بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای مهاجرت + بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

مقدمه

امروزه حرفه برنامه نویسی به چنان شهرت و محبوبیتی دست یافته است که تقریبا در تمام حوزه‌ها و مناطق جغرافیایی، خواهان دارد. انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب، نقش بسیار مهمی برای تمامی کارشناسان و متخصصان برنامه نویسی ایفا می‌کند. اهمیت این موضوع در زمان مهاجرت کاری یک برنامه نویس به کشورهای پیشرفته، دوچندان می‌شود. در هنگام تصمیم برای یادگیری برنامه نویسی، بایستی ملاحظات مختلفی مانند سطح دشواری، سطح دانش لازم؛ حقوق دریافتی ماهانه و سالانه و جذابیت زبان انتخابی خود را در نظر بگیرید. همچنین باید اطلاعات کاملی راجع به کشور مقصد خود داشته باشید تا بدانید با استفاده از یادگیری کدام زبان برنامه نویسی به موفقیت شغلی دست پیدا خواهید کرد. در این مطلب شما را بیشتر با معلومات حوزه مهاجرت با استفاده از برنامه نویسی، آشنا خواهیم نمود.

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

برنامه نویسی و مزایای مهاجرت توسط آن

پیشرفت فناوری باعث شده است تا علوم کامپیوتری، به قسمت حیاتی جامعه مدرن تبدیل شوند. پس می‌توان انتظار داشت که تسلط به انواع زبان‌های برنامه نویسی، فرصت‌های کاری و مهاجرتی زیادی را به همراه داشته باشد. اکثر کشورهای پیشرفته آمریکا، اروپا و حتی آسیا، مزایای زیادی را برای جذب برنامه نویسان حرفه‌ای و متبحر ارائه می‌کنند. برنامه نویسان با مهاجرت کاری به یکی از این کشورها، خواهند توانست تا موفقیت و درآمد روزافزونی داشته باشند و در دانش حرفه‌ای خود نیز پیشرفت کنند. در ضمن، فرصت‌های شغلی بسیار متنوعی در اختیار آن قرار خواهد گرفت و آن‌ها می‌توانند در زمینه نرم‌افزار، سخت‌افزار، توسعه وب، توسعه موبایل، امنیت سایبری، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مشغول به کار شوند. البته گزینش کشور مناسب و داشتن مهارت‌ها و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری، از مواردی است که برنامه نویسان حتما باید به بررسی جدی و اصولی آن‌ها بپردازند.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت برنامه نویسان

  • تسلط به زبان انگلیسی
  • تجربه کاری و رزومه مناسب
  • قبولی در مصاحبه و آزمون فنی
  • داشتن شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری کشور مورد نظر
  • مدارک معتبر دانشگاهی یا آموزشگاهی
  • ماندگاری و سازگاری کامل با محیط جدید زندگی

معرفی انواع اصلی زبان‌های برنامه نویسی برای مهاجرت

  • زبان‌های برنامه نویسی رویه‌ای

یک پارادایم برنامه نویسی است که از رویه‌ها یا توابع برای خلاصه‌سازی و طبقه‌بندی بلوک‌های قابل‌استفاده مجدد، بهره می‌گیرد. پرتقاضاترین زبان‌هایی که از این الگو استفاده می‌کنند پاسکال، فرترن و C هستند. آن‌ها کاربرد زیادی در مهندسی، گیمینگ و امور مالی دارند.

  • زبان‌های برنامه نویسی تابعی

این زبان‌ها برخلاف زبان‌های رویه‌ای، انعطاف بیشتری دارند و شامل مجموعه‌ای از توابع هستند. آن‌ها بر استفاده از محاسبات مدل و تبدیل داده تاکید دارند و شمل زبان‌های هسکل، لیسپ، کلوژور و اسکالا می‌شوند. زبان‌های برنامه نویسی تابعی کارایی بسیاری دارند و می‌توان آن‌ها را به صورت دستورالعملی از کدهای تودرتو با واحدهای مستقل اجرا نمود.

  • زبان‌های برنامه نویسی شیء‌گرا

در این زبان‌ها، اشیا هستند که داده‌ها و رفتار را تعریف می‌کنند. این اشیا عموما شامل خصوصیات داده‌ای هستند که نمایانگر حالت و روش می‌باشند و باعث ایجاد یک سیستم پیچیده با اجزای وراثتی و متصل به هم می‌شوند. معروف‌ترین این زبان‌ها عبارتند از جاوا، پایتون، C++ و روبی. اگر  قصد داشته باشید در یک شرکت برنامه نویسی فعالیت داشته باشید باید با این زبان‌ها آشنا باشید.

  • زبان‌های اسکریپت‌نویسی

آن‌ها زبان‌هایی ساده با سینتکس سبک هستند که به جای کامپایل شدن، تفسیر می‌شوند. این زبان‌ها دارای دو نوع سمت سرور و سمت کلاینت هستند و ارتباط با زبان‌های دیگر را آسان می‌کنند. زبان بش، یکی از پرکاربردترین آن‌هاست.

  • زبان‌های برنامه نویسی منطقی

این زبان‌های برنامه نویسی مبتنی بر منطق رسمی و شامل خوشه‌ای از اعلامیه‌ها و قوانین برای تعیین روابط بین اشیا هستند. سیستم‌ها و هوش مصنوعی این زبان‌ها در مواقعی که استدلال، حدس و گمان ضروری است، استفاده می‌شوند. امکان ایجاد برنامه‌های گویا، دقیق و ساده با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی منطقی وجود دارد. این خانواده شامل پرولوگ، دیتالاگر و برنامه نویسی مجموعه جواب (ASP) است.

زبان برنامه نویسی خوب برای مهاجرتکدام زبان برنامه نویسی برای مهاجرت بهتر است؟

این موضوع به نسبت کشور انتخابی شما برای مهاجرت، تفاوت می‌کند. اما مشهورترین زبان‌های برنامه نویسی در صنایع استارتاپی کشورهای پیشرفته، جاوا اسکریپت و پایتون هستند. بیشتر استارتاپ‌های کشورهای مهاجرپذیر اروپایی و آمریکایی از فریم‌ورک‌های بک‌اند مبتنی بر پایتون و جاوا اسکریپت (مثل جانگو، فلسک و NodeJS) بهره می‌برند. در ادامه به بررسی بهترین زبان‌های برنامه نویسی به طور اختصاصی برای هر کشور می‌پردازیم.

بهترین کشورهای مهاجرپذیر در حوزه برنامه نویسی

  • کانادا

زبان پایتون در این کشور برای ایجاد برنامه‌های دسکتاپ، سرورهای شبکه، یادگیری ماشینی و… استفاده می‌شود. زبان جاوا نیز در کانادا کاربردهای زیاد و درآمد بسیار بالایی دارد. در کانادا برای ایجاد سیستم عامل‌های ios و mac OS بومی، از زبان برنامه نویسی سوئیفت استفاده می‌شود که به علت درگیر بودن با سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی، درآمد و اهمیت بسیاری دارد. زبان سرور-ساید PHP در کانادا برای توسعه وب شرکت‌های مختلف به صورت گسترده به کار برده می‌شود.

  • آمریکا

می‌توان رتبه بهترین زبان برنامه نویسی در آمریکا را به پایتون نسبت داد. کسب و کارهای عظیم مانند یوتیوب، اینستاگرام، پینترست و SurveyMonkey با کمک این زبان ایجاد شده‌اند. پس از آن، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها در آمریکا با جاوا اسکریپت به ایجاد محتوای صفحه وب پویا کمک می‌کنند. زبان دیگری که برای سیستم‌های سطح پایین در آمریکا استفاده می‌شود، C++ است که در ساخت برنامه‌های دسکتاپ، موبایل یا وب شرکت دارد. روبی، کاتلین، جاوا و سوئیفت نیز از پرتقاضاترین زبان‌های برنامه نویسی در این کشور محسوب می‌شوند.

  • انگلستان

یکی از پررونق‌ترین کشورها برای مهاجران برنامه نویس، انگلستان می‌باشد. زبان‌های برنامه نویسی بسیار متعددی در این کشور در دست استفاده و گسترش هستند که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از پایتون، جاوا، روبی، R، C، ++C، PHP، SQL و… .

  • ایتالیا

ایتالیایی‌ها در سال‌های اخیر دست‌اندرکار توسعه بازی‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و کارآفرینی دیجیتال بوده‌اند. در صورت انتخاب این کشور برای مهاجرت، بهتر است در یکی از زبان‌های پایتون، سوئیفت و یا جاوا اسکریپت تخصص کافی داشته باشید.

کشورهای دیگری که در این زمینه فعال هستند عبارتند از:

  • سوئیس
  • استرالیا
  • آلمان
  • هلند
  • ژاپن
  • اسپانیا

سخن پایانی

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه مشاغلی مانند برنامه نویسی دارای کاربردهای روزافزونی شده است. در نتیجه کشورهای پیشرفته در این زمینه به جذب و استخدام افراد ماهر و متخصص در برنامه نویسی می‌پردازند که بهترین فرصت شغلی برای یک برنامه نویس می‌باشد. در این مقاله ما به انواع زبان‌های برنامه نویسی از نظر کاربرد اشاره کردیم و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویسان به کشورهای مختلف را برشمردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *