مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس با سامسونگ s23 اولترا

مقایسه آیفون 14 پرومکس با سامسونگ s23 اولترا

امروزه با توجه به توسعه برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان، در این بازار تنوع بسیار زیادی وجود دارد و گاهی اوقات، این تنوع می‌تواند انتخاب‌های ما را سخت کند. اگر به دنبال یک گوشی موبایل هوشمند با امکانات فوق العاده می‌گردید، گوشی‌های سامسونگ s23 اولترا و آیفون ۱۴ پرومکس می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. دو گوشی پرچم دار. بسیاری از افراد حاضرند به هر قیمتی که شده یک گوشی پرچم دار در دستشان باشد و از آن استفاده کنند. ندین سال است گوشی‌های پرچم دار سامسونگ و اپل رقابت شدیدی با هم دارند و همواره در رقابت هستند. اخیرا این دو شرکت بزرگ از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرده‌اند که ما در ادامه در خصوص این دو پرچم دار یعنی آیفون ۱۴ پرومکس با سامسونگ s23 اولترا صحبت خواهیم کرد.

برای خرید یک گوشی هوشمند مناسب، ابتدا باید شرایط و نیازهای خود را در نظر بگیرید و سپس به مقایسه گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بپردازید. در این مقاله از شرکت نرم افزاری وب نگاه، به بررسی و مقایسه دو گوشی سامسونگ گلکسی s23 ultra و آیفون ۱۴ پرومکس خواهیم پرداخت. در ادامه با همراه باشید. 

مقایسه سیستم عامل گوشی آیفون ۱۴ پرومکس با سامسونگ s23 اولترا

دو گوشی آیفون ۱۴ پرومکس و سامسونگ گلکسی s23 ultra، دارای دو سیستم عامل متفاوت هستند. گوشی آیفون ۱۴ پرومکس از سیستم عامل IOS 16 برخوردار است و گوشی سامسونگ S23 ultra از سیستم عامل اندروید ۱۳ بهره می‌برد. اگر شما تا به الان از سیستم عامل اندروید استفاده کرده باشید، ممکن است کار با آیفون ۱۴ پرومکس برای شما کمی سخت باشد و سامسونگ گلکسی s23 ultra را ترجیح دهید.

لازم به ذکر است که سیستم عامل‌های این دو گوشی، تا ۵ سال به‌روز می‌مانند و شما به هیچ وجه نیاز ندارید تا نگران قدیمی شدن سیستم عامل گوشی خود باشید. 

مقایسه دوربین گوشی آیفون ۱۴ پرومکس با سامسونگ s23 ultra

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک گوشی هوشمند، دوربین آن است. دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی s23 ultra از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی برخوردار است که وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارد. دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرومکس نیز دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است و می‌توان کیفیت دوربین این دو گوشی را باهم یکی دانست. 

لازم به ذکر است که تنها تفاوت دوربین این دو گوشی در کیفیت فیلم‌برداری آن‌ها است. دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی s23 ultra توان فیلم برداری با رزولوشن ۸k را دارد و این در حالی است که حداکثر رزولوشن فیلم‌برداریِ دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرومکس، ۴k است؛ لذا اگر به دنبال یک گوشی خوب برای فیلم‌برداری هستید، گوشی سامسونگ s23 ultra می‌تواند گزینه مناسب‌تری در مقایسه با آیفون ۱۴ پرومکس باشد. 

مقایسه باتری و شارژ گوشی آیفون ۱۴ و سامسونگ گلکسی s23 ultra

ظرفیت باتری گوشی سامسونگ s23 ultra نسبت به باتری آیفون ۱۴ پرومکس برتری دارد. باتری گوشی سامسونگ s23 ultra از ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و باتری گوشی آیفون ۱۴ پرومکس دارای ظرفیت ۴۳۲۳ میلی‌آمپری است؛ پس اگر به دنبال یک گوشی با قابلیت نگهداری شارژ در زمان بالا می‌گردید، گوشی سامسونگ گلکسی s23 ultra می‌تواند برای شما گزینه مطلوبی باشد. 

توان حداکثری شارژ گوشی سامسونگ گلکسی s23 اولترا ۴۵ وات و آیفون ۱۴ پرومکس ۲۰ وات است. البته توان شارژ این گوشی‌ها در حالت بیسیم یکسان است و هر دو از توان شارژ ۱۵ واتی برخوردار هستند. 

مقایسه قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرومکس با سامسونگ s23 ultra

در مورد قیمت این دو گوشی باید گفت که سامسونگ گلکسی s23 ultra از قیمت پایین‌تری در مقایسه با آیفون ۱۴ پرومکس برخوردار است؛ اما این اختلاف قیمت این دو گوشی چندان چشمگیر نیست. البته لازم به ذکر است که این گوشی‌ها از نسخه‌های متفاوتی از لحاظ حافظه داخلی و رم برخوردار هستند و قیمت آن‌ها می‌تواند با توجه به نسخه انتخابی شما متفاوت باشد. 

حدود قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرومکس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۱۱۰۰ دلار بوده که باید گفت، این قیمت در کشور ایران به دلیل نوسانات بالای دلار می‌تواند متفاوت باشد. 

آیفون 14 پرومکس سامسونگ s23 اولترا . کدام ارزش خرید دارد

مقایسه صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۴ پرومکس با s23 ultra

برخی از افراد، صفحه نمایش کوچک را برای گوشی ترجیح می‌دهند و برخی دیگر با صفحه نمایش بزرگ راحت‌تر هستند. این موضوع باعث می‌شود تا اندازه صفحه نمایش گوشی به یکی از فاکتورهای مهم برای خرید تلفن همراه در برخی از افراد تبدیل شود. 

صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۴ پرومکس، دارای اندازه ۶.۷ اینچی و صفحه نمایش گوشی سامسونگ s23 ultra از اندازه ۶.۸ اینچی برخوردار است. کیفیت و وضوح صفحه گوشی سامسونگ گلکسی s23 اولترا، ۱۴۴۰ پیکسلی است و این در حالی است که صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرومکس از وضوحی ۱۲۹۰ پیکسلی بهره می‌برد. این بدین معناست که صفحه نمایش سامسونگ s23 ultra وضوح بهتری دارد؛ اما در هر حال، تفاوت چندانی با وضوح گوشی آیفون ۱۴ پرومکس ندارد. 

البته باید گفت صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۴ پرومکس از نظر فناوری در مقایسه با سامسونگ s23 ultra برتری دارد. گوشی آیفون ۱۴ پرومکس از پنل اولد M12 استفاده می‌کند که آخرین و بروزترین نسخه این پنل محسوب می‌شود؛ در حالی که صفحه نمایش گوشی سامسونگ S23 ultra از پنل M11 بهره می‌گیرد. 

گوشی آیفون ۱۴ پرومکس برای مسائل امنیتی از فیس آیدی استفاده می‌کند و گوشی سامسونگ S23 ultra از حسگر اثر انگشت برای این موضوع برخوردار است. البته باید گفت که شما می‌توانید از قابلیت فیس آیدی در گوشی سامسونگ s23 ultra نیز بهره ببرید؛ اما توجه داشته باشید که این قابلیت در گوشی سامسونگ ضعیف‌تر است و جعل چهره برای شکستن قفل چهره در این گوشی ساده‌تر است. 

یکی از برتری‌های کوچکی که سامسونگ s23 ultra نسبت به آیفون ۱۴ پرومکس دارد، بهره‌مندی از یک قلم هوشمند در داخل خود است که با استفاده از آن می‌توانید از قابلیت یادداشت‌برداری آسان در این گوشی بهره ببرید.

آیفون ۱۴ پرومکس بخریم یا سامسونگ گلکسی s23 ultra؟

در این مطلب از شرکت برنامه نویسی، با مقایسه ویژگی‌ها و قابلیت‌های دو گوشی سامسونگ گلکسی s23 ultra و آیفون ۱۴ پرومکس همراه شما بودیم. این دو گوشی تقریبا در یک رده قرار دارند و بخشی اعظمی از تصمیم شما، به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد.

باید گفت، هر چه تنوع محصولات بالاتر باشد، انتخاب بین آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد شد و ممکن است شما سختی‌های زیادی از بابت انتخاب تحمل کنید. برای حل این مشکل بهتر است تا نیازها و شرایط خود را در یک کاغذ یادداشت کرده و سپس آن‌ها را با اطلاعات و ویژگی‌های این دو گوشی تطبیق دهید.

[vc_row][vc_column][cz_button title=”سفارش طراحی اپلیکیشن اختصاصی” btn_position=”cz_btn_center” btn_effect=”cz_btn_zoom_in” id=”cz_62405″ link=”url:tel%3A%2009339017809″ sk_button=”border-radius:70px;padding-left:30px;padding-right:30px;font-size:22px;background-color:unset !important;background-image:linear-gradient(135deg,#1e73bb,#b40ed6);” sk_hover=”color:#ffffff;” icon=”fa fa-phone-square” cz_button=””][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *