نکات لازم برای شروع یادگیری برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

نقشه راه شروع برنامه نویس شدن

مقدمه

چرا باید توسعه وب را یاد بگیریم؟ یادگیری برنامه نویسی به هیچ وجه امر آسانی نیست؛ با این حال این حرفه اخیرا به تجارت بزرگ و گسترده‌ای تبدیل شده است که با فراگیری و استفاده از آن، می‌توانید به برتری و درآمد بالایی دست پیدا کنید. چنان‌چه به عنوان یک فراگیرنده مبتدی می‌خواهید بدانید یادگیری این موضوع شامل چه مواردی می‌شود و پیشرفت از سطح مبتدی به سطوح بالاتر چگونه است و چه‌قدر زمان می‌برد، باید این نکته را به خاطر بسپارید که تجربه یادگیری در افراد مختلف متفاوت می‌باشد و این‌که شما در انتخاب مسیر خود آزاد هستید. اگر به دنبال این هستید که چرا باید کدنویسی را یاد بگیریم و چطور آموزش برنامه نویسی را شروع کنید و پس از مدتی در شرکت برنامه نویسی مشغول شوید در ادامه با وب نگاه همراه باشید.

مهارت برنامه نویسی و نقش آن در صنعت فناوری

فرد برنامه نویس می‌تواند به صورت فریلنسر تنها با یک لپ‌تاپ و اینترنت کار خود را پیش بگیرد. در مواقعی نیاز است که با تیم کدنویسی همراه باشید که این خود موجب پیشرفت شما خواهد شد.
برنامه نویسی یک شغل چالش‌برانگیز و ارزشمند است. علاوه بر اهمیت آن در صنایع مختلف، دارای حقوق بالایی نیز می‌باشد .
یکی دیگر از مزایای کدنویسی و یادگیری آن این است که به رفتن به دانشگاه نیازی ندارد و شما در خانه هم می‌توانید آن را فرا گیرید.

یادگیری برنامه نویسی

افرادی که تا به حال با کامپیوتر سروکار نداشته‌اند ابتدا باید با کامپیوتر و علم آن آشنا شوند. به طور کلی قبل از یادگیری برنامه نویسی باید چند نکته را به طور کامل فراگیرید؛

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

آموزش اصول علم کامپیوتر:

برای این منظور منبع بسیاری وجود دارد که می‌تواند شما را با دنیای کامپیوترها و نحوه عملکرد آنها آشنا سازد.

انواع شبکه‌سازی:

شما باید درک درستی از ارتباط‌گیری کامپیوترها در انواع شبکه‌های مختلف داشته باشید.

شما به عنوان توسعه‌گر وب باید بدانید چطور می‌توانید یک دامنه ثبت و سایت طراحی کنید .

HTML و :CSS 

شما به عنوان کدنویس باید با زبان های اچ تی ام ال و سی اس اس آشنایی داشته باشد چون برای طراحی سایت لازمند.

دسته‌بندی زبان‌های اصلی برنامه نویسی

HTML

HTML  یک زبان نشانه‌گذاری است که برای ساخت صفحات ابتدایی وب موردنیاز است. از این زبان برای طراحی قالب سایت‌ها استفاده می‌شود.

CSS
این یک نوع زبان کدنویسی نیست بلکه با ترکیب آن با اچ تی ام ال می‌توانید به صفحات وب خود رنگ و رو دهید. از زبان CSS می‌توانید در طراحی سایت ریسپانسیو، نوع و چیدمان نوشتار، پس‌زمینه و میزان فاصله عناصر بهره‌گیری کنید.

جاوا اسکریپت
یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و چند الگویی محبوب است که بیشتر برای کسب و کارهای آنلاین توصیه می‌شود. این زبان همچنین در اموری مانند قرار دادن فایل‌های انیمیشنی یا صوتی و تصویری، تایمر و رنگ‌های متغیر در صفحات سایت کاربرد دارد.

چگونه آموزش برنامه نویسی را شروع کنیم؟

شروع یادگیری برنامه نویسیشروع برنامه نویسی با کدنویسی ساده:


در ابتدای کدنویسی سعی کنید از کدنویسی‌های ساده شروع کنید. به طور مثال کدنویسی ماشین حساب ساده را شروع کنید.

تهیه نرم‌افزار مورد نیاز برای برنامه نویسی:

شما برای کدنویسی به یک ویرایشگر کد متنی مانند ++Notepad نیاز دارید و در پایان نیز باید آن را با اسم مورد نظر خود و با پسوند txt. ذخیره نمایید.
برنامه‌های کدنویسی دیگری وجود دارد که می‌توانید با یک بررسی ساده در دنیای وب از آن‌ها باخبر شوید.

بهره‌گیری از الگوریتم‌ها:

پس از کسب تجربه لازم، باید سراغ الگوریتم‌ها بروید چرا که آن‌ها هسته اصلی علوم کامپیوتر را تشکیل می‌دهند. با افزایش مهارت و دانش الگوریتمی خود خواهید توانست در جستجوی شغل در حوزه برنامه نویسی موفق باشید.

آموزش برنامه نویسی برای افراد مبتدی

افرادی که تازه وارد دنیای کدنویسی می‌شوند ممکن است در ابتدا یادگیری برنامه‌نویسی سخت باشد اما به مرور زمان، یادگیری آن لذت‌بخش خواهد بود. تنها چیزی که لازم است این است که صبور باشید و به محض یادگیری کوچک‌ترین نکته، تمرین و تکرار نمایید.
برای انتخاب زبان برنامه نویسی سعی کنید زبانی که کاربرسند باشد را انتخاب کنید.

زمان مورد نیاز برای آموزش برنامه نویسی

زمان مورد نیاز برای یادگیری کدنویسی به موارد زیر بستگی دارد؛

  • نوع زبان برنامه نویسی
  • زمان در نظر گرفته شده برای آن
  • استعداد

به طور میانگین افرادی که 6 ماه به طور کامل برای یادگیری برنامه نویسی زمان گذاشته‌اند، توانسته‌اند آن را یاد بگیرند.
قواعد یادگیری کدنویسی سخت نمی‌باشد اما این‌که چطور بتوان از این قواعد در مشکلات مختلف استفاده کرد مهم است. بنابراین با یادگیری کامل آن و درک آن می‌توانید مشکلات را حل نمایید.

برنامه نویسی بدون نیاز به دوره خاص

تنها شغلی که به داشتن مدرک نیاز ندارد برنامه‌نویسی است. امروزه در بیشتر عنوان‌های شغلی برای استخدام افراد کارجو، مدرک تحصیلی خاصی را درخواست می‌کنند در صورتی که برای عنوان برنامه‌نویسی مدرک خاصی نیاز نیست و فرد با دانش خود می‌تواند مشکلات را حل کند.

زبان‌های معروف برنامه نویسی دنیا

معروف‌ترین زبان‌های کدنویسی در دنیا که بیشترین کاربران را دارند در ادامه اشاره شده‌اند؛

  • پایتون
  • پی اچ پی
  • جاوا
  • جاوا اسکریپت
  • سی پلاس پلاس
  • اِی اِس پی دات‌نِت
  • سی شارپ
  • روبی

انواع پلتفرم‌های برنامه نویسی

به طور کلی می‌توانید روی سه بستر یا پلتفرم مهم موبایل، وب و دسکتاپ به برنامه‌نویسی بپردازیم. بسترهای دیگری نیز وجود دارند اما این سه پلتفرم اصلی هستند.

نکات لازم برای شروع یادگیری برنامه نویسیبرنامه نویسی موبایل

برنامه‌های موبایل عمدتا به دو دسته اندرویدی و IOS تقسیم می‌شوند. برای نوشتن اپلیکیشن‌های اندروید می‌توانید از زبان‌هایی مثل جاوا، سی شارپ، کاتلین، سی پلاس و… استفاده کنید. برای نوشتن اپلیکیشن‌های IOS نیز می‌توانید از زبان‌هایی مانند سوییفت و آبجکتیو استفاده کنید.

برنامه نویسی وب

این برنامه‌ها به دو دسته برنامه‌های سمت کاربر و برنامه‌های سمت سرور تقسیم می‌شوند. برای نوشتن چنین برنامه‌هایی بایستی از زبان‌های HTML و CSS و جاوا اسکریپت و روبی استفاده کنید.

برنامه‌نویسی دسکتاپ

این برنامه نویسی بیشتر به زبان‌هایی مانند جاوا، سی شارپ و پایتون که اغلب کراس پلتفرم هستند نیاز دارد.

سخن پایانی

برای آغاز برنامه نویسی باید قدم‌به‌قدم با برنامه پیش بروید که در نهایت بتوانید از حرفه‌تان به موفقیت و کسب درآمد برسید. برای این کار باید با زبان‌های اصلی و الگوریتم‌های برنامه نویسی آشنایی لازم را کسب نموده و سپس با قبول پروژه‌ها و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به مهارت خود بیفزایید. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت وب نگاه مراجعه کنید.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *