آموزش درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن موبایل در سال 2023

طراحی اپلیکیشن موبایل

نحوه کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن ها پول زیادی به دست می آورند. بر اساس داده‌های Sensor Tower، در نیمه اول سال 2019، هزینه‌های Google Play و App Store به رقم باورنکردنی 39.7 میلیارد دلار رسید. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.4 درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، استفاده از برنامه در حال رشد است. در جدیدترین گزارش «وضعیت موبایل»، AppAnnie دریافت که بین سال‌های 2016 تا 2018، زمان صرف شده در برنامه 50 درصد رشد داشته است، در حالی که دانلودها 35 درصد افزایش یافته است. این نشان می دهد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از برنامه های رایگان پول در می آورند.

اگر به این فکر می کنید که چگونه یک برنامه رایگان ایجاد کنید و درآمد کسب کنید، به جای درستی آمده اید.

در این مقاله ابتدا نحوه طراحی اپلیکیشن موبایل را بررسی می کنیم و سپس شش مورد از محبوب ترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن را بررسی می کنیم.

چگونه یک اپلیکیشن بسازیم

اولین قدم برای کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن، ادامه دادن و ساختن آن است. این بدان معناست که شما به ایده خوبی نیاز دارید که مردم آن را مفید بدانند و بخواهند دانلود کنند. اگر ایده خاصی برای یک برنامه ندارید، همیشه می توانید به مشکلی که دارید و راهی برای حل آن فکر کنید.

از طرف دیگر، آیا برنامه های تلفن همراه محبوبی وجود دارد که دوست دارید اما فکر می کنید می توان آن را بهبود بخشید؟ اگر چنین است، چرا برنامه ای را با این بهبود منتشر نمی کنید؟

سفارش < style="color: #fff; text-decoration: none;" طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

بنیانگذاران اینستاگرام این برنامه را تا حدی به این دلیل منتشر کردند که فیلترهای Instamatic را دوست داشتند، اما فکر می کردند اگر به اشتراک گذاری عکس ها راحت تر باشد، بهتر است. اکنون یکی از پربارگیری‌ترین برنامه‌ها است.

اگر در حال برنامه‌ریزی استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن هستید، باید در ابتدای فرآیند طراحی به این موضوع توجه کنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از استراتژی‌های کسب درآمد از برنامه شما استفاده از تبلیغات است، باید در حین طراحی برنامه خود، فضایی برای نمایش بنرها ایجاد کنید.

به همین ترتیب، اگر می‌خواهید یک مدل اشتراک را اجرا کنید، باید ویژگی‌هایی را در نظر بگیرید که در دسترس همه کاربران برنامه و همچنین ویژگی‌هایی که فقط برای کسانی که پرداخت می‌کنند در دسترس خواهد بود.

ما یک مقاله عمیق در مورد نحوه ساخت برنامه تلفن همراه خود داریم که می توانید اینجا بخوانید. در مقاله، ما این فرآیند را به چند مرحله تقسیم کردیم:

تیم وب نگاه در توسعه و طراحی اپلیکیشن iOS و طراحی اپلیکیشن اندروید تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایلی هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

ابتدا باید برنامه خود را برنامه ریزی کنید

اگر از قبل ایده ای برای اپلیکیشن دارید، این می تواند ساده ترین بخش فرآیند باشد. اگر نه، سخت ترین. اگر مشکل دارید، می توانید این 12 راه را برای ایجاد ایده های برنامه بررسی کنید.

هنگام برنامه ریزی برنامه خود، باید ایده دقیقی در مورد کاری که انجام می دهد و مشکلی که حل می کند داشته باشید. شما همچنین باید در مورد مخاطب هدف و آنچه برای آنها جذاب است فکر کنید. شما می توانید با نگاه کردن به رقبا یا برنامه های غیررقیب با همان مخاطبان هدف، ایده های خوبی در مورد نوع برنامه های موفق و کسب درآمد کسب کنید.

این نیز یک راه خوب برای انتخاب استراتژی کسب درآمد از برنامه شما است. اگر متوجه شدید که اکثر برنامه‌هایی مانند برنامه‌ای که می‌خواهید ایجاد کنید، نسخه رایگان ارائه می‌دهند، اگر بخواهید برای برنامه خود هزینه‌ای بپردازید، احتمالاً برای موفقیت مشکل خواهید داشت. از طرف دیگر، این می تواند نشان دهد که نوع برنامه ای که می خواهید بسازید می تواند از طریق تبلیغات درآمدزایی کند.

سپس نحوه ساخت اپلیکیشن خود را انتخاب کنید

گام بعدی در فرآیند توسعه اپلیکیشن، شروع ساخت آن است. شما در اینجا دو گزینه دارید. اولین مورد این است که خودتان کل فرآیند ایجاد وایرفریم، رابط های گرافیکی و آزمایش فرآیندهای جلویی و پشتی را طی کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید از یک برنامه‌ساز برای مراقبت از فرآیند برای شما استفاده کنید.

در حالی که گزینه اول سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهد، گزینه دوم برای کسانی که تجربه توسعه برنامه را ندارند آسان تر است.

طراحی اپلیکیشن موبایل
اگر تصمیم دارید به تنهایی پیش بروید، باید با Wireframing شروع کنید

اگر تصمیم گرفتید از سازنده اپلیکیشن استفاده نکنید و مسیر سفارشی را طی کنید، باید با وایرفریم شروع کنید. این به شما کمک می کند ساختار برنامه خود را ایجاد کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند به Wireframing کمک کند، از جمله Visio و Axure مایکروسافت. حتما این وایرفریم ها را به طور گسترده آزمایش کنید.

سپس عناصر بصری برنامه خود را طراحی کنید

در این مرحله، می توانید طراحی عناصر بصری برنامه خود را شروع کنید، از جمله لوگو، طرح رنگ، و هر گرافیک یا انیمیشنی که انتخاب می کنید.

چه بخواهید خودتان آن را بسازید و چه از یک برنامه ساز DIY استفاده کنید، باید این کار را انجام دهید. اگر تخصص لازم را ندارید، همیشه می توانید یک متخصص را استخدام کنید تا از این روند برای شما مراقبت کند.

پشت و جلوی برنامه خود را مرتب کنید

مرحله بعدی جایی است که همه چیز پیچیده می شود. ابتدا باید قسمت پشتی برنامه خود را بسازید. درستی این کار باعث می شود برنامه شما همانطور که باید کار کند. اگر تجربه محدودی در توسعه نرم‌افزار دارید، اینجاست که استفاده از برنامه‌ساز می‌تواند در زمان و استرس شما صرفه‌جویی کند.

به دنبال این، می توانید قسمت جلویی را طراحی کنید، که رابطی را که کاربران مشاهده خواهند کرد.
در نهایت، برنامه خود را در آزمون های نهایی قرار دهید

در حالی که یک برنامه ایجاد می کنید، باید آن را در حین انجام آزمایش کنید. با این حال، مرحله نهایی در توسعه برنامه، آزمایش محصول نهایی است.

شما باید برنامه را بر روی دستگاه های متعدد آزمایش کنید و آن را در اختیار افراد مختلفی قرار دهید که متناسب با مخاطب هدف شما هستند. این به شما این امکان را می دهد که نظرات مختلفی را در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست جمع آوری کنید.

اگر متوجه شدید که مشکلی وجود دارد، حتماً قبل از انتشار برنامه، آن‌ها را برطرف کنید

نحوه ایجاد اپلیکیشن و کسب درآمد

اکنون می دانید که چگونه یک برنامه ایجاد کنید، استراتژی های مختلف کسب درآمد را بررسی خواهیم کرد. در این مقاله، مدل‌های کسب درآمد را به شش دسته تقسیم کرده‌ایم. اینها هستند:

برنامه های پولی
اشتراک، ابونمان
خریدهای درون برنامه ای
تبلیغات اپلیکیشن
بازاریابی وابسته
روش های ترکیبی درآمدزایی

بهترین راه برای ایجاد اپلیکیشن و کسب درآمد به نوع اپلیکیشنی که ایجاد می کنید بستگی دارد. برنامه های بازی از خریدهای درون برنامه ای درآمد کسب می کنند. از سوی دیگر، بسیاری از نرم افزارها به عنوان اپلیکیشن های خدماتی، از طریق برنامه های اشتراک درآمد زیادی کسب می کنند. همچنین می توان از تبلیغات برای کسب درآمد از برنامه خود استفاده کرد.

