طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی

مقدمه

امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام که محبوبیت بالایی دارد طراحی سایت شخصی رو به کاهش است. اما ما در این بخش قصد داریم تا با دلایل منطقی از مزایا و ویژگی‌های که یک سایت شخصی برای شما و اعتبار شما دارد صحبت کنیم. امروزه طراحی رابط کاربری یکی از عوامل تاثیر گذار در ارتباط بین شما و مخاطبین است و طراحی سایت اختصاصی با ظاهر گرافیکی جذاب می‌تواند باعث ایجاد تعامل بین شما و کاربران شود.

برخی افراد برای داشتن یک سایت شخصی اقدام به راه اندازی وبلاگ در سایت‌های وبلاگ رایگان می‌کردند اما این وبلاگ‌ها دارای محدودیت‌های گرافیکی بود. قالب‌های موجود در این وبلاگ‌ها از نظر گرافیکی حرفه‌ای نیستند و کدنویسی آن‌ها سئو بیس نیست. در ادامه در رابطه با مطلب سئو بیس بودن کدها صحبت خواهیم کرد.

یک سایت شخصی چه تمایزاتی نسبت به شبکه‌های مجازی دارد؟

برخی افراد هم هستند که ترجیح می‌دهند به جای سایت شخصی از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام جهت معرفی خود استفاده کنند. اما آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که ممکن است روزی اینستاگرام دسترسی‌اش برای کاربران ایرانی محدود شود؟ ممکن است وبلاگ‌ها قادر به ارائه سرویس به شما نباشند؟ ممکن است زمانی که برای محتواسازی و معرفی خود در وبلاگ‌ها و دیگر شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اید یک شبه از بین برود. اما داشتن یک وب سایت شخصی با هاست و دامنه به نام خودتان به این معناست که سایت شما هیچ وقت از دسترس خارج نخواهد شد و فیلتر نیز نمی‌شود.

با طراحی سایت شخصی می‌توانید؛

وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید.

بعد از مدتی در گوگل دیده شوید.

طراحی وب‌سایت به سلیقه خودتان .

سفارش طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اختصاصی

تماس

امکانات و مزایای استفاده از طراحی سایت شخصی

با طراحی سایت شخصی، شما می‌توانید دامنه اختصاصی خود را به صورت آدرس سایت شخصی خودتان داشته باشید. علاوه بر آن، می‌توانید از میان قالب‌های متنوع سایت‌های شخصی، یکی را به دلخواه خود انجام دهید و حتی در آن صورت، در آینده قادرید به صورت ساده و رایگان، قالب آن را تغییر دهید و حتی قالب مورد نظر خودتان را بسازید. با طراحی سایت شخصی، هر شخصی می‌تواند برای خود یک رزومه دیجیتال اختصاصی بسازد تا یک جمع‌بندی آنلاین و حرفه‌ای از سوابق خود در هر زمینه‌ای داشته باشد. با طراحی سایت شخصی، شما می‌توانید افکار و ایده‌ها، متن‌ها و یا عکس‌ها و ویدیوهای خود را در فضای گوگل با کاربران نامحدودی به اشتراک بگذارید تا دیده شوند. همچنین می‌توانید مارکت مستقل خود را افتتاح کنید و به واسطه سایت شخصی خود، در گوگل کسب رتبه کنید. با طراحی سایت شخصی، شما قادرید آمار دقیق بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان خود را در لحظه داشته باشید.

