بهترین زبان های برنامه نویسی تحت وب

برنامه نویسی تحت وب

مقدمه

امروزه شاهد پیشرفت های بزرگ و سریع مربوط به تکنولوژی و برآورده کردن نیازهای رو به رشد محیط های کسب و کار مدرن هستیم. این فرصت برای افراد ایجاد شده است که بتوانند بهترین زبان‌های برنامه نویسی تحت وب را انتخاب کنند تا با استفاده از آن‌ها، پلتفرم‌های مفید طراحی کنند و یک شعبه آنلاین برای کسب و کار خود داشته باشند که با قابلیت بازدیدهای گسترده‌تر، نام شما را در حرفه‌تان مطرح کند. طراحی سایت اختصاصی با استفاده از زبان های برنامه نویسی انجام می‌شود که هر یک خصوصیات و ویژگی خود را دارد. قبل از انتخاب هر زبانی باید در مورد جزئیات و حوزه‌های کاربرد آن به صورت کامل و دقیق تحقیق کنید و سپس به یادگیری زبان برنامه نویسی اقدام کنید. در ادامه این مطلب، وب نگاه شرکت برنامه نویسی، به معرفی زبان های تحت وب که محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد می‌پردازد.

مناسبترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت

  • جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت و پاتون همیشه در رقابت نزدیک به یکدیگر هستند. در طول چند سال گذشته، جاوا اسکریپت خود را در صدر فهرست توسعه برنامه های وب قرار داده است و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی شده است. شرکت‌ها اکنون به دنبال خدمات توسعه وب بیشتر برای طراحی مجدد برنامه‌های خود هستند. این زبان، زبانی سطح بالا می‌باشد که داینامیک، تفسیری و شی گرا است و از شیوه‌های مختلف برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌نماید. جاوا اسکریپت با هر دو HTML و CSS کار می‌کند تا کاربردهای تعاملی بیشتری ارائه دهد. در حالی که همه زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر تقریبا ثابت مانده‌اند و پیشرفت چندانی نداشته‌اند. ممکن است در مورد جاوا اسکریپت چیزهایی شنیده باشید و فکر کنید که به گونه‌ای به جاوا مربوط است؛ در صورتی که اینطور نیست. در موقعیت‌هایی که بخواهید فایل‌های صوتی و تصویری را روی سایت خود به نمایش بگذارید و یا روی سایتتان تایمر قرار دهید یا حتی زمانی که می‌خواهید به توسعه بازی‌های رایانه‌ای تحت مرورگر بپردازید، زبان جاوا اسکریپت به کمک شما خواهد آمد.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

۲- پایتون
یکی از رایج ترین زبان‌های برنامه نویسی است که برای توسعه وب بسیار مناسب است. زبان پایتون به راحتی به دیتابیس متصل می‌شود . در این زبان شما می‌توانید هر چیزی را توسعه دهید و هیچ انحصار خاصی وجود ندارد زیرا تمام ابزارهای لازم برای آن در همه پلتفرم‌های اصلی موجود می‌باشند. همچنین کتابخانه استاندارد و سازگاری آن با سیستم‌های بزرگ آن را برای توسعه دهندگان برنامه‌های تجاری مفید می‌سازد. یاد گرفتن این زبان بسیار آسان است و در نتیجه هزینه‌های نگهداری و توسعه برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان را کاهش می‌دهد که پایتون به همین دلیل در بین محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. از این زبان می‌توان در نوشتن نرم‌افزارهای کاربردی و تجاری بزرگ، پردازش متن، نمایش اعداد یا تصاویر، حل معدلات علمی و ذخیره اطلاعات استفاده کرد.

۳- جاوا

جاوا با جاوا اسکریپت متفاوت است. زبان برنامه نویسی جاوا استانداردهایی دارد که با یک بار نوشتن در همه پلتفرم ها می‌توان از آن استفاده کرد؛ همین موضوع موجب سادگی استفاده و محبوبیت آن شده است. جاوا یک زبان هدف گرا، داینامیک و همزمان است. این یک زبان کاملا هدفمند است که بر روی هر پلتفرم و با چند وابستگی تا آنجا که ممکن است اجرا می‌شود. کد زمانی اجرا در ماشین مجازی جاوا  (JVM)به عنوان کد ترجمه‌شده کار می‌کند. جاوا یک زبان امن است که در برابر کدهای مخرب، از پلتفرم شما محافظت می‌کند. از جاوا می‌توان هنگام توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی، نرم‌افزارهای وب و دسکتاپ، بازی‌سازی، طراحی برنامه‌های مالی و برنامه‌های کلان‌داده استفاده نمود.

