاوا اسکریپت را غیرفعال نکنید، پسوند NoScript را امتحان کنید

در گذشته، افراد آگاه به امنیت به دیگران توصیه می‌کردند که جاوا اسکریپت را در مرورگر غیرفعال کنند، اما Olejnik به ZDNet می‌گوید که این رویکرد امروزی برای وب است.

Olejnik می گوید: «غیرفعال کردن جاوا اسکریپت امروز ممنوع است زیرا تقریباً هر وب سایتی به آن وابسته است. غیرفعال کردن آن اساساً وب را غیرقابل استفاده می کند.

یک مثال این است که امروزه گوگل به کاربرانی که جاوا اسکریپت را غیرفعال می کنند اجازه ورود به حساب های گوگل مانند جیمیل و یوتیوب را نمی دهد.

راه حل پیشنهادی او برای افرادی که خواهان حفظ حریم خصوصی بیشتری هستند، نصب

افزونه NoScript

برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم و کرومیوم مانند Microsoft Edge جدید است. NoScript راه انتخابی تری برای مقابله با اسکریپت های تهاجمی و حملات بدافزاری که به جاوا اسکریپت متکی هستند ارائه می دهد.

او می‌گوید: «به روش‌های بسیار ساده، کاربران به راحتی می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام وب‌سایت می‌تواند شامل چه مؤلفه‌ای باشد، جاوا اسکریپت را اجرا کند یا نه».

با این حال، او هشدار می دهد که NoScript ممکن است “بسیار دست و پا گیر” باشد زیرا کلیک کردن برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام وب سایت ها باید چه مجوزی داشته باشند زمان می برد.

او می افزاید: «اما ارزشش را دارد.

“غیرفعال کردن اسکریپت در سایت های عجیب و غریب یا تصادفی بزرگترین تاثیر است. اسکریپت مسئول بسیاری از مهم ترین خطرات حفظ حریم خصوصی است. همچنین مسئول ارائه برخی از سوء استفاده های مرورگر وب است. بنابراین نداشتن اسکریپت به طور پیش فرض ممکن است شما را از این خطر نجات دهد.

البته، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند، از جمله استفاده از مرورگری غیر از کروم. برای این منظور، Olejnik پیشنهاد می کند که استفاده از چندین مرورگر برای کارهای مختلف عاقلانه است. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه برنامه افزودنی دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد، به وب‌سایت NoScript بروید، و همچنین برای گزارش اشکالات، پیشنهاد به‌روزرسانی‌ها و عیب‌یابی به یک انجمن فعال انجمن کاربر دسترسی داشته باشید.

طرفداران

به صورت رایگان برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم و کرومیوم در دسترس است
در برابر رایج ترین تهدیدات حریم خصوصی و امنیتی در وب محافظت می کند
سابقه وب شما را جمع آوری نمی کند

منفی

تنظیم لیست مجاز کمی سخت است

بهترین مرورگر برای حفظ حریم خصوصی چیست؟

Brave بر اساس تجزیه و تحلیل ما از مشخصاتی مانند کوکی های ذخیره شده، تنظیمات حریم خصوصی و سرعت مرورگرهای برتر، بهترین مرورگر برای حفظ حریم خصوصی را انتخاب می کنیم.

آیا مرورگرهای دیگری وجود دارند که ارزش بررسی دارند؟

یکی دیگر از گزینه های عالی برای بهبود حریم خصوصی شما در وب، مرورگر Tor است که بر اساس نسخه پشتیبانی گسترده موزیلا (ESR) فایرفاکس ساخته شده است. این بهینه سازی شده است تا به کاربران کمک کند از شبکه ناشناس Tor استفاده کنند – مجموعه ای از گره های توزیع شده در مقابل یک طراحی متمرکز تر مانند یک سرویس VPN. موتور جستجوی پیش فرض مرورگر Tor DuckDuckGo است.

اگرچه مرورگر Tor یک انتخاب اصلی مرورگر نیست، مرورگر Tor یک مرورگر خوب برای افرادی است که نمی‌خواهند در سراسر وب ردیابی شوند و به صورت ماهانه توسط پروژه Tor به‌روزرسانی می‌شود.

با این حال، بارگیری صفحه در مرورگر Tor می تواند کندتر باشد و برخی از سایت ها ممکن است به دلیل معماری شبکه Tor کار نکنند. برای مثال، استفاده از مرورگر Tor برای جستجوی Google، ممکن است نیاز به انجام چالش‌های اضافی CAPTCHA داشته باشد تا ثابت کنید شما یک ربات نیستید. بارگذاری صفحه نیز در سرویس‌های استریم مانند Netflix به طور قابل توجهی کندتر است.