خبر خوب این است که بدون توجه به مدل کسب درآمدی که انتخاب می کنید، نمونه های زیادی از برنامه های موفق وجود دارد.

قبل از شروع: بازارهای اپلیکیشن چه کاهشی دارند؟

حتی اگر اپلیکیشن‌های رایگان درآمدزایی می‌کنند، باید در نظر بگیرید که بازار اپلیکیشنی که برای توزیع اپلیکیشن خود انتخاب می‌کنید چقدر می‌برد. هر دو گوگل پلی و اپ استور ساختار قیمت گذاری بسیار مشابهی دارند. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

گوگل پلی

گوگل پلی 30 درصد از هزینه همه برنامه ها و محصولات درون برنامه ای را کاهش می دهد.
30 درصد از کل اشتراک ها برای 12 ماه اول اشتراک مشتری را می گیرد. بعد از این فقط 15 درصد طول می کشد.
توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک حساب توسعه‌دهنده Google Play باید یکبار هزینه ۲۵ دلاری بپردازند.

اپل اپ استور

اپل 30 درصد از تمام برنامه ها و خریدهای درون برنامه ای را کاهش می دهد.
مانند گوگل، پس از اینکه مشتری به مدت 12 ماه مشترک شد، این میزان به 15 درصد کاهش می یابد.
توسعه دهندگان باید هزینه ای معادل 99 دلار در سال برای انتشار برنامه ها در فروشگاه اپل بپردازند.

مدل کسب درآمد از اپلیکیشن

در اینجا نگاهی به شش مدل کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها می‌اندازیم که می‌توانید از آنها برای درآمدزایی اپلیکیشن استفاده کنید.

اپلیکیشن خود را بفروشید

ایجاد یک برنامه پولی شاید ساده ترین راه برای کسب درآمد از برنامه شما باشد زیرا میانگین درآمد بیشتری را در هر بار دانلود به همراه دارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه بسازید و از افرادی که آن را دانلود می کنند درآمد کسب کنید. هم گوگل پلی و هم اپ استور، پرداخت هزینه های اپلیکیشن ها را برای کاربران آسان می کنند، بنابراین مخاطبان آماده ای خواهید داشت.

با این حال، موفقیت می تواند دشوار باشد.

اگر می خواهید مردم را تشویق کنید که برنامه پولی خود را دانلود کنند، باید ارزش زیادی ارائه دهید. اگر مخاطبان فعلی دارید، می‌توانید اپلیکیشن خود را بازاریابی کنید یا اگر بودجه‌ای دارید که می‌توانید برای تبلیغ برنامه خود خرج کنید، می‌تواند کمک کند.

شما همچنین باید تلاش زیادی را برای لیست بازار برنامه خود انجام دهید زیرا باید به مردم ایده خوبی در مورد محصول خود بدهید بدون اینکه آنها واقعاً بتوانند برنامه شما را تجربه کنند.

هنگام قیمت گذاری برنامه خود، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به فروشگاه های اپلیکیشن مربوطه با قیمت متوسط ​​اپلیکیشن های رقیب نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر می توانید شارژ کنید. اگر می‌خواهید از تبلیغات برای تشویق مردم به خرید برنامه‌تان استفاده کنید، باید در نظر بگیرید که برای دانلود یک نفر برنامه چقدر هزینه دارد.

همانطور که از این اسکرین شات می بینید، اکثر برنامه های پولی ارزان هستند. در لیست فعلی برنامه های پردرآمد در بریتانیا، اکثر آنها کمتر از 5 پوند هستند و تنها دو مورد از 21 برنامه برتر بیش از 10 پوند هزینه دارند. اینها Site Audit Pro و FL Studio Mobile هستند.
مواردی که باید در نظر بگیرید: برنامه های رایگان در مقابل برنامه های پولی

در حالی که برنامه های پولی می توانند راه خوبی برای کسب درآمد از برنامه شما باشند، اما می تواند محدود کننده باشد. اول، هیچ راهی برای افراد وجود ندارد که خدمات شما را امتحان کنند. این می تواند به عنوان مانعی عمل کند که آنها را از دانلود محصول شما باز می دارد. اگر نام تجاری شما ناشناخته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که این اتفاق بیفتد، و ممکن است برای متقاعد کردن مردم برای پرداخت هزینه برنامه خود تلاش کنید.

یک راه حل جزئی می تواند این باشد که برنامه خود را به صورت رایگان ارائه دهید و سپس به مشتریان این گزینه را ارائه دهید که برای باز کردن قفل کل برنامه یک بار هزینه پرداخت کنند. اگرچه، هم در گوگل پلی و هم در اپ استور، این به عنوان خرید درون برنامه ای به حساب می آید زیرا کاربر برای دانلود برنامه پولی پرداخت نمی کند.

به طور کلی، ممکن است متوجه شوید که روش‌های دیگر کسب درآمد از اپلیکیشن موثرتر هستند. طبق گزارش AppAnnie، پردرآمدترین اپلیکیشن پولی در 3 جولای در ایالات متحده، Minecraft بود. با این حال، این برنامه تنها بیست و نهمین برنامه پردرآمد در کل بود. دومین اپلیکیشن پردرآمد Heads Up است که حتی در بین 50 اپلیکیشن برتر هم قرار ندارد.

اگر به دنبال راهی برای به حداکثر رساندن درآمد اپلیکیشن هستید، استفاده از اشتراک یا خریدهای درون‌برنامه می‌تواند گزینه بهتری نسبت به دریافت هزینه از کاربران برای دانلود اپلیکیشن شما باشد.

برای دریافت پرداخت های مکرر از اشتراک استفاده کنید

اشتراک زمانی است که توسعه دهندگان برای استفاده از برنامه هزینه ای مکرر از کاربران دریافت می کنند. این کارمزد معمولاً ماهانه است، اگرچه توسعه‌دهندگان می‌توانند به کاربران این امکان را بدهند که برای یک تخفیف، پیش‌پرداخت طولانی‌مدت (مثلا سالانه یا سه ماهه) بپردازند.

این نوع کسب درآمد با نرم افزارهایی مانند برنامه های خدماتی یا برنامه هایی که دسترسی به رسانه را فراهم می کنند رایج است. به برنامه های پخش جریانی مانند Spotify یا Netflix یا برنامه های بهره وری مانند Microsoft Office یا Dropbox فکر کنید.

اشتراک‌ها برای توسعه‌دهندگان برنامه عالی هستند زیرا می‌توانند از افرادی که از برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند، پول مداوم دریافت کنند. این برای کاربران نیز کار می کند، زیرا هزینه ماهانه اغلب متوسط ​​است.

برخلاف برنامه‌های پولی، برنامه‌های اشتراک معمولاً رایگان هستند. این می تواند یک راه خوب برای توسعه دهندگان برای به دست آوردن پایگاهی از کاربران و کسب درآمد باشد. داشتن تعداد دانلود بیشتر در اپ استور و گوگل پلی استور نیز خوب به نظر می رسد.

برای تشویق مردم به استفاده از این سرویس، معمولاً توسعه دهندگان یک آزمایش رایگان ارائه می دهند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت رایگان از برنامه استفاده کنند و ایده‌ای در مورد اینکه برنامه در مورد چیست و چگونه می‌تواند برای آنها مفید باشد، بیابند.

یک مدل فریمیوم را در نظر بگیرید

از طرف دیگر، برنامه‌هایی که از یک مدل اشتراک استفاده می‌کنند، می‌توانند یک ردیف پایه را ارائه دهند که بخشی از برنامه را به صورت رایگان ارائه می‌کند، و سپس یک ردیف پولی که خدمات کامل را ارائه می‌کند. این همان چیزی است که به عنوان مدل فریمیوم شناخته می شود.

یک مثال خوب از برنامه‌ای که این کار را انجام می‌دهد، Medium است که تعداد محدودی مقاله برتر در ماه و همچنین دسترسی به مقالات رایگان سایت را به کاربران ارائه می‌دهد. اگر کاربران خواهان دسترسی کامل به این سرویس هستند، باید هزینه ای معادل 5 دلار در ماه یا 50 دلار در سال بپردازند.

این می تواند راه خوبی برای علاقه مند نگه داشتن افرادی باشد که شاید نمی خواهند اکنون برای اشتراک ثبت نام کنند، اما شاید بتوان آنها را در آینده متقاعد کرد که این کار را انجام دهند.