مراحل طراحی سایت شخصی

در قدم اول، شما باید به هدف خود از طراحی سایت شخصی کاملا آگاه باشید. باید بدانید چرا به سایت شخصی‌تان نیاز دارید و داشتن آن، چه کمکی به پیشرفت شما می‌کند. سپس باید با جستجو در اینترنت و مطالعه، در زمینه فعالیت خود از دیگران ایده بگیرید و اطلاعات کسب کنید. بعد از آن، بایستی قالب وب‌سایت شخصی خود و همچنین طرح گرافیکی آن را اتخاذ کنید. برای این کار که در واقع شروع طراحی سایت شخصی است، باید با سایت‌سازهای مختلف آشنایی کافی داشته باشید. بعد از مشخص کردن قالب، باید محتوای مورد نظر خود را وارد فضای سایت کنید. این محتوا باید دارای دسته‌بندی مخصوص خود باشد. هسته اصلی مطلب شما باید در صفحه اصلی قرار گیرد و یک فرم کوتاه و مختصر به عنوان بیوگرافی و مشخصات اثر و پدیدآورنده آن در نظر گرفته شود که مخاطب را راهنمایی کند. صاحب سایت می‌تواند یک بخش را به عنوان بخش نظرات، انتقادات و پیشنهادات مخاطبان یا مشتریان در نظر بگیرد تا بدین سبب، ارتباط‌گیری با مخاطب به بهترین نحو انجام گیرد. در بخش دیگری از سایت، باید به نمایش نمونه کارها پرداخته شود تا مخاطب با دیدن آن بخش، خلاصه‌ای از درون‌مایه محتوای شما را دریابد و زودتر پاسخ موردنیاز خود را پیدا کند.

طراحی سایت شخصی (1)اجزای مهم و تاثیرگذار در طراحی سایت شخصی

شاید مهم‌ترین بخش تاثیرگذار در پیشرفت یک فعالیت، در خاطر ماندن آن باشد. ابزارهایی مانند یک لوگوی مناسب و جذاب می‌توانند این امر را میسر کنند. محتوای شما در سایت باید با نظم و ترتیب خاصی دسته‌بندی و نمایش داده شود چرا که انسجام و سرعت و سهولت دسترسی به محتوا، آمار بازدیدکنندگان از سایت شما را تا حد چشم‌گیری افزایش می‌دهد. همچنین انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، فضاها و طرح‌های متنوع و زیبا به جذابیت بصری سایت شخصی شما کمک شایانی می‌کند که قطعا در افزایش آمار دنبال‌کنندگان آن بی‌تاثیر نخواهد بود. موضوع دیگری که در طراحی سایت شخصی حائز اهمیت است، رعایت اصول بسیار مهم سئو می‌باشد. رعایت قالب و همچنین بهبود سئو در طراحی سایت شخصی شما باعث می‌شود سایت شما رتبه و امتیاز بیشتری در موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل کسب کند و سایت شما در اولین نتایج مربوط به جستجوی کاربران نمایش داده شود. عامل دیگر، بیان مختصر و مفید می‌باشد که در جذب مخاطب، اهمیت بالایی دارد.

امور جانبی در طراحی سایت شخصی

بعد از تکمیل طراحی سایت شخصی، حالا شما صاحب یک پنجره دیجیتال برای تعامل و فعالیت هستید؛ اما صرفا داشتن یک سایت شخصی به معنای رونق حتمی آن نیست. شما به عنوان مدیر یک سایت، باید در فکر گسترش و به‌روزرسانی آن، مطابق با استانداردهای نوین فضای مجازی باشید. افزودن قالب‌های جدید، نوآوری در نحوه ارائه مطالب و افزایش زیبایی بصری سایت، از عوامل جانبی مهم در طراحی سایت شخصی می‌باشند. عامل دیگری که نقش به‌سزایی در محبوبیت سایت شما خواهد داشت، تبلیغ آن است. شما می‌توانید از روش‌ها و ترفندهای مختلفی برای تبلیغ سایت شخصی خود بهره‌گیری کنید که برخی از آن‌ها عبارتند از: به اشتراک گذاشتن سایت در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، تبلیغ در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر و… .

سخن پایانی

طراحی سایت شخصی شامل ریزه‌کاری‌ها و فنونی است که مهارت بالایی و تجربه و تخصص زیادی می‌طلبد. برای رسیدن به خروجی مطلوب و در دست داشتن یک سایت شخصی مناسب، می‌توانید محتوا و زمینه فعالیت خود را در اختیار تیم مجرب و متخصص شرکت نرم افزاری وب نگاه قرار دهید تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، سایت مورد نظر به شما تحویل داده شود.