فریمورک QT چیست؟ مزایای توسعه اپلیکیشن با QT

طراحی اپلیکیشن

علاوه بر درآمدهای هنگفت اپلیکیشن موبایل، اپلیکیشن‌های موبایل ممکن است مزایای متعددی را برای شرکت‌ها به ارمغان بیاورند، مانند تقویت تعامل با مشتری، افزایش آگاهی از برند و موارد دیگر.

با این حال، برای توسعه یک برنامه کاربردی موفق که مزایایی را برای یک تجارت به ارمغان می آورد، مهم است که پشته فناوری توسعه موبایل مربوطه را انتخاب کنید.

فریم ورک Qt یکی از آن فناوری‌هایی است که به شرکت‌ها در سراسر جهان کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های ارزشمند موبایل را دریافت کنند. اجازه دهید به طور خلاصه در مورد جوانب مثبت و منفی توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل در Qt صحبت کنیم و موارد استفاده را پوشش دهیم.

شرکت نرم افزاری وب نگاه در توسعه بیش از 3500 طراحی اپلیکیشن موبایل تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایلی هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

فریمورک Qt چیست؟

Qt یک چارچوب توسعه برنامه چند پلتفرمی برای موبایل، دسکتاپ و برنامه های جاسازی شده است. Qt از پلتفرم هایی مانند Android و iOS، BlackBerry، Windows، Linux، OS X و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند.

Qt توسط برندهایی مانند AMD، Autodesk، آژانس فضایی اروپا، Lucasfilm، Siemens، Valve و Telegram استفاده می شود. برخی از عناصر Qt ممکن است در برنامه ها و سیستم های تلفن همراه مانند اسکایپ، اوبونتو تاچ، پلاسما موبایل و غیره یافت شوند.

چرا توسعه با Qt ارزش دارد؟

بیایید ببینیم چرا شرکت‌ها Qt را برای طراحی اپلیکیشن انتخاب می‌کنند.

Qt بالغ است

بیش از 20 سال است که شرکت ها از Qt به عنوان یک چارچوب توسعه نرم افزار استفاده می کنند. در طی این سال ها، چارچوب بارها بهبود یافته است.

Qt در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفت و تحت شرایط مختلف آزمایش شد، به این معنی که ثباتی را فراهم می کند که نمی توان از هیچ چارچوب جوانی انتظار داشت. در میان چیزهای دیگر، Qt برای استفاده سریعتر و آسانتر بهبود یافته است.

Qt منبع باز است

ماهیت منبع باز فناوری های خاص به کارآمدتر و قابل اعتمادتر کردن آنها کمک می کند و Qt نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر شرکت Qt، که توسعه‌دهنده اصلی Qt است، بسیاری از مشارکت‌کنندگان دیگر در توسعه این چارچوب شرکت کردند.

به عنوان مثال، KDAB، یک شرکت مشاوره Qt سوئدی، به بهبود برخی از عناصر چارچوب کمک کرد. اینها و سایر پیشرفت‌ها در چارچوب به امن‌تر کردن چارچوب کمک کرده و کار را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار آسان‌تر کرده است.

Qt کراس پلتفرم است

Qt طیف گسترده ای از سیستم عامل ها و پلتفرم ها را پوشش می دهد و ممکن است فرصت های زیادی را برای شرکت ها به ارمغان بیاورد. Qt انتخاب خوبی برای مشاغلی است که می خواهند برای چندین پلتفرم نرم افزار بسازند یا کاربران اندروید و iOS را هدف قرار دهند.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

مدیریت یک فرآیند توسعه بین پلتفرمی که مبتنی بر Qt است نیز ممکن است مفید باشد زیرا توسعه دهندگان می توانند به راحتی داده ها و کتابخانه ها را به اشتراک بگذارند و همچنین از کد استفاده مجدد کنند که می تواند بر سرعت و هزینه توسعه تأثیر مثبت بگذارد.

Qt مزایای C++ را در اختیار توسعه دهندگان و مشتریان قرار می دهد
از آنجایی که چارچوب Qt بر اساس زبان برنامه نویسی C++ است، برخی از مزایای C++ را ارائه می دهد که ممکن است بر توسعه Qt تأثیر مثبت بگذارد:

ویژگی‌های C++ مانند چندشکلی، وراثت، کپسوله‌سازی و کلاس‌ها، اپلیکیشن‌ها را قابل اعتمادتر کرده و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از کدها استفاده مجدد کنند.
با استفاده از С++، توسعه دهندگان می توانند به طور موثر برنامه های موبایل در مقیاس کوچک و برنامه های پیچیده با منابع فشرده ایجاد کنند.
C++ جامعه بزرگی دارد، بنابراین، توسعه دهندگان همیشه می توانند مشاوره دریافت کنند، که می تواند خطرات و زمان توسعه را کاهش دهد.

علیرغم این واقعیت که معمولاً برنامه های موبایل مبتنی بر Qt به زبان های C++ و QML (زبان مدلسازی Qt) نوشته می شوند، برای سایر زبان ها نیز اتصالاتی وجود دارد. همچنین یکی از ماژول های Qt یکپارچگی بین QML و جاوا اسکریپت را فراهم می کند.

اگر به دلایلی جاوا اسکریپت به طور کامل با یک برنامه مبتنی بر Qt سازگار نیست، مهندسان همیشه می توانند قسمت هایی از کد را با استفاده از C++ بازنویسی کنند. به این ترتیب، توسعه دهندگان حتی می توانند یک رویکرد ترکیبی برای توسعه بین پلتفرمی در پیش بگیرند.

علیرغم تمام مزایای توسعه نرم افزار مبتنی بر Qt، این فریم ورک همچنان دارای اشکالاتی است.

به عنوان مثال، شبیه به C++، توسعه کراس پلتفرم مبتنی بر Qt به تخصص گسترده ای نیاز دارد، بنابراین شرکت ها ممکن است در یافتن یک تیم توسعه با تجربه با مشکل مواجه شوند. همچنین، برخی از پلتفرم‌ها ممکن است از همه ویژگی‌های مورد نیاز پروژه شما پشتیبانی نکنند، که ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: Flutter یا React Native، به کدام سمت برویم؟

 

مواردی که Qt ممکن است گزینه خوبی باشد

در مرحله اول، اگر شرکت‌ها منابع کافی برای استخدام و مدیریت دو تیم جداگانه ندارند، باید توسعه کراس پلتفرم Qt را در نظر بگیرند. در عوض، آنها ممکن است تیمی را استخدام کنند که بتواند یک محصول چند پلتفرمی را با یک کد واحد ایجاد کند.

ثانیاً، اگر شرکتی یک برنامه دسکتاپ نوشته شده به زبان C++ داشته باشد و بخواهد آن را به تلفن همراه، به عنوان مثال، به دستگاه های اندرویدی پورت کند، Qt ممکن است گزینه خوبی باشد.

همچنین ایجاد اپلیکیشن های موبایل اندروید و iOS با استفاده از فریم ورک های مختلف می تواند مشکلات خاصی را ایجاد کند و توسعه دهندگان را وادار به انجام کارهای غیر ضروری زیادی کند. به همین دلیل است که شرکت‌ها اگر می‌خواهند هزینه‌ها را کاهش دهند و قادر به استفاده مجدد از کد هستند، باید توسعه کراس پلتفرم Qt را در نظر بگیرند.

به هر حال، توسعه Qt ممکن است انتخاب خوبی برای طیف وسیعی از سناریوها باشد. با این حال، هنگام انتخاب یک چارچوب، مهم است که نیازهای شرکت خاص و پروژه آن را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید درباره توسعه Qt بیشتر بدانید یا اگر می خواهید توسعه دهندگان حرفه ای Qt را استخدام کنید، لطفا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما مشاوره رایگان و مشاوره در مورد شایستگی استفاده از چارچوب Qt برای پروژه شما ارائه می دهند.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!