بهترین زبان های برنامه نویسی تحت وب4- C++

زبان C + + علی‌رغم وجود زبان برنامه‌نویسی تازه‌کار، آن را به لیست ۷ زبان برنامه‌نویسی برتر برای توسعه برنامه‌های کاربردی تبدیل می‌کند. هم چنین به عنوان زبان معیار شناخته می‌شود چون باعث توسعه شی گرا می‌شود. این زبان همه‌منظوره و عمومی است و در سطح وسیعی از کامپیوتر استفاده می‌شود که مفاهیم شی گرایی، وراثت و چندریختی را بیان می‌نماید. از C++ در سیستم عامل‌های مختلف، برنامه‌نویسی موبایل، تولید بازی، خودروهای هوشمند، اینترنت اشیا و صنایع گوناگون پزشکی و هوا فضا بهره گرفته می‌شود.

۵-  C

در صورتی که به دنبال یک زبان پایه اصلی می‌گردید این زبان بهترین زبان برنامه نویسی است. زبان سی یک زبان سطح بالاست که پیچیده تر از سی پلاس پلاس است. بیشتر توسعه دهندگان برای توسعه وب و برنامه های کاربردی از این زبان استفاده می‌کنند؛ چرا که یادگیری و خواندن آن به نسبت بسیاری از بان‌های برنامه‌نویسی دیگر آسان است. این زبان برای برنامه های تجاری و بیزینسی، اسمبلرها، ساخت کامپایلرها، ساخت سیستم عامل‌ها، ابزارهای کاربردی، کار با پایگاه داده و ساخت بازی زبان خوبی است.

6- PHP

این زبان از زبان های عمومی برنامه نویسی شی گرای تحت وب است که در رده ششم قرار دارد. به کمک آن می‌توانید به راحتی دیتابیس را بسازید و مدیریت کنید. زبان پی اچ پی یک زبان متن باز است که هر ورزه در حال پیشرفت و بهبود می‌باشد و دارای پشتیبانی گسترده‌ای است. از این زبان در پلتفرم‌های بزرگ و معروفی همچون فیس‌بوک، ویکی پدیا، سیستم‌های مدیریت محتوا و بسترهای میزبانی وب استفاده شده است.

۷- پرل

پرل زمان زیادی است که ساخته شده است که در ابتدا برای تغییر متن استفاده می‌شد اما در حال حاضر برای توسعه وب و مدیریت شبکه به کار برده می‌شود .سرعت این زبان برای ایجاد برنامه های کاربردی بالاست و سطح آن بالاست. پرل، زبانی همه‌منظوره و داینامیک است که در اکثر سیستم عامل‌ها کاربرد دارد. این زبان یک زبان چسبنده محسوب می‌شود که یعنی قادر است در زبان‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از زبان برنامه‌نویسی پرل در زمینه‌های مختلفی همچون تحقیقاتی، صنعتی، هوش مصنوعی، نظامی، ژنتیک، اتوماسیون، بیوانفورماتیک، طراحی سایت و اپلیکیشن، طراحی بازی و… استفاده می‌گردد.

سخن پایانی 

اولین قدم برای داشتن یک سایت یا اپلیکیشن باکیفیت و سرآمد، برنامه‌نویسی آن است. برای برنامه‌نویسی زبان‌های بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام، کاربرد خودش را دارد و برخی نسبت به بقیه برتری دارند. در این مطلب به هفت عدد از بهترین آن‌ها شامل جاوا اسکریپت، پایتون، جاوا، c++، c، php و پرل اشاره کردیم ولی زبان های مختلف و زیادی برای طراحی سایت وجود دارد که این هفت مورد شاخص ترین‌ها بودند.