با این وجود، مرورگر Tor برای افرادی که از چندین مرورگر استفاده می کنند تا زندگی خود را در وب انجام دهند، افزودنی ارزشمند است.

آیا استفاده از یک پنجره مرور خصوصی آدرس IP من را پنهان می کند؟

اگر از Chrome استفاده می کنید، یک پنجره ناشناس آدرس IP شما را پنهان نمی کند. این به سادگی تاریخچه مرورگر شما، اطلاعاتی که در فرم ها وارد کرده اید یا مجوزهایی که به سایت هایی که بازدید کرده اید داده اید را ذخیره نمی کند. مایکروسافت اج، فایرفاکس و اپرا همگی از شکل مشابهی از پنجره وب “ناشناس” برای مرور استفاده می کنند، اما واقعا هویت آنلاین شما را پنهان نمی کنند. اگر می‌خواهید آدرس IP خود را از مشاهده یا ردیابی مسدود کنید، می‌توانید VPN را دانلود کنید، که آدرس IP شما را پنهان می‌کند تا ارائه‌دهنده خدمات شما (یا هر شخص دیگری) نتواند آنچه را که انجام می‌دهید ببیند.

مرورگر Tor چیست؟

Tor یک سازمان غیرانتفاعی است که در مورد حریم خصوصی آنلاین تحقیق می کند. مرورگر وب اختصاصی آنها، آدرس IP و فعالیت کاربر را با انتقال آن از طریق شبکه ای از سرورهای داخلی که توسط داوطلبان اداره می شود، “پنهان” می کند. با پرتاب کردن اطلاعات شما در اطراف، ردیابی همه چیز را بسیار دشوار می کند، که اگر نمی خواهید ISP یا هرکس دیگری از فعالیت آنلاین شما جاسوسی کند بسیار عالی است. مرورگر Tor سهم خود را از بحث و جدل داشته است، زیرا این یک انتخاب محبوب برای دسترسی به وب عمیق است: مجموعه ای از وب سایت ها و صفحاتی که از طریق روش های سنتی مانند موتورهای جستجو غیرقابل دسترسی هستند. در حالی که دسترسی به وب‌سایت‌های عمیق به خودی خود جرم نیست، مکان‌های زیادی وجود دارند (مانند Silkroad که اکنون از بین رفته است) که فعالیت‌های بسیار غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر را انجام می‌دهند. اما اجازه ندهید که شما را از استفاده از خود مرورگر Tor یا سایر مرورگرهای متمرکز بر حریم خصوصی که از Tor مانند Brave استفاده می‌کنند منصرف کند. فقط به این دلیل که برخی افراد از این فناوری سوء استفاده می‌کنند، به این معنی نیست که مرورگر بدی است.

رایج ترین آسیب پذیری امنیتی وب شخصی چیست؟

صادقانه؟ قرار دادن اطلاعات شخصی یا تماس خود در رسانه های اجتماعی. اگر نام کامل، شماره تلفن، آدرس یا محل کار خود را در هر جایی در رسانه های اجتماعی خود دارید، شخصی می تواند از آن برای ایجاد خرابی در حساب های شخصی شما استفاده کند. برای جلوگیری از این امر، در صورت امکان از استفاده از نام واقعی خود به صورت آنلاین خودداری کنید، ردیابی موقعیت مکانی را غیرفعال کنید و اگر می‌توانید در مورد محل کار خود پستی ارسال نکنید. تنها چیزی که لازم است یک تکه اطلاعات شخصی است تا کسی که نیت بسیار بدی دارد بتواند کل حضور آنلاین شما را در اختیار بگیرد.

بیشتر بخوانید: چگونه پیام های دایرکت اینستاگرام را بدون دیده شدن بخوانیم

این میم‌های بی‌گناه تولید کننده نام یکی دیگر از مشکلات بزرگ است. آنهایی که از شما می‌خواهند نام اولین حیوان خانگی خود و نام خیابان دوران کودکی خود (یا چیزی مشابه) را تایپ کنید تا یک گنوم (یا هر نام دیگری) بسازید. اینها پاسخ‌هایی به سوالات رایج بازیابی رمز عبور هستند، بنابراین با اطلاع دادن به دنیا که نام جن کریسمس شما خیابان فلافی الم است، می‌توانید تمام حساب های شخصی خود را به مجرمان اینترنتی بسپارید.