تعداد نرم‌افزارهای موبایلی که در سراسر جهان استفاده می‌شوند در حال افزایش است، زیرا وسایل موبایل در حال جلب توجه و بیرون راندن دستگاه‌های دسکتاپ هستند. جای تعجب نیست که Statista پیش بینی کرده است که درآمدهای جهانی از برنامه های تلفن همراه در سال 2023 به 935.2 میلیارد دلار خواهد رسید که تقریباً 10 برابر بیشتر از میزان مشابه در سال 2014 است. همانطور که برنامه های تلفن همراه اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند، چگونه آنها را ایجاد می کنید تا به نفع کسب و کار شما باشد. مشتریان خود را راضی کنید؟ بخوانید تا متوجه شوید.

 

توسعه موبایل چیست و چرا مهم است؟

 

بنابراین، این نوع توسعه شامل نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند می‌شود که برای کار کردن به یک سیستم عامل متکی هستند.

چرا شرکت‌ها برنامه‌های موبایل را انتخاب می‌کنند و به نرم‌افزار دسکتاپ رضایت نمی‌دهند؟ زیرا برنامه های موبایل مزایای زیر را به آنها می دهد:

فروش بهبود یافته است
عملکرد و بهره وری کسب و کار بالاتر
دسترسی و تعامل بهتر با مشتری
شناخت برند بالاتر
ارتباطات و همکاری شرکتی کارآمد
ارتباط و خدمات راحت با مشتری
بسته به هدف، نرم افزار موبایل به انواع خاصی تقسیم می شود:

برنامه های رسانه های اجتماعی، که به عنوان یک افزونه برای خدمات رسانه های اجتماعی مبتنی بر وب (فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و غیره) عمل می کنند.
برنامه های سبک زندگی، که رزرو هتل و پرواز، دوستیابی، تناسب اندام، موسیقی و سایر فعالیت ها را فعال می کند (Booking.com، Uber، Spotify و غیره)
بازی ها (انگری بردز، پوکمون و…)
برنامه های کاربردی، که روال روزانه را ساده می کنند (برنامه های آب و هوا، ماشین حساب، یادآورها و غیره)
برنامه های بهره وری، که روال کسب و کار را ساده می کند (Docs، Evernote، Asana، و غیره)
برنامه های خبری (Reddit، Flipboard، Google News، BBC News، و غیره)

 

 

شرکت برنامه نویسی وب نگاه  در توسعه بیش از 3500 طراحی اپلیکیشن iOS و اندروید تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایل  هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

 

 

 

چرخه حیات توسعه اپلیکیشن موبایل

توسعه موبایل معمولاً شامل مراحل زیر است:

ایجاد فرانت اند (نرم افزار نصب شده بر روی دستگاه)، که شامل ساخت، آزمایش، انتشار، نظارت و تجزیه و تحلیل آن است.
ایجاد backend (سرویس هایی که از frontend پشتیبانی می کنند)، که شامل ساخت، آزمایش، استقرار، نظارت و تجزیه و تحلیل نیز می شود.
آزمایش برنامه بر روی دستگاه های مورد نظر

امروزه رویکردهای توسعه اپلیکیشن موبایل زیر وجود دارد:

توسعه بومی – ایجاد یک برنامه کاربردی برای یک سیستم عامل خاص، با در نظر گرفتن مناسب تمام الزامات و استانداردهای آن
توسعه کراس پلتفرم یا ترکیبی – ایجاد برنامه‌هایی که با همه سیستم‌عامل‌های تلفن همراه سازگار هستند و روی هر یک از آنها به طور یکسان کار می‌کنند.
برنامه های کاربردی وب پیشرو – ایجاد برنامه هایی که به شکل منابع وب هستند، اما برای کاربران شبیه نرم افزارهای بومی هستند
برنامه های کاربردی وب موبایل – ایجاد برنامه های کاربردی وب که با نیازهای مرورگرهای تلفن همراه تنظیم می شوند و از قابلیت های آنها حداکثر استفاده را می برند تا ظاهر و احساس بومی داشته باشند.
توسعه بومی و بین پلتفرمی بدون شک رویکردهای پیشرو در ساخت اپلیکیشن موبایل هستند و ما در بخش‌های بعدی به آن‌ها توجه مناسبی خواهیم داد. PWA ها و برنامه های وب تلفن همراه تازه شروع به جذب کرده اند، و اکنون به طور مختصر آنها را بررسی می کنیم.

برنامه های کاربردی وب پیشرفته

برنامه های کاربردی وب پیشرو (PWA) رویکرد سنتی را که شامل نصب یک برنامه بر روی دستگاه است نادیده می گیرند. در عوض، آنها منابع وب هستند که از طریق URL، در یک مرورگر در دسترس هستند. یک برنامه هم برای وب و هم برای موبایل در نظر گرفته شده است.

برای حفظ ظاهر و احساس بومی، PWAها به قابلیت‌های مرورگرها مانند حالت آفلاین، عملکرد پس‌زمینه، پیوند دادن به صفحه اصلی و غیره متکی هستند، اما تعداد ویژگی‌های موجود محدود است و به مرورگر بستگی دارد. برنامه های کاربردی وب پیشرفته با استفاده از فناوری های سنتی مانند CSS، JavaScript و HTML5 ساخته می شوند.

برنامه های کاربردی وب موبایل

با پیشرفت در فناوری‌های وب تطبیقی ​​و قابلیت‌های مرورگر تلفن همراه، برنامه‌های کاربردی وب بهتر و بهتر می‌شوند: آنها سریع و قابل اعتماد کار می‌کنند، ظاهری تقریباً بومی دارند، اما به آسانی برنامه‌های وب سنتی ساخته می‌شوند.

اگرچه این راه حل ها مبتنی بر وب هستند، اما به طور خاص برای نیازهای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند و پایگاه کد را بین وب و موبایل به اشتراک می گذارند. برای برنامه های کاربردی وب موبایل، مجموعه مهارت های توسعه وب کافی است. ایجاد این نرم افزار آسان است اما عملکرد کمی بدتر و دسترسی محدود به قابلیت های دستگاه ها دارد.

Frontend

قسمت جلویی معمولاً به هر چیزی که در سمت کاربر است و روی دستگاه قرار دارد اشاره دارد. بنابراین، توسعه‌دهندگان فرانت‌اند موبایل با زبان‌ها، پلتفرم‌ها و فریم‌ورک‌هایی کار می‌کنند که مخصوص توسعه موبایل هستند (در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد).

بسته به مقیاس پروژه، فرانت اند ممکن است توسط هر چیزی از یک متخصص تا یک تیم متشکل از صدها متخصص ساخته شود. یک تیم همچنین ممکن است شامل طراحان UX/UI باشد که برای ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن تلاش می کنند. در مورد بازی ها، تیم ممکن است شامل توسعه دهندگان موشن گرافیک و حتی مهندسانی باشد که مسئول موتورهای بازی هستند.

هدف اصلی ایجاد منطق بی عیب و نقصی است که ارتباط روان با backend را امکان پذیر می کند و بازیابی داده های جدیدی را که برنامه جمع آوری و تولید می کند، اجرا می کند. معمولاً frontend از طریق API های مختلف به Backend دسترسی پیدا می کند. برخی از آنها را می توان به طور مستقیم استفاده کرد و برخی باید در نرم افزار ادغام شوند.

Backend

یک Backend قابل اعتماد (به عنوان مثال پایگاه داده ای که تمام اطلاعات برنامه را ذخیره می کند) برای نرم افزار موبایل خوب به اندازه فرانت اند مهم است. بسته به مورد، تیم داخلی می‌تواند برخی از خدمات پشتیبان را به تنهایی ایجاد کند و همچنین می‌تواند از خدمات شخص ثالث استفاده کند.

در اکثر موارد، تیم های توسعه دهنده برای ایجاد و نگهداری زیرساخت های پشتیبان خود به خدمات مبتنی بر ابر روی می آورند. چرا؟ آنها را از اجرای زیرساخت خلاص می کند، زیرا ارائه دهنده کلاد مسئولیت عملیات، مقیاس پذیری و امنیت آن را بر عهده می گیرد. این باعث می شود که تیم روی ویژگی ها و قابلیت های برنامه تمرکز کند.

 

تست موبایل

آزمایش یک مرحله ضروری است زیرا به تیم اجازه می دهد تا قبل از تحویل به کاربران از کیفیت نرم افزار مطمئن شود. آزمایش ممکن است مشکلات و نقاط ضعف احتمالی را نشان دهد، بنابراین توسعه دهندگان می توانند در زمان مناسب آنها را برطرف کنند.

در زیر مهمترین انواع تست موبایل ذکر شده است:

تست عملکردی، که بررسی می کند که عملکرد نرم افزار همانطور که مشخص شده است
تست عملکرد، که بررسی می‌کند که نرم‌افزار قوی عمل می‌کند
تست قابلیت استفاده، که بررسی می کند چگونه برنامه به دستکاری های کاربر پاسخ می دهد
تست سازگاری، که نحوه عملکرد برنامه را در دستگاه های مختلف بررسی می کند
تست امنیتی، که نرم افزار را برای سوء استفاده های احتمالی و مسائل ایمنی بررسی می کند
تست محلی‌سازی، که بررسی می‌کند چگونه نرم‌افزار با یک زبان خاص و ویژگی‌های مربوط به فرهنگ سازگار می‌شود
ویژگی های کلیدی اپلیکیشن های موبایل
امروزه، طیف گسترده ای از خدمات و ابزارها وجود دارد که کار را برای دارندگان برنامه های کاربردی موبایل آسان تر می کند. مواردی که همیشه به نرم افزارهای به روز نیاز دارند به شرح زیر است:

تجزیه و تحلیل داده ها
اعلان های فشاری
ورود به سیستم اجتماعی
مدیریت کاربر
ربات های مکالمه ای
تشخیص تصویر، ویدئو و گفتار
فضای ذخیره ابری
توسعه موبایل بومی

نام “بومی” به خودی خود توضیحی است: نرم افزاری را ایجاد می کند که به راحتی با دستگاه ها و سیستم عامل هایی که برای آنها ساخته شده صحبت می کند.

این رویکرد به زبان‌ها، SDK و ابزارهای مخصوص پلتفرم نیاز دارد، اما اینها معمولاً توسط فروشندگان ارائه می‌شوند. این به شرکت ها اجازه می دهد تا نرم افزاری بسازند که کاملاً با قابلیت های یک پلت فرم و دستگاه خاص بهینه شده باشد. پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی C و Java هستند.

پلتفرم‌های زیادی برای این رویکرد وجود ندارد و اندروید و iOS در میان آنها پیشتاز هستند. این برنامه‌ها در فروشگاه‌های آن‌ها، به عنوان مثال، Google Play یا App Store در دسترس هستند.

با این حال، اگر مخاطبین هدف شرکت به طور مساوی بین چندین پلتفرم تقسیم شود، نمی‌تواند یک اپلیکیشن موبایلی بسازد که همه آنها را پوشش دهد، زیرا هر پلتفرم نرم‌افزار خاص خود را دارد. برای سیستم عامل های مختلف، این رویکرد به زبان های برنامه نویسی، ابزارها، چارچوب ها و پارادایم های متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال، یک برنامه iOS روی یک دستگاه Android کار نمی کند. سپس یک شرکت باید یک تیم اندروید را برای پروژه استخدام کند.

این واقعیت که توسعه بومی نیازمند تخصص و مهارت های بسیار تخصصی است، اغلب یافتن افراد مناسب برای این شغل را دشوار می کند. اگرچه جوامع توسعه‌دهنده C و جاوا فراوان هستند، اما همه متخصصان در نسخه‌های زبان خاص پلتفرم و IDE‌ها چاشنی کار نیستند.

اگر چنین است، ممکن است بپرسید چرا شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند نرم‌افزار موبایل مخصوص پلتفرم بسازند؟ پاسخ این است که مزایای بی چون و چرای دارد:

ظاهر و احساس بومی
دسترسی نامحدود به سخت افزار و نرم افزار دستگاه مانند GPS، دوربین، فایل ها، اعلان ها و غیره.
حالت آفلاین موجود است
عملکرد بالا با پشتیبانی از ویژگی ها و قابلیت های دستگاه فعال می شود
پاسخگویی و سرعت عمل بالا
UX/UI پیشرفته که با استانداردها و الزامات سختگیرانه فعال می شود
اشکال زدایی پیشرفته زیرا نیازی به عبور از تعدادی لایه انتزاعی بالا نیست
متأسفانه، این مزایا غالباً می‌تواند با معایب ناشی از این واقعیت که پلتفرم‌های مختلف به تیم‌های توسعه‌دهنده مختلف برای نوشتن کدهای مختلف نیاز دارند، غلبه کند. این موارد شامل موارد زیر است:

هزینه بالا
زمان طولانی برای بازار
ایجاد و نگهداری نرم افزاری سخت
توسعه دهندگان «بومی» که تقاضای زیادی دارند
قوانین و فرآیندهای سختگیرانه که باید دنبال شوند
توسعه موبایل بین پلتفرمی

همراه با توسعه بومی، توسعه بین پلت فرمی به طور فزاینده ای محبوب می شود.

 

نرم افزار کراس پلتفرم ترکیبی از یک برنامه کاربردی مخصوص پلتفرم و یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب است: نشان داده شده به عنوان یک صفحه وب، تمام عملکردهای مورد نظر را ارائه می دهد. شرکت‌هایی که چنین نرم‌افزاری را می‌سازند، نیازی به چندین تیم ندارند، زیرا یک تیم از توسعه‌دهندگان همه کارها را انجام می‌دهند. این تیم کدی را ایجاد می‌کند که در هر سیستم‌عاملی قابل استفاده مجدد است: آن را در کانتینرهای بومی کپسوله می‌کند و آن را در پلتفرم‌ها ادغام می‌کند تا نرم‌افزار به صورت بومی عمل کند. برای این منظور زبان های جاوا اسکریپت، HTML و CSS بهترین گزینه هستند.

 

طراحی اپلیکیشن

 

علیرغم ظاهر، راه حل های چند پلتفرمی در مورد به خطر انداختن کیفیت و قابلیت ها نیستند. بسیاری از فریم‌ورک‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا برنامه‌هایی را با ظاهر و احساس بومی توسعه دهند: آنها نوشتن کد بومی و کار با کتابخانه‌های بومی را امکان‌پذیر می‌کنند، زیرا چارچوب‌ها به عنوان یک لایه انتزاعی وجود دارند. همچنین راه‌حل‌هایی وجود دارد که توسعه نرم‌افزار ترکیبی را امکان‌پذیر می‌کند که دارای اجزای بومی و مبتنی بر وب است و از طریق مرورگر داخلی تلفن همراه کار می‌کند، که همچنین به ایجاد رابط کاربری و عملکرد منحصربه‌فرد کمک می‌کند.

این تنوع غنی از چارچوب‌های ترکیبی موجود به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا یکی را انتخاب کنند که کاملاً متناسب با پروژه خاص آنها باشد. در عین حال، انتخاب از میان راه حل های بسیار دشوار است. طبق گفته Statista، محبوب ترین فریم ورک ها React Native، Flutter، Cordova، Ionic و Xamarin در سال 2020 هستند.

بنابراین بسیاری از شرکت ها از این رویکرد توسعه به دلیل مزایای اصلی آن استفاده می کنند:

کارایی هزینه، زیرا یک برنامه کاربردی با تمام پلتفرم ها و دستگاه های مورد نظر سازگار است و نیاز به ساخت یک برنامه جداگانه برای هر یک از آنها را برطرف می کند.
توسعه و نگهداری موثر از نظر زمان، زیرا در دست یک تیم واحد است
در عین حال، این روش دارای اشکالات خاصی است:

کدهای پیچیده تر که ممکن است برنامه ها را کندتر کند و بر عملکرد تأثیر بگذارد
دسترسی محدود به سخت افزار و نرم افزار دستگاه
بدون پشتیبانی از عملکرد خاص پلتفرم، که ممکن است بر رابط کاربری تأثیر بگذارد و عملکرد را محدود کند
فقط حالت آنلاین
بنابراین، این رویکرد یک گزینه عالی برای شرکت‌هایی است که به زمان کوتاهی برای بازاریابی و هزینه‌های پایین نیاز دارند و با راه‌حلی راحت هستند که طراحی و عملکرد کمی کمتر از برنامه‌های کاربردی پلتفرم خاص دارد.

 

 

 

شرکت نرم افزاری وب نگاه به عنوان یکی از شرکت های نرم افزاری با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه برنامه نویسی ، فعالیت خود را به صورت تخصصی در برنامه نویسی و ارایه‌ی راهکارهای نرم افزاری مبتنی بر وب متمرکز نمود . جهت اطلاع از تعرفه طراحی و طراحی اپلیکیشن موبایل و مشاوره رایگان با ما تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

چگونه انتخاب کنیم: بومی یا کراس پلتفرم؟

با نگاهی به ویژگی‌های این دو رویکرد و نقاط قوت و ضعف آنها، بیایید نحوه انتخاب مناسب را دریابیم.

چند نکته وجود دارد که ممکن است به تصمیم گیری کمک کند. هسته اصلی، بودجه و جدول زمانی موجود است. اگر اینها محدود باشد، توسعه ترکیبی راه حل است. با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، همانطور که در جدول زیر ذکر شده است.

 

همانطور که می بینید، به غیر از بودجه و زمان توسعه، فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب بین توسعه موبایل مخصوص پلتفرم و ترکیبی سنجیده شود. ما همیشه توصیه می کنیم قبل از انتخاب روش مناسب همه جوانب مثبت و منفی را مطالعه کنید.

امنیت یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در اینجا چیزی است که باید در مورد آن بگوییم. نرم‌افزارهای بومی نسبت به چند پلتفرم ایمن‌تر هستند، زیرا دومی آسیب‌پذیری‌ها را از پلتفرم یا مرورگری که روی آن کار می‌کند به ارث می‌برد. با این حال، امنیت موضوع بسیار حساسی است و تضمین آن یا پیش‌بینی بلایای احتمالی غیرممکن است. علاوه بر این، ارائه دهندگان پلت فرم و زبان تمام تلاش خود را می کنند تا آثار خود را تا حد امکان قابل اعتماد کنند. به همین دلیل اشتباه است که بگوییم یک رویکرد ایمن است و دیگری ایمن نیست یا کمتر ایمن است.

پلتفرم های اصلی توسعه موبایل

طیف گسترده ای از پلتفرم ها وجود دارد و این تعداد به طور مداوم در حال افزایش است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به محبوب‌ترین آنها، هم برای توسعه بومی و هم برای توسعه ترکیبی داشته باشیم.

اندروید
iOS
React Native
Flutter
Apache Cordova
Ionic
Xamarin

اندروید

پیشرو غالب در بازار سیستم عامل های موبایل، اندروید برای اولین بار در سال 2008، یک سال پس از iOS منتشر شد و اکنون 80 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. آندروید که فرزند گوگل است، سامسونگ و سایر دستگاه های قابل حمل را که دارای قابلیت ها و عوامل شکلی کاملاً متفاوتی هستند، قدرت می دهد.

اندروید مبتنی بر هسته لینوکس است، منبع باز است و نیازی به استفاده از ابزارهای خاص پلتفرم ندارد، اگرچه آنها را ارائه می دهد. تفاوت بین لینوکس برای رایانه های رومیزی و قابل حمل در این است که دومی فاقد سرورها و کتابخانه های خاصی است که در اولی موجود است.

هسته تکنولوژیکی اندروید عبارت است از:

زبان: جاوا، سی پلاس پلاس، کاتلین
IDE: Android Studio، Eclipse
SDK: Android SDK، Mockplus و غیره.

iOS

سیستم عاملی که همه دستگاه‌های قابل حمل اپل (و منحصراً آن‌ها) را تامین می‌کند، iOS در کنار اندروید، دیگر رهبر بازار در سیستم‌عامل‌های موبایل امروزی است. iOS ابزارها و کتابخانه های بومی را برای ساخت برنامه های کاربردی برای آیفون، آی پد، آی پاد، اپل واچ و دیگران فراهم می کند.

هسته فناوری iOS عبارت است از:

زبان: Objective-C یا Swift
IDE: XCode
SDK: Cocoa Touch شامل UIKit، GameKit، MapKit، Foundation Kit و PushKit
سخت افزار: معماری ARM
این سیستم عامل به طور یکپارچه با Apple Pay، HealthKit، HomeKit و ResearchKit یکپارچه می شود.

اگرچه گستره دستگاه هایی که می توانند از iOS استفاده کنند به شدت محدود به دستگاه های تولید شده توسط اپل است و پوشش بازار آن را کاهش می دهد، اما در مورد ایمنی این یک مزیت است. به این ترتیب اپل کنترل بیشتری بر نرم افزار و سخت افزار خود دارد که به ثبات و امنیت می افزاید.

React Native

React Native توسط Facebook, Inc. به عنوان یک چارچوب چند پلت فرم منبع باز ایجاد شد. این برنامه در اندروید، iOS، macOS، وب، ویندوز و غیره به همان اندازه خوب کار می‌کند، زیرا از قابلیت‌های پلتفرم خاص آنها نهایت استفاده را می‌برد.

این به زبان جاوا، جاوا اسکریپت، C++، پایتون، Objective-C و Objective-C++ نوشته شده است، به این معنی که از هر زبانی می توان برای ساختن نرم افزارهایی با ظاهر بومی استفاده کرد.

این چارچوب بر اساس کتابخانه UI جاوا اسکریپت React است، به همین دلیل است که آنها بسیاری از اصول کار را به اشتراک می گذارند. در حال اجرا در پس زمینه، چارچوب با استفاده از داده های سریالی با سیستم عامل ارتباط برقرار می کند. اجزای آن کد منبع را به کد اصلی ترجمه می کنند و با API های بومی تعامل می کنند، که توسعه را برای تیم های توسعه جدید ساده می کند و آن را برای تیم های موجود تسریع می کند.

Flutter

Flutter یک تازه وارد در بازار فریمورک های چند پلتفرمی است: اولین بار در سال 2017 توسط گوگل به عنوان یک UI SDK منبع باز منتشر شد. اما قبلاً مورد توجه شرکت های توسعه نرم افزار از سراسر جهان قرار گرفته است و دومین فریم ورک هیبریدی محبوب در سال 2020 است.

راز فلاتر چیست؟ احتمالاً این واقعیت است که توسعه نرم‌افزار Flutter سخت‌تر از نرم‌افزار وب نیست و عملکرد و سرعت عالی دارد. عملکرد و سرعت نتیجه عوامل زیر است:

Flutter از جاوا اسکریپت استفاده نمی کند. مبتنی بر Dart است که در کد باینری کامپایل شده و سرعت عملیات بالایی را در مقایسه با جاوا، سوئیفت یا Objective-C ممکن می‌سازد.
Flutter از اجزای بومی استفاده نمی کند، به این معنی که لایه های ارتباطی مورد نیاز نیستند. این UI به تنهایی درست مانند موتورهای بازی ایجاد می کند.
Flutter از رویکرد اعلامی الهام گرفته از ReactJS برای ساخت UI استفاده می کند که بر اساس ویجت ها است.
Flutter دارای ویژگی بارگذاری مجدد داغ داخلی است.
با Flutter، توسعه‌دهندگان می‌توانند از یک پایگاه کد برای iOS، Android، Mac، Linux، Windows و Google Fuchsia کد ایجاد کنند.

Apache Cordova

Apache Cordova (مثلا PhoneGap) توسط Adobe Systems در سال 2011 خریداری شد که باعث تغییر نام تجاری و بهبود عملکرد آن شد. Cordova یک چارچوب منبع باز، جاوا اسکریپت، CSS3 و HTML5 را به کدی تبدیل می کند که هر پلتفرمی آن را به عنوان یک مؤلفه وب تفسیر می کند، که قابلیت های آنها را برای کار با دستگاه های مختلف گسترش می دهد.

اکنون نیز به عنوان بخشی از Appery.io و نرم افزار Intel XDK استفاده می شود.

Ionic

این SDK منبع باز خوانایی بالا، مقیاس پذیری و نگهداری آسان را هنگام ساختن نرم افزارهای موبایل و دسکتاپ و برنامه های کاربردی وب پیشرفته ترکیب می کند. در حالی که نسخه قبلی آن بر اساس AngularJS و Apache Cordova بود، نسخه موجود به عنوان مجموعه ای از اجزای وب ساخته شده است. این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که یک چارچوب UI (React، Vue.js یا Angular) انتخاب کنند یا از اجزای بدون چارچوب UI استفاده کنند.

این SDK از Sass، CSS و HTML5 استفاده می‌کند و نصب نرم‌افزار را با کمک wrapper‌هایی (Capacitor و Cordova) که به برنامه‌های مبتنی بر Ionic کمک می‌کنند کمک می‌کند تا به‌طور بومی به نظر برسند و کار کنند، امکان‌پذیر می‌کند. خارج از جعبه، Ionic از عناصر و طرح‌بندی‌های رابط کاربری بومی و طراحی متریال پشتیبانی می‌کند.

Xamarin

یکی دیگر از چارچوب های توسعه موبایل منبع باز، Xamarin توسط مایکروسافت بر اساس زبان برنامه نویسی C# است و در چارچوب دات نت ادغام شده است. تقریباً از تمام کدهای خود استفاده مجدد می‌کند، که برای ساختن سریع و آسان نرم‌افزار برای اندروید، iOS و ویندوز استفاده می‌شود و UX/UI بومی را ارائه می‌دهد.

Xamarin به عنوان بخشی از Visual Studio در دسترس است و ابزارهای توسعه زیر را ارائه می دهد:

استودیو Xamarin
Xamarin SDK
مک (برای ساخت برنامه های مک)
Xamarin Test Cloud
ملاحظات اصلی توسعه موبایل
در پایان، مایلیم توصیه هایی را به اشتراک بگذاریم: مطمئن شوید که نکات زیر را در نظر گرفته اید، زیرا آنها مهم هستند.

پشتیبانی از پلتفرم

قبل از پرداختن به توسعه، بررسی دقیق مخاطبان هدف نرم افزار آینده به شما کمک می کند تا پلتفرم هایی را که راه حل باید پشتیبانی کند، تعیین کنید. اگرچه iOS و Android اولین و اغلب تنها پلتفرم هایی هستند که به ذهن می رسد، ده ها پلتفرم دیگر (هم موبایل و هم دسکتاپ) در بازار وجود دارند. ممکن است مجبور شوید برنامه ای بسازید که با Raspberry Pi یا ویندوز دسکتاپ و macOS سازگار باشد. اگر در حال توسعه یک بازی هستید، توصیه می کنیم ابزاری را انتخاب کنید که تا حد امکان از پلتفرم های بیشتری پشتیبانی کند.

این دانش ممکن است به طور قابل توجهی بر انتخاب شما از رویکرد توسعه و چارچوب تأثیر بگذارد.

استفاده مجدد از کد

استفاده مجدد از کد یا ظاهر و احساس بومی؟ معمولاً باید از بین این دو یکی را انتخاب کنید. اگرچه توسعه بین پلتفرمی برای هر دو تدارک دیده شده است، تنها از یکی از این موارد می توان بهترین استفاده را کرد. دیگری معمولا قربانی می شود.

با این حال، اگر ظاهر و احساس بومی در برنامه شما به اندازه قابلیت استفاده مجدد کد آن مهم است، فریمورک هایی مانند Xamarin وجود دارند که می توانند کمک کنند.

زبان برنامه نویسی

انتخاب زبان برنامه نویسی آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. مجموعه مهارت های تیم شما باید به عنوان راهنمای شما باشد: چارچوبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه از مهارت های آنها پشتیبانی می کند. این به شما این امکان را می دهد که از منحنی یادگیری اجتناب کنید و به محض اینکه آماده شدید پروژه را شروع کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن موبایل: چرا کسب و کار شما به آن نیاز دارد؟

 

 

 

توسعه موبایل را دوبرابر کنید

امروزه، ما شاهد محبوبیت روزافزون اپلیکیشن های موبایل هستیم و قرار است تغییرات مهم تری در زندگی ما ایجاد کنند. آنها راه های جدیدی را برای تعامل با مشتریان، افزایش درآمد و بهبود کارایی کسب و کار باز می کنند. به همین دلیل است که ما قویاً توصیه می کنیم استراتژی توسعه تلفن همراه خود را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید که راه حل هایی کارآمد، قوی و جذاب ایجاد می کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توسعه تلفن همراه، یاد بگیرید که چگونه یک برنامه کاربردی بسازید که مناسب با آن باشد و برای اینکه بفهمید آیا نرم افزار موجود شما نیاز به بهبود دارد یا خیر، با تیم توسعه موبایل ما تماس بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!