فراتر از این، حتی امکان ارائه چندین لایه قیمت گذاری نیز وجود دارد. برای مثال، می‌تواند یک لایه رایگان، یک لایه کم‌هزینه با برخی ویژگی‌های اضافه‌شده، و یک لایه با ویژگی‌های ممتاز که همه چیز را در خود دارد وجود داشته باشد.

برنامه بهره وری Airtable به کاربران امکان استفاده رایگان از این برنامه را می دهد. با این حال، نسخه پلاس با قیمت 10 دلار در ماه، نسخه Pro با قیمت 20 دلار در ماه و نسخه سازمانی با قیمت سفارشی نیز وجود دارد.

نوع دیگری از اشتراکی که می توانید در نظر بگیرید، اشتراک های بدون تمدید است. این اشتراک ها دسترسی به محتوا را برای مدت زمان محدودی فراهم می کند. به عنوان مثال، یک برنامه می تواند در طول یک رویداد جهانی دسترسی به محتوای فصلی را فراهم کند.
هنگام کسب درآمد از برنامه خود با اشتراک چه نکاتی را در نظر بگیرید

اشتراک ها یک راه عالی برای کسب درآمد مداوم از یک برنامه هستند. با این حال، محصول شما باید ارزش کافی را ارائه دهد تا کاربران مایل به پرداخت برای آن باشند.

برخلاف روش‌های کسب درآمد مبتنی بر تبلیغات، شما برنامه‌ای ایجاد نمی‌کنید و از افرادی که به صورت رایگان از برنامه شما استفاده می‌کنند کسب درآمد نمی‌کنید. اگرچه، امکان نمایش تبلیغات در نسخه رایگان محصول شما و سپس حذف آنها هنگام ثبت نام کاربر در اشتراک وجود دارد.

خریدهای درون برنامه ای می توانند بسیار سودآور باشند

خریدهای درون برنامه ای یکی از موثرترین راه ها برای کسب درآمد از یک اپلیکیشن است. طبق گفته اپل، چهار نوع خرید در حین خرید وجود دارد:

مواد مصرفی مواردی مانند امتیازات درون بازی یا ارزهایی هستند که می توانند در برنامه استفاده شوند. این ها در بازی ها رایج هستند و بازیکنان می توانند از آنها برای خرید آیتم های جدید یا دسترسی به سطوح جدید استفاده کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این موارد فقط یک بار قابل استفاده هستند.

بازی ای که در استفاده از مواد مصرفی بسیار موفق بوده است Pokemon Go است. در این بازی، کاربران پوک‌کوین‌ها را خریداری می‌کنند که می‌توان از آن برای خرید آیتم‌های مختلف درون بازی استفاده کرد. گزارش های اوایل سال جاری حاکی از آن است که Niantic در مجموع 2.3 میلیارد دلار از این بازی درآمد داشته است.

اقلام غیر مصرفی آنهایی هستند که پس از خرید مصرف کننده منقضی نمی شوند. نمونه هایی از این موارد شامل گزینه های اضافی در یک برنامه ویرایش عکس است. هنگامی که کاربر این موارد را خریداری کرد، می تواند تا زمانی که مالک برنامه است از آنها استفاده کند.
دو نوع نهایی خرید درون‌برنامه‌ای اشتراک‌های قابل تمدید خودکار و اشتراک‌های غیرقابل تمدید هستند.

خوبی در مورد خریدهای درون برنامه ای این است که اساساً هیچ محدودیتی برای مبلغی که مردم می توانند خرج کنند وجود ندارد. برنامه‌های پولی که یک بار هزینه دارند یا حتی اشتراک‌هایی با کارمزد تکراری دارند، در مجموع مبلغی که می‌توانند به ازای هر کاربر کسب کنند بسیار محدود هستند.

بازی هایی که از خریدهای درون برنامه ای استفاده می کنند می توانند بسیار سودآور باشند. در بازی‌ها، خریدهای درون‌برنامه‌ای اغلب استفاده می‌شوند تا به کاربران امکان خرید آیتم‌ها را بدهند تا تجربه بازی خود را بهتر کنند. این باعث شده است که اپلیکیشن‌های رایگانی مانند PUBG، Clash of Clans و Pokemon Go همواره در میان پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها قرار بگیرند.

با این حال، این تنها بازی ها نیستند که می توانند به طور موثر از خریدهای درون برنامه ای استفاده کنند. انواع دیگری از برنامه‌هایی که خریدهای درون‌برنامه‌ای را با موفقیت ارائه می‌کنند شامل برنامه‌های ویرایشگر عکس هستند که گزینه‌های اضافی یا فیلترها یا برنامه‌های پیام‌رسانی را ارائه می‌دهند که به کاربران امکان خرید شکلک‌ها یا هدایا را می‌دهند.

برای مثال، اپلیکیشن پیام رسان Kakao Talk یکی از پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها در سطح جهان است. در حالی که استفاده از آن رایگان است، یکی از راه های کسب درآمد از طریق فروش شکلک هایی است که افراد می توانند در چت خود از آن استفاده کنند.

هنگام کسب درآمد از برنامه خود با خریدهای درون برنامه ای چه نکاتی را در نظر بگیرید

مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا برنامه شما می تواند چیزی به اندازه کافی فریبنده به عنوان خرید درون برنامه ای ارائه دهد یا خیر. اگر نتوانید، بعید است که کسی چیزی را که ارائه می‌دهید بخرد یا از برنامه شما درآمد کسب کند.

به طور کلی، بازی ها با خریدهای درون برنامه ای موفقیت زیادی دارند

یکی دیگر از ملاحظات مهم با بحث و جدل در مورد جعبه های غارت است. لوت‌باکس‌ها محصولاتی هستند که کاربران می‌توانند خریداری کنند و مجموعه‌ای تصادفی از آیتم‌های درون بازی را در اختیارشان قرار می‌دهد. در حالی که اینها یک مدل مؤثر درآمدزایی هستند، بسیاری از کشورها در حال بحث هستند که آیا آنها نوعی قمار هستند یا خیر.

به همین دلیل، لوت باکس ها به شدت تحت نظارت و حتی غیرقانونی در برخی کشورها هستند. اگر می خواهید این نوع کالا را ارائه دهید، باید حتماً مقررات کشوری را که قصد دارید در آن فعالیت کنید، بررسی کنید.
از یک مدل مبتنی بر تبلیغات استفاده کنید

تبلیغات موبایلی یک تجارت بزرگ است. دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) اخیراً اعلام کرده است که در سال 2018، 65 درصد از کل درآمد تبلیغات دیجیتال از طریق پلتفرم های تلفن همراه بوده است. این شامل مرورگرها و پیام های متنی و همچنین برنامه ها می شود.

تبلیغات معمولاً توسط برنامه های رایگان استفاده می شود. به عنوان مثال، برنامه های خبری یا بازی ها. همچنین می‌تواند توسط برنامه‌هایی که خریدهای درون‌برنامه‌ای یا نسخه‌های پولی را نیز ارائه می‌دهند به عنوان راهی برای کسب درآمد از مشتریانی که پولی ندارند، استفاده شود.

بهترین چیز در مورد تبلیغات این است که راه خوبی برای کسب درآمد از برنامه شما بدون نیاز به خرج کردن مشتری است.

ساده ترین راه برای شروع، از طریق یک پلت فرم تبلیغاتی هزینه به ازای کلیک است. برخی از این موارد عبارتند از AdMob گوگل یا SSP AOL. ثبت نام در یکی از این موارد به شما امکان می دهد تبلیغات را در برنامه خود قرار دهید.

اکثر تبلیغات به صورت تبلیغات بنری، تبلیغات بینابینی یا ویدئو هستند.

تبلیغات بنری در اطراف محتوای شما پراکنده شده است. آنها نسبتاً غیر مزاحم هستند. این مزیت عدم وقفه در تجربه کاربر را دارد و نادیده گرفتن این تبلیغات آسان است.

در تصویر زیر، می‌توانید ببینید که چگونه اپلیکیشن پادکست BeyondPod از یک بنر تبلیغاتی در فید پادکست کاربر استفاده می‌کند. تقریباً بیش از حد محجوب است و نادیده گرفتن آن آسان است.

از سوی دیگر، یوتیوب تبلیغات بنری بسیار بزرگتری را نشان می دهد که به خوبی با محتوایی که کاربر از قبل تماشا می کند، مطابقت دارد. اگر علامت «تبلیغ» در گوشه پایین نبود، تشخیص اینکه آیا توصیه‌ها تبلیغاتی هستند یا نه، کار سختی بود.

تبلیغات بینابینی تمام صفحه را اشغال می کند. معمولاً برای مدت معینی یا تا زمانی که کاربر برای بستن آگهی کلیک کند، نمایش داده می شوند. این تبلیغات از آنجایی که کاربر تضمین می‌کند که آن را ببیند مؤثر هستند.

نقطه ضعف در اینجا این است که این پاپ آپ ها سرزده هستند. به همین دلیل، باید به دقت در مورد زمان قرار دادن یک تبلیغ بینابینی فکر کنید. زمان‌های خوب می‌تواند زمانی باشد که کاربر ویرایش یک عکس را به پایان رسانده است یا زمانی که می‌خواهد سطح جدیدی را در یک بازی شروع کند.

یک مثال عالی از این، تبلیغ زیر از برنامه ویرایش ویدیو PowerDirector است. هنگامی که کاربر برای خروج از برنامه کلیک می کند، یک پاپ آپ ظاهر می شود که یک تبلیغ را نشان می دهد. نادیده گرفتن آگهی تقریباً غیرممکن است زیرا کاربر باید مرحله دیگری را برای ترک برنامه انجام دهد.

با این حال، خیلی آزاردهنده نیست زیرا فقط زمانی ظاهر می‌شود که کاربر برنامه را ترک می‌کند، نه در اواسط پروژه.

تبلیغات ویدیویی اغلب یا تبلیغات کوتاه یا طولانی تر هستند که کاربر می تواند پس از مدت زمان معینی از آنها رد شود. با کلیک بر روی تبلیغ، کاربر به محصول تبلیغ کننده هدایت می شود. تبلیغات ویدیویی برای تبلیغ‌کنندگان مفید است زیرا راه خوبی برای انتقال پیام محصول است.

تبلیغات ویدیویی اغلب در حین بارگیری ویدیوی دیگر یا قبل از یک سطح در یک بازی نشان داده می شود. شاید محبوب ترین برنامه برای تبلیغات ویدیویی YouTube باشد که یک تبلیغ را قبل از بسیاری از ویدیوهای این سرویس نشان می دهد.

مواردی که باید هنگام کسب درآمد از برنامه خود با تبلیغات در نظر بگیرید

در حالی که شروع به کار با تبلیغات موبایلی آسان است، اما نکات منفی نیز وجود دارد. واضح ترین مورد این است که برای کسب درآمد خوب، باید کاربران زیادی داشته باشید.

طبق Businessofapps، میانگین CPM (مبلغی که یک تبلیغ‌کننده به ازای هر هزار نفری که تبلیغات آن را می‌بینند می‌پردازد) برای تبلیغات بنری 1 دلار، تبلیغات بینابینی 3.5 دلار و تبلیغات ویدیویی 3 دلار است.

این بدان معناست که ایجاد یک برنامه و کسب درآمد سخت است مگر اینکه برنامه شما کاربران معمولی زیادی داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند مانع از کسب درآمد شما شود این است که هرگاه کاربر روی تبلیغی در برنامه شما کلیک کند، از برنامه شما حذف می شود. این باعث می شود زمان صرف شده برای برنامه شما کاهش یابد و حتی می تواند آنها را به یک رقیب مستقیم معرفی کند.

کسب درآمد از طریق بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک نوع بازاریابی رایج در وب است، اگرچه شاید کمتر در برنامه ها یافت شود. با بازاریابی وابسته، توسعه‌دهنده اپلیکیشن محصولات را در اپلیکیشن خود تبلیغ می‌کند و سپس زمانی که مشتری خرید می‌کند، فروش را کاهش می‌دهد.

برنامه های رزرو یا مقایسه یک نوع رایج بازاریابی وابسته هستند. به عنوان مثال، Skyscanner برای افرادی که می‌خواهند پرواز بخرند، بررسی قیمت‌ها را از طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان آسان می‌کند.

هر زمان که کاربر سفری را پس از هدایت به وب‌سایت رزرو از طریق Skyscanner رزرو کند، شرکت درصدی از هزینه پرواز را دریافت می‌کند. در تصویر زیر می توانید نحوه عملکرد آن را مشاهده کنید.

