ابزار Handoff چیست؟ ابزاری برای همکاری بهتر بین طراحان و توسعه دهندگان

طراحی اپلیکیشن

مقدمه ای بر ابزار Handoff

فرآیند توسعه نرم افزار همه چیز در مورد همکاری است. از یک طرف، برخی از علاقه مندان ممکن است مانند یک گورو همه کاره باشند، اما نتیجه به ندرت قابل توجه است. از سوی دیگر، یک محصول باکیفیت به چندین متخصص نیاز دارد تا در آن شرکت کنند. به همین دلیل است که اکثر راه حل های نرم افزاری نتیجه همکاری بین متخصصان مختلف از جمله مهندسان نرم افزار، طراحان UI/UX، متخصصان QA و غیره است.

با این حال، همکاری ایجاد شده و به خوبی سازماندهی شده بین توسعه دهندگان و طراحان منجر به برجسته ترین نتایج می شود. انتقال صاف طراحی و تصاویر به مهندسان نرم افزار و پشتیبان روند توسعه را سرعت می بخشد و وظایف اضافی مربوط به پیاده سازی گرافیک را حذف می کند.

چنین خودکارسازی را می توان با کمک ابزارهای دستیابی به دست آورد. در این مقاله به محبوب ترین آنها خواهیم پرداخت.

 

شرکت برنامه نویسی وب نگاه  در توسعه بیش از 3500 طراحی اپلیکیشن iOS و اندروید تجربه دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایل  هستید که به کسب درآمد کمک می کند، با ایده اپلیکیشن خود با ما تماس بگیرید. دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما را از دست ندهید.

09339017809

 

گردش کار Handoff

Handoff مرحله ای است که طراحان UI/UX مدل های طراحی نهایی شده را برای کدنویسی بیشتر به توسعه دهندگان نرم افزار منتقل می کنند.

برای به دست آوردن یک محصول نهایی عالی، ضروری است که انتقال نرمی داشته باشید. اما زمانی که متخصصان زیادی در توسعه محصول مشارکت دارند، حفظ ارتباط و همکاری عالی بین طرف های مختلف مهم است.

بیایید نگاهی بیندازیم که گردش کار انتقال طراحی شامل چه چیزی است:

طراحان UI/UX از ابزارهایی مانند Adobe XD، Photoshop، Figma، Sketch و دیگران برای ایجاد طرحی شبیه به محصول آینده استفاده می کنند.
سپس مدل‌ها برای بررسی بیشتر توسط اعضای تیم، ذینفعان و توسعه‌دهندگان در ابزار دستیابی طراحی آپلود می‌شوند.
ابزار دستیابی به کاربران اجازه می دهد نظرات خود را برای طراحان بگذارند. به طوری که ذینفعان، توسعه دهندگان می توانند نظرات خود را بر این اساس برای طراحان ارسال کنند.
طراحان مشکلات را برطرف می کنند یا طبق نظرات دوباره طراحی می کنند.
نسخه ثابت به روز شده طرح ماکت برای تایید نهایی به ذینفعان بازگردانده می شود.
پس از تایید، توسعه‌دهندگان ماکت‌ها را لایه به لایه با استفاده از ابزار handoff بررسی می‌کنند.
در نهایت، هر عنصر از طراحی توسط توسعه دهنده به کد تبدیل می شود. ابزار Handoff به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مقادیر دقیق هر عنصر را که برای کمک به ایجاد برنامه‌های کاربردی پیکسل کامل طراحی شده است، دریافت کنند.
همانطور که مشاهده شد، ابزارهای دستیابی طراحی، همکاری بین طراحان، توسعه‌دهندگان و ذینفعان را تسهیل می‌کنند و آن را مؤثر می‌سازند.

امروزه انواع زیادی از ابزارهای دست‌ساز مانند Zeplin، Avocode، Sympli، InVision، Marvel، Figma، Adobe و غیره در بازار موجود است. ما نگاهی به محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای شرکت خود خواهیم داشت.

 

ساده

طراحی اپلیکیشن
اولین موقعیت در لیست ما متعلق به Sympli است. این ابزار طراحی نرم افزار جوان تر از رقبای خود است اما در حال حاضر تعداد زیادی کاربر دارد. Sympli به طراحان اجازه می دهد تا در Figma، Adobe Photoshop یا XD، Sketch بکشند و سپس گرافیک ها را مستقیماً به محیط توسعه وارد کنند. در عمل، این ابزار در زمان تحویل مواد طراحی صرفه جویی می کند و همکاری در داخل تیم را بهبود می بخشد.

بسیاری از ویژگی های صادرات و واردات در Sympli به پلاگین های اضافی نیاز دارند. به طور کلی، این یک نقطه ضعف نیست. هر کاربر می‌تواند از بخش‌هایی از عملکردی که درخواست می‌شود استفاده کند. به همین دلیل است که Sympli از نظر فعالیت های طراحی در مهندسی نرم افزار کاملاً انعطاف پذیر است.

زپلین

Zeplin ابزار مفید دیگری برای مهندسی نرم افزار و همکاری طراحی است. برخلاف مورد قبلی در لیست ما، Zeplin روی Windows، macOS و Linux کار می‌کند. این واقعیت به آن مزیت بیشتری از نظر کار آفلاین و دسترسی می دهد. همچنین، این ابزار ویژگی‌های مهم پیش‌نمایش شبکه و قوانین، و همچنین توانایی حرکت در اطراف صفحه‌نمایش را در یک پروژه ارائه می‌دهد.

متأسفانه، Zeplin از لایه ها پشتیبانی نمی کند و قابلیت صادرات یا انتقال کمتری دارد. به همین دلیل است که نمی‌توانید فرآیند تحویل تصاویر به توسعه‌دهندگان را کاملاً خودکار کنید.

آووکد

در نهایت، ما باید ابزار نرم افزار طراحی دیگری را در نظر بگیریم. Avocode در هر سه سیستم عامل اصلی موجود است، بنابراین تقریباً روی هر رایانه ای کار می کند و مجموعه ابزارهای گرافیکی طراح را محدود نمی کند. علاوه بر این، دارایی های زیادی را بدون هیچ هزینه اضافی پشتیبانی می کند. Avocode به طراحان اجازه می دهد تا با خودکار کردن فرآیند به اشتراک گذاری مواد با توسعه دهندگان، از نوشتن خطوط مشخصات اجتناب کنند.

با این حال، زمانی که می‌خواهید نتایج صادرات را در Adobe Photoshop باز کنید، ممکن است با مشکلی روبرو شوید که تمام خطوط کاملاً ناهموار هستند. این مشکل کمی تصور کلی از این ابزار مفید را خراب می کند.

فیگما

Figma یکی دیگر از ابزارهای مشارکتی است که شایان ذکر است و برای بررسی و اظهار نظر در زمان واقعی عالی است. این کاملاً مبتنی بر مرورگر است بنابراین کاملاً روی ویندوز، لینوکس یا MacOS کار می کند. Figma همچنین از Slack به‌عنوان کانال ارتباطی خود استفاده می‌کند، بنابراین هرگونه نظر یا ویرایش طراحی انجام شده در Figma مستقیماً در اختیار تیم قرار می‌گیرد. Figma با Zeplin و بسیاری از ابزارهای دیگر مانند Coda، Notion، Trello، Jira، Dropbox و Confluence ادغام کامل دارد و روند توسعه نرم‌افزار را آسان‌تر و سازنده‌تر می‌کند.

مقایسه Zeplin در مقابل Avocode در مقابل Sympli و Figma
برای پی بردن به تفاوت های اصلی بین Sympli، Zeplin و Avocode، Figma چندین ویژگی مهم هر ابزار را در جدول زیر مقایسه کردیم.

 

بیشتر بخوانید:  کدام زبان برای توسعه وب بهتر است: PHP یا Python؟

 

همه ابزارها از نظر همکاری بین طراحان و مهندسان عالی هستند و باید در لیست ابزار توسعه نرم افزار وجود داشته باشند. آنها به متخصصان کمک می کنند تا زمان خود را صرفه جویی کنند و زمان خود را برای کار مؤثرتر و مؤثرتر اختصاص دهند. علاوه بر این، آنها زمان را برای بازاریابی برای اکثر پروژه های نرم افزاری کاهش می دهند.

در مورد تجربه ما، تیم SCAND هر یک از این ابزارها را آزمایش کرده و Figma و Sympli را به عنوان اصلی‌ترین آنها انتخاب کرده است. آنها کاملاً با نیازها و الزامات ما مطابقت دارند و به ما امکان می دهند فرآیندهای توسعه را تسریع کنیم، در زمان بیشتری در انتقال معمول تصاویر صرفه جویی کنیم و نیاز به ایجاد راهنماهای طراحی برای مهندسان نرم افزار را از بین ببریم.

طراحان ما گرافیک های خود را به Sympli صادر می کنند که تمام وظایف میانی را خودکار می کند. در خروجی، توسعه دهندگان تصاویر پیاده سازی شده را درست در محیط توسعه دریافت می کنند. همچنین، مشتریان ما از کاهش شرایط و هزینه های توسعه بهره مند می شوند.

تیم توسعه SCAND قبلاً از این رویکرد مشترک بهره برده است و خوشحال خواهد شد که تخصص خود را با مشتریان به اشتراک بگذارد.

Webnegahcompanyمشاهده نوشته ها

وب نگاه با بیش از 20 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن سعی دارد با نوشتن مقالات جذاب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!