مثال دیگری از اینکه چگونه این کار می تواند کار کند یک برنامه تناسب اندام است که کاربران را به وب سایت یک فروشگاه تغذیه یا فروشگاه تجهیزات ورزشی هدایت می کند و سپس از فروش های انجام شده کوتاه می آورد. یا یک اپلیکیشن برنامه ریزی مالی که محصولات مالی را به کاربران خود پیشنهاد می کند.

خوبی کسب درآمد از این راه، تعداد داده هایی است که اپلیکیشن ها در مورد کاربران دارند. به عنوان مثال، در مثال بالا از یک برنامه برنامه ریزی مالی، توسعه دهندگان برنامه می توانند نوع دقیق محصولی را که کاربر بر اساس داده هایی که در مورد کاربر دارند، مفید خواهد یافت، ارائه دهند.

مواردی که باید هنگام کسب درآمد از برنامه خود با بازاریابی وابسته در نظر بگیرید

بازاریابی وابسته از بسیاری از مشکلات مشابه تبلیغات رنج می برد – قبل از اینکه بتوانید درآمد داشته باشید به کاربران زیادی نیاز دارید.

همچنین اگر محصولی که به آن وابسته هستید گران باشد یا محصولی که کاهش زیادی از کل هزینه خرید را ارائه می دهد، می تواند کمک کند. در حالی که دریافت ده درصد از یک پرواز 1000 پوندی روز حقوقی خوبی برای شما به ارمغان می آورد، دریافت 3 درصد از یک جفت کفش دویدن 50 پوندی کمتر تاثیرگذار است.
از یک استراتژی ترکیبی برای کسب درآمد از برنامه خود استفاده کنید

بسیاری از موفق ترین اپلیکیشن ها از انواع روش های کسب درآمد استفاده می کنند. به این ترتیب، توسعه دهندگان نیازی به تکیه بر یک استراتژی ندارند. در اینجا چند نمونه از این که چگونه استراتژی‌های درآمدزایی ترکیبی می‌توانند در عمل کسب درآمد کنند، آورده شده است.

یک استراتژی ترکیبی درآمدزایی رایج این است که از کاربران بخواهید برای حذف تبلیغات پولی پرداخت کنند. این به عنوان جایگزینی برای یک برنامه پولی خوب است. این بدان معناست که توسعه دهندگان برنامه همچنان می توانند از کاربران رایگان درآمد کسب کنند، در حالی که گزینه سودآورتری را برای کسانی که می توانند پرداخت کنند ارائه می دهند. برای جذاب‌تر کردن گزینه پولی، حتی می‌توانید برای کسانی که پرداخت می‌کنند، موارد اضافی اضافه کنید. این می تواند هم برای پرداخت های یکباره و هم برای اشتراک ها کار کند.
برخی از برنامه‌های پولی، به‌ویژه بازی‌ها، هزینه‌ای برای برنامه دریافت می‌کنند و سپس خریدهای درون‌برنامه‌ای را بیش از قیمت بازی ارائه می‌کنند. Minecraft، NBA 2K19 و Moment Pro Camera همگی اپلیکیشن هایی هستند که با موفقیت از این استراتژی استفاده کرده اند.
اگر قصد دارید به عنوان استراتژی کسب درآمد خود بر تبلیغات تکیه کنید، می تواند ایده خوبی باشد که هم با بازاریابی وابسته و هم با تبلیغات معمولی آزمایش کنید. اگر این کار را انجام دهید، می توانید ببینید کدام نوع تبلیغات سودآورتر است و سپس روی آن تمرکز کنید.

نتیجه

این پایان راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک برنامه و کسب درآمد است. امیدواریم حداقل یک مدل کسب درآمد را پیدا کرده باشید که بتوانید برای ایده برنامه بعدی خود از آن استفاده کنید.

همانطور که می بینید، برنامه های رایگان اگر بدانید چه کاری انجام می دهید درآمد کسب می کنند. خریدهای درون‌برنامه‌ای و اشتراک‌ها به دلیل پتانسیل درآمد مکرر می‌توانند بسیار سودآور باشند.

با این حال، بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند با موفقیت از سایر روش‌های کسب درآمد مانند تبلیغات یا شارژ اولیه از کاربر استفاده کنند.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!